Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6386 RON
1 GBP = 5.8067 RON
1 XAU = 346.8933 RON
1 AED = 1.2629 RON
1 AUD = 3.0283 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.9012 RON
1 CAD = 3.3920 RON
1 CHF = 5.0843 RON
1 CNY = 0.6401 RON
1 CZK = 0.1974 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2671 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9797 RON
1 KRW = 0.3376 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2723 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7650 RON
1 PLN = 1.1532 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1430 RON
1 UAH = 0.1170 RON
1 XDR = 6.1159 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 25 aprilie 2018
Pentru a plomba gropile, drumarii au decis închiderea unui fir de circulaţie, dar au uitat că există străzi laterale
Foto: Sens de circulaţie teoretic blocat
Traficul rutier de pe DN 1, în zona Ghimbav, a fost dat marţi peste cap, după ce pe sectorul de drum naţional care trece prin localitate s-au realizat plombări „pe suprafeţe întinse”, pe sensul de mers dinspre Braşov spre Sibiu. Practic, pentru a se putea efectua aceste intervenţii, jumătate din drum a fost închis, astfel că maşinile au fost nevoite să circule în ambele direcţii sensul dinspre Sibiu, care a rămas deschis. Restricţia a fost impusă în jurul orei 10.00, iar lucrările s-au încheiat la ora 16.45, când circulaţia a fost redeschisă pe ambele sensuri. Totuşi, cel puţin la început, au apărut unele probleme, mai ales că nu s-a luat în calcul faptul că pe DN 1 se intră şi de pe străduţe laterale, iar şoferii nu aveau cum să treacă pe jumătatea pe care se circula, din cauza separatorului de sensuri.
În aceste condiţii, chiar dacă, teoretic, pe un fir nu se circula, practic, pe jumătatea închisă puteau fi văzute destule maşini, inclusiv TIR-uri.
De asemenea, fiind vorba de un drum foarte circulat, înainte de Ghimbav s-a format o coadă destul de lungă, chiar din momentul închiderii sensului spre Sibiu.
De altfel, şi miercuri se va circula în aceleaşi condiţii, pentru că se vor efectua lucrări pe sensul Sibiu – Braşov al segmentului din DN 1, care trece prin Ghimbav, astfel că se vor institui restricţii de trafic începând cu ora 8.30, iar reprezentanţii DRDP Braşov recomandă ca rută ocolitoare DN 13 (până la Hălchiu), de unde se poate ajunge în Codlea.
De ce a fost nevoie de închiderea circulaţiei
Şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Braşov, Horia Stancu, a afirmat că lucrările de pe DN 1 fac parte din contractul de reparaţii semnat în 5 aprilie, privind „plombarea” a 45.000 de metri pătraţi din drumurile naţionale care trec prin judeţul Braşov (DN1, DN73 A, DN 73- zona Fundata, care nu face parte din proiectul de modernizare cu bani europeni - DN13 şi DN11).
De altfel, potrivit şefului Serviciului Drumuri Naţionale (SDN) Braşov „De la semnarea contractului, s-au efectuat lucrări pe 11.000 de metri pătraţi. Am ajuns la Ghimbav, unde se lucrează timp de două zile şi, având în vedere că multe gropi sunt pe mijlocul firului era aproape imposibil să efectuăm lucrările sub trafic, motiv pentru care am decis închiderea circulaţiei”.
De asemenea, reprezentantul SDN Braşov a anunţat că mai sunt echipe de intervenţie pe DN 73A (segmentul Predeal - Pârâul Rece) şi încă una pe DN11, in apropiere de limita cu judeţul Covasna.
„Pe DN 13 vom continua cu zona Pădurea Bogăţii, iar după intervenţiile de pe 73A se va intra pe DN73, pe segmentul care nu este predat constructorului ce lucrează acum la Cristian, adică zona Moieciu - Fundata”, a continuat Stancu.
Doar plombe în „curba morţii”
În ceea ce priveşte DN 1, Horia Stancu a anunţat după Ghimbav, lucrările vor continua spre Făgăraş, după care se va înainta până la limita cu judeţul Sibiu.
De altfel, plombări se vor face şi în zona Perşani, unde este „curba morţii”, chiar dacă anul trecut reprezentanţii DRDP Braşov anunţau că se vor executa lucrări mai ample, inclusiv lărgirea razei acestei curbe. „Ştim că acolo este o tasare şi am pus deja o mixtură asfaltică, pentru a remedia problema, iar acum vom realiza lucrările prevăzute în contract. În ceea ce priveşte lucrările mai ample, deocamdată proiectul nu a fost aprobat”, a mai spus Stancu.
A intrat în şantier şi DN 73
De ieri, au fost reluate şi lucrările de modernizare a DN 73, proiect pentru care, în urmă cu mai mulţi ani, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a accesat bani europeni. Potrivit şefului Secţiei de Drumuri şi Poduri Braşov, Horia Stancu, lucrările au început în zona intrării în localitatea Cristian, unde s-au oprit anul trecut, când, odată cu venirea iernii, şantierul a fost suspendat.
În aceste condiţii, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov le recomandă şoferilor să evite ruta Cristian-Râşnov, o rută ocolitoare fiind prin Vulcan.
nu este nici un comentariu
Angajaţii români vor primi anul acesta trei tipuri noi de vouchere, pentru competenţe digitale, lingvistice şi cele „verzi". „Anul acesta vom veni cu 3 tipuri de vouchere,[...]
2024-04-26 citeste mai multVel Pitar, companie controlată de mexicanii de la Bimbo (vânzări de 762 milioane lei, profit de 90 milioane), Tinervis, compania care operează simigeriile Luca (vânzări de 368 milioane[...]
2024-04-26 citeste mai multFostul primar George Scripcaru deţine recordul de achitări, patru la număr, după ce s-a dovedit că faptele de corupţie de care a fost acuzat nu erau reale. Un nou proces a fost câştigat definitiv ieri, iar instanţa a dovedit că fapta de care îl acuza DNA nici nu era prevăzută de legea penală
2024-04-26 citeste mai mult„PNRR: Fonduri pentru România modernă şi reformată!”
2024-04-25 citeste mai multUn nou sondaj INSCOP răstoarnă calculele politice de până acum. Cele mai recente date arată că. PNL este în creştere uşoară în timp ce AUR înregistrează o scădere semnificativă.[...]
2024-04-25 citeste mai mult
Adaugă un comentariu