banner la cocos banner promotional

Curs BNR

1 EUR = 4.9774 RON

1 USD = 4.3833 RON

1 GBP = 5.8304 RON

1 XAU = 464.4611 RON

1 AED = 1.1933 RON

1 AUD = 2.7957 RON

1 BGN = 2.5449 RON

1 BRL = 0.7714 RON

1 CAD = 3.1559 RON

1 CHF = 5.2813 RON

1 CNY = 0.6015 RON

1 CZK = 0.1993 RON

1 DKK = 0.6668 RON

1 EGP = 0.0860 RON

1 HUF = 1.2223 RON

1 INR = 0.0513 RON

1 JPY = 3.0556 RON

1 KRW = 0.3047 RON

1 MDL = 0.2538 RON

1 MXN = 0.2227 RON

1 NOK = 0.4191 RON

1 NZD = 2.6097 RON

1 PLN = 1.1646 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0530 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.1141 RON

1 UAH = 0.1048 RON

1 XDR = 5.9383 RON

1 ZAR = 0.2318 RON

Editia 8535 - 29 oct 22:39

Calea Ferată Braşov - Aeroport

Autor: Marius BOERIU

Publicat la 11 mai 2020

Calea Ferată Braşov - Aeroport Aeroportul Internaţional Braşov, al doilea aeroport legat de infrastructura feroviară, după cel de la Bucureşti

Calea Ferată Braşov - Aeroport

Modernizarea căii ferate Braşov - Sighişoara, realizarea legăturii între municipiul Braşov şi aeroportul de la Ghimbav sau modernizarea Gării CFR Braşov şi a zonei adiacente sunt câteva proiecte ce urmează a fi implementate în judeţul nostru în perioada următoare. Aceste investiţii au fost discutate zilele trecute, la Braşov, de secretarul de stat în  Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA), Mihail Veştea, de preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, primarul Braşovului, George Scripcaru, dar şi de directorul general al CFR SA, Ion Pintea.
Referitor la racordul feroviar la Aeroportul Internaţional Braşov, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a menţionat că acesta „se va realiza din staţia de cale ferată Ghimbav. Prin această investiţie, el a precizat că preluăm modelul marilor capitale europene în care sunt asigurate legăturile feroviare spre aeroporturi, aceasta fiind prima legătură de acest fel din România, după Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti”.

Racordul aeroportului la reţeaua feroviară, în etapa pregătirii Studiului de fezabilitate
Pentru realizarea acestui racord, CFR SA a lansat în 5 martie 2020 o licitaţie pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Valoarea estimată a contractului pentru studiul de fezabilitate este  1,428 milioane lei, cu tot cu TVA, banii fiind alocaţi din bugetul CFR SA. Termenul de depunere a ofertelor este  13 mai, iar firma care va obţine contractul va trebui să finalizeze documentaţia în termen de 12 luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor. Conform fişei de date aferente achiziţiei, consultantul va trebui să ia în calcul două variante. Astfel, el va trebui să realizeze un studiu de traseu pentru legătura la magistrala 300 în zona Bod - Feldioara pentru sporirea accesibilităţii şi pentru realizarea unei legături directe cu Terminalul Intermodal Feldioara, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.  Tot firma care se va ocupa de realizarea documentaţiei care face obiectul acestui contract va trebui să elaboreze un studiu privind electrificarea traseului Braşov – Bartolomeu (– Ghimbav) – staţie Terminal AIBG – legătura cu magistrala 300, întocmit similar unui studiu de prefezabilitate.

Fundaţia terminalului Aeroportului Internaţional Braşov a fost finalizată
Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în 8 mai a fost încheiată turnarea fundaţiei terminalului Aeroportului Braşov, lucrările la această etapă începând în 23 aprilie. În această perioadă se lucrează la celelalte elemente ale structurii terminalului.
Construcţia terminalului a început în 16 martie  2019,  iar data estimată pentru semnarea procesului-verbal de recepţie a lucrărilor este 1 martie 2021.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor la terminalul Braşov, cu o valoare de 145.581.179,94 lei (inclusiv TVA), a fost semnat în 21 august 2019 Asocierea Bog’Art-UTI Grup-UTI Facility Management. De la semnarea contractului, până la începerea lucrărilor propriu-zise a fost realizat proiectul tehnic şi au fost obţinute toate avizele necesare.
Terminalul va avea o suprafaţă desfăşurată de 12.031 mp,  proiectul tehnic respectă conceptul realizat de arhitectul Dorin Ştefan.
În paralel cu lucrările la Aerogară, se lucrează şi la realizarea a nouă obiective necesare funcţionării aeroportului. Acest proiect, cu o valoare de 34,026 milioane de lei, a fost început anul trecut, iar constructor este SC Construcţii SA Sibiu.

 

Comentarii

Marcel Alin Mosoiu

2020-05-11 15:48:25


Cred ca o conexiune cu Centrul Nou si Centrul Vechiu si hotelurile ar fi apreciata de calatorii internationali care - in conceptia actuala a proectului - se va doar apropiati de destinatiile lor

ION

2020-05-11 13:05:37


DEASEMENEA FELICITARI! GARA MARE AI AN CENTRU PERFECT ,UN INEL DE TRASEU AL TRANVAIULUI AR PUTEA FI:GHIMBAV-CRISTIAN-BARTOLOMEU-GARA MARE -(DARSTE,HARMAN,COVASNA.)EVENTUAL CREEREA UNEI VARIANTE PE TIMISUL SEC DIN EXCEDENTUL DE CALE FERATA DIN INTERIORUL ORASULUI CALE TRANVAI+2benzi trafic usor 2trotuare generoase ,pista biciclet+parc +zona centura verde.la gratar de legume.

Willy

2020-05-11 10:43:33


Ba, cand va aud cu mizeriile alea de tramvaie, ma doare capul. Ia fiti atenti aici. Lucruri bune facute de Scripcaru: a desfiintat tramvaiul, a desfiintat tiganiile de chioscuri, a facut giratorii.

Lazar

2020-05-11 08:54:05


Sincere felicitari si succes pentru realizarea acestui proiect.Visez sa pot circula cu tramvaiul modern fabricat la Arad (care este functional la Cluj Napoca)din aerogara Brasov in toata zona metropolitana Brasov pe calea ferata ideal ar sa treaca si prin centru eventual subteran.A se vedea modelul german din regiunea Ruhr unde din centrul oraselor se poate ajunge cu tramvaiul in orasele Koln,Dortmund,Essen si Duselldorf.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie