Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:42

Braşovul vrea să implementeze un sistem de tip „undă verde” pentru transportul public

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 07 august 2018

Pentru şoferi, o aplicaţie care le va găsi locul de parcare liber

Braşovul vrea să implementeze un sistem de tip „undă verde” pentru transportul public

Primăria Braşov vrea să implementeze un sistem centralizat de monitorizare şi control al traficului din municipiu în vederea fluidizării şi prioritizării traficului aferent transportului public, astfel încât acesta să fie utilizat de cât mai multe persoane. Conform datelor municipalităţii, în prezent, gradul de utilizare al transportului în comun este de 33,6%, cu tendinţă de scădere.
Din cauza traficului intens, conform datelor din Planul de Mobilitate Urbană, acum, la orele de vârf dimineaţa, viteza medie de deplasare a autobuzelor şi troleibuzelor este de numai 11 km/oră şi tendinţa este de scădere. În schimb, viteza de deplasare a autoturismelor personale este de 27,1 km/oră, dar şi în acest caz se previzionează o scădere. „În aceste condiţii sunt necesare măsuri suplimentare pentru a reduce decalajul de viteză între mijloacele de transport în comun şi autoturismele personale, încurajând astfel utilizarea la o scară mai largă a mijloacelor de transport în comun, în condiţiile în care se previzionează şi o creştere a numărului de autovehicule din municipiu, de la 58.226, în 2015, la 90.179, în 2030”, au explicat reprezentanţii Primăriei.
Astfel, este nevoie de anumite măsuri pentru fluidizarea traficului, măsuri care ar urma să fie implementate prin intermediul acestui sistem de monitorizare şi control. În vederea realizării acestuia, edilii vor realiza mai întâi studiul de fezabilitate, al cărui cost este estimat la suma de 131.469,18 de lei. La licitaţie s-a înscris un singur ofertant, iar dacă oferta acestuia va corespunde din punct de vedere financiar şi tehnic, acestuia îi va fi atribuit contractul şi va avea un termen de 60 de zile pentru a realiza documentaţia aferentă, care va include şi un studiu de trafic.

Semafoare în giratorii, dar şi mai multe camere de supraveghere a traficului
În conformitate cu tema de proiectare, acest studiu de trafic presupune o abordare integrată privind gestionarea traficului, ce va include instalarea unor camere de supraveghere a traficului pentru a se putea modifica frecvenţa sau traseul mijloacelor de transport în comun la orele de vârf.
O altă componentă a acestui proiect presupune instala unor puncte fixe şi a unora mobile pentru realizarea măsurătorilor din trafic, în zonele aglomerate. Măsurătorile vor viza atât date legate de numărul de autovehicule care tranzitează punctele respective, cât şi date privind poluarea cu particule sau poluarea fonică. Aceste date ar urma să fie utilizate pentru o mai bună gestionare a traficului şi fluidizarea transportului public, astfel încât să se elimine sau măcar să se reducă blocajele în trafic ale mijloacelor de transport în comun.
Prin implementarea acestui proiect se doreşte însă şi instalarea unor semafoare în sensurile giratorii, care, pe baza informaţiilor de la punctele de măsurare, să permită prioritizarea şi optimizarea deplasării mijloacelor de transport ale RATBV.

Sistem de gestiune a parcărilor... legale şi ilegale
Nu în ultimul rând, proiectul are o componentă ce vizează şi parcările, respectiv optimizarea utilizării parcărilor din zonele aglomerate, astfel încât să se poată facilita parcarea maşinilor personale şi utilizarea transportului public către zone de interes. Astfel, se vor putea amplasa anumite staţii de autobuz în proximitatea acestor parcări. De asemenea, ar urma să fie instalat şi un sistem care să permită detecţia locurilor de parcare disponibile, ce va include şi o aplicaţie pentru şoferi, astfel ca acesta să se poată deplasa direct către un loc liber de parcare, deoarece, în prezent, din cauza faptului că şoferii sunt nevoiţi să dea mai multe ture pentru a găsi un loc sau chiar să aştepte pe prima bandă de circulaţie până se eliberează ceva, se ajunge la o încărcare a traficului. „Sistemul de gestiune a parcărilor poate fi utilizat atât pentru informări cu privire la utilizarea în condiţii legale, cât şi ilegale a parcărilor. În acest sens, se pot defini zone cu risc pentru îngreunarea traficului transportului public, iar blocarea acestor zone poate genera alerte în sistem”, au explicat reprezentanţii Primăriei.
În vederea realizării acestui sistem de monitorizare şi control al traficului ar urma să se realizeze şi o aplicaţie software de management trafic şi prioritizare transport public, care să permită analiza integrată a informaţiilor provenite din aplicaţiile şi sistemele tehnice ale proiectului şi care să deţină module de integrare cu alte sisteme externe, pe care Primărie le deţine deja.
Totodată, edilii vor să extindă şi sistemul de management informatizat al sistemului de transport public (sistemul de e-ticketing), ce a fost implementat cu fonduri europene acum mai doi ani şi a presupus inclusiv instalarea unor tabele de informare în staţiile şi autobuzele RATBV. Costul estimat pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent acestui proiect este de 123.252 de lei şi a fost depusă tot o singură ofertă.

+0 -0

Comentarii

rammstein

2018-08-07 07:10:55


da unda rosie cu secera si ciocanul nu?....

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie