Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 04:43

Braşovul va deveni „câmpul de luptă” al mall-urilor în 2018

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 07 februarie 2017

După Tractorul, platformele de la IUS - zona Hărmanului şi Hidromecanica - Centrul Civic capătă destinaţia de centre comerciale

Braşovul va deveni „câmpul de luptă” al mall-urilor în 2018

Competiţia dezvoltatorilor de centre comerciale se înteţeşte în Braşov, după ce doi mari investitori - AFI Europe şi Immofinanz - şi-au anunţat planurile de a pătrunde cu malluri în oraşul de la poalele Tâmpei. Cele două proiecte de mari dimensiuni se vor adăuga centrului comercial Coresi, dezvoltat de Immochan şi care funcţionează deja de aproape doi ani.
„Am demarat procedura de obţinere a au-to--rizaţiilor necesare pentru cons-truc-ţia viitorului nostru proiect Stop Shop din Braşov, procesul fiind în prezent în desfăşurare. Estimăm că lucrările de construcţie vor fi finalizate anul acesta. Viitorul parc de retail va fi situat pe fosta platformă IUS Braşov şi va reprezenta prima unitate Stop Shop dezvoltată de Immofinanz“, spune Sorin Vişoianu, country manager operations pentru România în cadrul companiei de investiţii imobiliare Immofinanz.
Managerul a anunţat de anul trecut că plănuieşte să deschidă în România un lanţ de centre comerciale sub conceptul Stop Shop, existent deja la nivelul grupului în Austria, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Serbia şi Slovenia. Vişoianu nu a precizat atunci în ce oraşe vor fi dezvoltate aceste malluri, însă a anunţat ulterior că Braşovul este unul dintre ele.
„Braşovul este unul dintre principalele centre de dez-voltare din România, pentru diferite niveluri ale eco-no-miei, fapt ilustrat şi prin evoluţia consumului şi a ce-rerii pentru facilităţi comerciale. Este un oraş cu un po-ten-ţial semnificativ, cu precădere în sectorul retail, şi este ideal pentru brandul Stop Shop al Immofinanz, spe-cial creat pentru oraşe de dimensiuni mici şi mijlocii. Esti-măm că sectorul de retail local va continua să se dezvolte şi să se diversifice, inclusiv prin centre comerciale de toa-te dimensiunile şi prin atragerea mai multor branduri in-ter-naţionale la Braşov, pentru a răspunde cererii în creş-tere şi nevoilor diversificate ale localnicilor“, mai spune Sorin Vişoianu. Immofinanz deţine 66 de maga-zi-ne în reţeaua Stop Shop, în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est. Aceste centre comerciale sunt situate în zone cu un număr cuprins între 30.000 şi 150.000 de clienţi po-ten-ţiali, iar modul lor de dispunere este asemănător cu pro-iec-tele dezvoltate de fondul sud-african de investiţii NEPI. Pe partea de retail, Immofinanz mai deţine bran-dul Vivo!, pe care l-a imple-mentat la nivelul mallurilor pe care le deţine în Cluj-Napoca, Constanţa, Piteşti şi Baia Mare.
 
AFI inaugurează un nou mall, dar abia în 2018
Tot în Braşov, dezvoltatorii de la AFI Europe România au finalizat, la începutul anului trecut, achiziţia terenului de 40.000 de metri pătraţi din centrul de business al oraşului, pe fosta platformă Hidromecanica, pe care a început deja să fie ridicat un proiect cu destinaţie mixtă. Din ansamblu vor face parte centrul comercial AFI Palace Braşov şi proiectul de birouri clasa A AFI Park Braşov, care va fi livrat în două faze.
Lucrările de construcţie la proiectul AFI Braşov au fost demarate anul trecut, iar termenul iniţial de finalizare era trimestrul al patrulea din acest an. Livrarea a fost însă amânată până în 2018.
Mallul AFI Braşov va avea o suprafaţă închiriabilă de 45.000 de metri pătraţi, dispuşi pe trei niveluri, în vreme ce birourile vor avea o suprafaţă închiriabilă de 25.000 de metri pătraţi. În mall, va fi integrată şi o terasă de mari dimensiuni cu vedere către Munţii Carpaţi. Singurul chiriaş anunţat până acum în viitorul mall din Braşov este retailerul Carrefour, care a preînchiriat o suprafaţă de 6.500 de metri pătraţi la parter. David Hay, CEO al AFI Europe, a spus totuşi că dezvoltatorul se apropie de finalizarea mixului de chiriaşi.
AFI Braşov va fi al treilea centru comercial pe care israelienii de la AFI Europe îl au pe piaţa locală, după AFI Cotroceni, un proiect de 81.000 de metri pătraţi, în Bucureşti, şi AFI Ploieşti, cu o suprafaţă închiriabilă de 34.000 de metri pătraţi.
 
Immochan: „Trei proiecte de tipul Coresi sunt prea multe“
În Braşov există deja un centru comercial de mari dimen-siuni, inaugurat în martie 2015 de Immochan, divizia imobiliară a grupului francez Auchan, pe fosta platformă industrială Tractorul din Braşov, pe un teren de 100 de hectare. Investiţia a fost de 60 de mil. euro. „E de preferat să fim singuri şi să ne bucurăm de succesul de care ne bucurăm astăzi, dar în mod sigur concurenţa ne va stimula. În mod categoric Braşovul poate să suporte două centre comerciale de tipul Coresi şi AFI. Dacă va apărea şi un al treilea proiect, e mult, cred“, spune Tatian Diaconu, CEO al Immochan România
Immochan a extins cu o suprafaţă de 15.000 de metri pătraţi proiectul din Braşov creând un mall stradal, compartimentat în 12 spaţii comerciale de dimensiuni medii şi mari. Investiţia pentru această extindere ajunge la 10 milioane de euro.
Tatian Diaconu a spus recent că Braşovul rămâne o prioritate în continuare pentru companie şi se gândeşte chiar să dezvolte un proiect de birouri acolo.
Immochan administrează în prezent 23 de centre comerciale în Bucureşti şi în ţară.
În primul an de funcţionare, Coresi Shopping Resort a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 60 de milioane de euro de la cele 120 de magazine deschise în galerie, excluzând hipermarketul Auchan. În primele 12 luni, mallul a avut în total opt milioane de vizitatori.


 

+2 -2

Comentarii

Boghez Ionica

2017-02-07 08:34:36


Ati transformat toate cartierele in Molluri.Este mult prea mult pentru Brasov si imprejmuiri.Adoptati si ceva intreprinderi economice ca de molluri suntem satui.Cu acestea nu inregistram progres in zona.Dar intrarea tuturor molurilor in functiune,va produce cu siguranta fal.imentarea unora

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie