Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:05

Bucureşti - Braşov, autostrada fără tunele şi taxată cu 10 euro

Autor:

Publicat la 31 august 2018

Bucureşti - Braşov, autostrada fără tunele şi taxată cu 10 euro

Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov va fi construită în Parteneriat Public Privat doar dacă se revine la traseul din studiul de fezabilitate din 2002 – 2006, ce trecea prin Buşteni, şi se renunţă la varianta din 2015 cu tuneluri de 10 kilometri şi cu 600 de milioane de dolari mai scumpă, se arată în studiul de fundamentare aprobat miercuri de Guvern. Şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov pe autostradă vor achita o taxă de circa 10 euro/maşină.
„Astăzi se poate vorbi de un PPP, în sensul în care resursele financiare necesare acoperirii costurilor există, doar în condiţiile în care se păstrează traseul din SF 2002-2006. Varianta propusă ulterior cu 10 km tunele, respectiv 20 de km de galerie şi îmbunătăţirea elementelor geometrice spre o viteză nenecesară, inclusiv sub aspect normativ, a condus la creşterea costului construcţiei cu peste 600 de milioane USD”, se explică în studiul de fundamentare aprobat miercuri de Guvern.
Realizatorii studiului menţionează că autostrada care traversează o zona urbană nu este o anormalitate. „În fapt, din constrângerile de mediu observăm că pentru a putea obţine acordul de mediu, fie traversăm zona urbană Buşteni, fie îngropăm autostrada. Varianta cu autostradă îngropată este mult prea scumpă relativ la valorile de trafic”, se explică în studiu.
De altfel, pe traseul vechi a şi fost emisă Autorizaţia de mediu pentru autostrada Ploieşti - Braşov (Cristian) de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului la 20 martie 2007. Autorii studiului mai spun că acordul de mediu urmează să fie actualizat, pentru realizarea investiţiei.
Studiul de fundamentare actual arată că statul român va plăti direct pentru autostrada Ploieşti  - Comarnic - Braşov suma de 2,2 miliarde de euro. Valoarea nu include şi costurile cu exproprierile, care sunt tot în sarcina statului.
Ce plăteşte statul român:
- 25% din 1,36 miliarde de euro  -  valoarea de proiectare şi execuţie în primii 4 ani, adică 340 milioane de euro
- 25% din 670 de milioane de euro - costuri de operare şi întreţinere până în 2043, adică 167,5 milioane de euro.
- 55 de milioane de euro/an în cei 20 de ani de operare, contribuţie la amortizarea investiţiei, adică 1,1 miliarde de euro
- 607 milioane de euro la finalul celor 24 de ani, valoare reziduală a lucrărilor la sfârşitul duratei contractuale.
În cazul în care contractul PPP va fi semnat pe o perioadă de 44 de ani, valoarea reziduală de 607 milioane de euro de la finele primilor 24 de ani va fi acoperită din taxa de autostradă pe următorii 20 de ani.

 

+1 -9

Comentarii

Costea Ion

2018-08-31 10:48:04


Ăștia nu vor face nimic deoarece este cu muncă, nu cu pomeni și furtișaguri. Să fim serioși.

sasu

2018-08-31 07:33:32


nu mai mintiti. stop minciunei ca va creste nasu ca lui pinochio. bani exista doar ca nu vreti sa o realizati? cine a ordonat ca sa nu realizati aceasta autostrada? la fel ca si cu aeroportul. cineva are interese sa ne vada ingenuncheati. interesant dar adevarat. asa ca STOP MINCIUNII si lasati vrajelile de doi lei si trei parale

rammstein

2018-08-31 07:28:45


aleluia!!!...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie