Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 11:43

Braşovul va cere declararea aeroportului drept obiectiv strategic

Autor:

Publicat la 01 august 2019

Preşedintele Consiliului Judeţean, Adrian Veştea, le va solicita parlamentarilor braşoveni să facă demersuri în acest sens

Braşovul va cere declararea aeroportului drept obiectiv strategic

După ce Guvernul României a anunţat că Autostrada Ploieşti-Braşov va fi declarată obiectiv strategic, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat miercuri că va solicita acelaşi lucru pentru aeroportul de la Ghimbav. „Vom pregăti o documentaţie în acest sens. De asemenea, le vom cere parlamentarilor de Braşov să facă demersurile necesare pentru includerea Aeroportului de la Braşov în categoria obiectivelor strategice. Cred că, într-o şedinţă a Consiliului Superior de Apărare a Ţării şi aeroportul Braşov ar putea fi declarat obiectiv strategic”, a anunţat Adrian Veştea.

Argumentul economic şi cel geostrategic
În favoarea declarării Aeroportului de la Braşov drept obiectiv strategic, preşedintele Consiliului Judeţean a prezentat şi două argumente: „Braşovul este cea mai importantă destinaţie turistică a României, iar pentru a susţine dezvoltarea economică a zonei aeroportul este extrem de important. De asemenea, există şi un argument geostrategic: în judeţul Braşov, la Cincu, este cel mai mare poligon militar din Europa Centrală şi de Est şi pentru deservirea acestuia, aeroportul de la Braşov poate fi considerat de interes strategic”.
Reamintim că în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare al Ţării (CSAT) de marţi s-a aprobat ca proiectul autostrăzii Ploieşti-Braşov să fie declarat obiectiv strategic de interes naţional, anunţul fiind făcut de preşedintele Klaus Iohannis. Acest lucru ar permite şi evitarea blocajelor din procedurile de licitaţie clasică, pe care contestatarii le pot prelungi la nesfârşit.  În cazul unui obiectiv strategic, licitaţia de lucrări ar fi mult mai rapidă, pentru că ar fi vorba de o procedură similară celor derulate de Ministerul Apărării Naţionale.

A treia contestaţie pentru terminal
Pe de altă parte, Adrian Veştea a anunţat că a mai apărut o contestaţie, a treia,  în ceea ce priveşte terminalul aeroportului de la Braşov.
Astfel, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov a anunţat că rezultatul procedurii de atribuire prin licitaţie deschisă a realizării obiectivului „Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav Etapa a III-a – Proiectare şi Execuţie Lucrări de Construcţii şi Instalaţii Obiectul Terminal de Pasageri”, în urma căreia a fost declarată câştigătoare oferta prezentată de Asocierea SC Bog’Art SRL - SC UTI Grup SA - SC UTI Facility Management SA, a fost contestat de firma Construcţii SA Sibiu, cea care în primă fază fusese declarată câştigătoare.  
Conform informaţiilor administraţie judeţene, ăn 26 iulie, ofertantul sibian a transmis la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) documentul prin care contestă raportul procedurii de atribuire pe care Judeţul Braşov, în calitate de autoritate contractată, i l-a transmis în data de 19 iulie 2019. Firma cere consiliului să suspende judecarea acestei contestaţii până la soluţionarea plângerii pe care tot ea a depus-o la Curtea de Apel Braşov împotriva deciziei CNSC prin care a fost admisă contestaţia formulată de Asocierea SC Bog’art SRL - SC UTI Grup SA - SC UTI Facility Management SA. Totodată, firma mai solicită Consiliului să-i admită contestaţia şi să oblige autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei sale.  
„Practic, procedura de atribuire a acestei achiziţii este contestată pentru a doua oară, după ce procedura iniţială, finalizată în data 13 mai 2019 prin declararea câştigătoare a firmei Construcţii SA Sibiu, a fusese contestată la CNSC de către ocupanta locului al doilea, Asocierea SC Bog’Art SRL - SC UTI Grup SA - SC UTI Facility Management SA, iar CNSC, prin decizia din 20 iunie, admisese respectiva contestaţie”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.
Acesta a amintit că în urma aplicării deciziei CNSC, în intervalul 20 iunie – 17 iulie 2019 comisia de licitaţie din cadrul Consiliului Judeţean Braşov a reevaluat cele patru oferte depuse, ţinând cont de recomandările Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor privind analizarea propunerilor tehnice în raport cu detalierea de către ofertanţi a echipamentelor de securitate specifice funcţionării aeroportului, solicitate prin caietul de sarcini. „Reanalizarea ofertelor tehnice şi financiare s-a făcut şi de această dată sub coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Achiziţii Publice, care a transmis avizul conform necondiţionat pentru fiecare etapă de evaluare, precum şi pentru raportul întregii proceduri. Contestaţia depusă de SC Construcţii SA Sibiu amână din nou, pentru o perioadă care nu poate fi estimată acum, încheierea contractului pentru proiectarea şi execuţia terminalului de pasageri al Aeroportului, achiziţie pe care Judeţul Braşov a lansat-o încă din 18 decembrie 2018”, a mai declarat Veştea.  
„Prioritatea Consiliului Judeţean Braşov o constituie demararea cât mai urgentă a unui contract de lucrări, astfel încât Terminalul de pasageri să fie construit la timp, fără întârzieri date de procese al căror termen de finalizare nu poate fi anticipat. Pe 24 iulie 2019, la termenul stabilit pentru judecarea plângerii împotriva deciziei CNSC depuse de către Construcţii SA Sibiu, Curtea de Apel Braşov a amânat pronunţarea pentru 7 august. Noi sperăm ca la termenul din august să nu se mai acorde o nouă amânare şi să avem o soluţie finală, în urma căreia să ştim ofertantul cu care vom putea încheia contractul pentru terminal. În privinţa celei mai recente contestaţii depuse de Construcţii SA Sibiu la CNSC şi despre care Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor ne-a informat oficial în data de 29 iulie, vom formula şi vom transmite punctul nostru de vedere, alături de dosarul achiziţiei, în termen de 5 zile”, a încheiat Veştea.  
 

 

+4 -4

Comentarii

Ss

2019-08-01 11:46:59


Nenorocitii și Construcții Sibiu și asocierea Bog ART sunt niște nenorociți. In loc sa se mănânce între ei ar trebui sa își împartă Bucățile și sa se apuce de treaba. Unul sa facă clădirile adiacente și altul clădirea aeroportului. De aia nu se face nimic in țara asta de 30 de ani ca toți se mănâncă între ei precum câinii. Rușine sa va fie amandorura.

iuli

2019-08-01 11:36:33


vreau pista de biciclete care sa traverseze orasul ,pista express, de pe str minerva/carrefour pana in bartolomeu,prin cartierul garii ,tractoru.(se poate face pe langa calea ferata!)

Lazar

2019-08-01 08:21:17


De cand tot spun ca aeroprtul este un obiectiv strategic pentru NATO.Se poate considera ca din cei 2 % din PIB pentru aparare o parte se poate folosi pentru aeroport. Dar ce sa faci cand tara este condusa de un Guvern incompetent si un prim minitru care habar nu are de economia unei tari.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie