Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 06:43

Dezvoltatorii imobiliari cu proiecte în zonă, chemaţi la Primăria Braşov pentru clarificări

Cartierul Tractorul, un pic scăpat de sub control

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 16 noiembrie 2017

Cartierul Tractorul, un pic scăpat de sub control

Primarul Braşovului, George Scripcaru, a anunţat ieri, în timpul şedinţei de plen a Consiliului Local că a avut mai multe discuţii legate de infrastructura rutieră cu dezvoltatorii imobiliari care construiesc în Tractorul, având în vedere că în această zonă a oraşului au apărut în ultimii ani o serie de proiecte imobiliare de anvergură. Edilul a anunţat că, pentru mai multe „clarificări”, săptămâna viitoare ar urma să fie organizată o întâlnire oficială cu dezvoltatorii.
 „Vom clarifica ceea nu respectă ei, dar şi ce trebuie să facem noi, ca Primărie. În prezent, avem în curs de elaborare un studiu de fezabilitate pentru ceea ce înseamnă infrastructură rutieră în întreaga zonă, deoarece lucrurile sunt blocate pe alocuri şi nu toţi dezvoltatorii au înţeles că trebuie să respecte anumite reguli, motiv pentru care Poliţia Locală Braşov a aplicat o serie de sancţiuni în zonă. Trebuie să ne punem de acord, apoi vom elabora şi proiectul tehnic şi execuţia infrastructurii rutiere pentru toată zona cuprinsă între ieşirea spre Sânpetru, fostul Liceu Tractorul şi calea ferată, ca să nu întâmpinăm alte neplăceri. De asemenea, este în curs de derulare şi procedura de elaborare a studiului de fezabilitate pentru realizarea unui pod hobanat care să facă legătura cu această zonă, proiect ce este cuprins şi în planul de mobilitate urbană al Braşovului”, a explicat George Scripcaru.

Lecţie despre PUZ-uri, DATC-uri şi alte documente urbanistice
Pe de altă parte, după ce au apărut discuţii legate de documentaţiile urbanistice ce vizează cartierul Şchei, primarul le-a ţinut consilierilor locali o „lecţie de urbanism”. De altfel el a afirmat că „lecţia” a fost ţinută după ce a avut o discuţie legată de urbanism cu doi consilieri locali, respectiv Şerban Şovăială (independent) şi Adina Donosă (PER), alesul local independent solicitându-i să prezinte explicaţiile şi în şedinţa de plen.
„Doamnelor şi domnilor consilieri, un Plan Urbanistic Zonal (PUZ - uri), are un anumit parcurs din punct de vedere procedural. Orice cetăţean, orice proprietar de teren care are teren în municipiul Braşov poate solicita un certificat de urbanism în vederea iniţierii unui Plan Urbanistic Zonal, iar, prin lege, Primăria este obligată să îl elibereze”, a început primarul.
După obţinerea certificatului de urbanism, a continuat edilul, „se trece la elaborarea unui studiu de oportunitate. Preventiv (referindu-se la proiectul de pe strada Petofi Sandor – n.r.), am  impus solicitantului să amplaseze pe proprietatea lui acel panou, care este structurat prin lege şi să se organizeze o pre-consultare a cetăţenilor. Ulterior se realizează studiul de oportunitate, după care, iniţiatorii organizează o altă dezbatere publică. Nu Primăria Braşov trebuie să facă acest lucru”.
De asemenea, primarul a precizat că municipalitatea a impus o condiţie în Comisia de urbanism a Primăriei, ca iniţiatorii unui PUZ să prezinte în faţa acesteia dovada efectuării dezbaterii publice, inclusiv semnăturile de la riverani, punctele de vedere ale celor care sunt interesaţi de proiect. „Abia după aceea se parcurge o altă etapă, respectiv obţinerea avizelor documentaţii analize în Comisia de urbanism, care poate solicita clarificări proiectantului şi beneficiarului. Ulterior, PUZ-ul este avizat de Consiliul Local Braşov, asta după ce este analizat şi de Comisia nr. 2 de urbanism din cadrul forului deliberativ local, care, poate, la rândul ei să ceară clarificări şi detalii. După ce trece de Consiliul Local, proiectul PUZ-ului este supus avizării Consiliului Judeţean Braşov, apoi se întoarce la Consiliul Local, pentru aprobare”, a continuat primarul.
După ce PUZ-ul este aprobat, Scripcaru a precizat că urmează aprobarea Planul Urbanismul de Detaliu, dacă este cazul. De asemenea, se aproba DATC (Documentaţia de Avizare Tehnică de Construire). „După aceea intră, încă o dată, în comisia de urbanism, din care, domnii consilieri, care sunteţi aici, faceţi parte. Abia în final se ajunge situaţia eliberării autorizaţiei de constuire. Este o cale lungă şi cred că este surprinzător cum mulţi colegi nu cunosc acest lucru. Eu am solicitat Comisiei de urbanism să realizeze o pre-consultare, astfel încât oamenii să ştie şi să dăm dovadă de o transparenţă totală din acest punct de vedere”, a mai continuat primarul. Acesta a mai spus că „nu poţi să spui că eşti împotriva a ceva ce nu există. Trebuie să ajungem în faza la care există, iar atunci fiecare, care are dreptul la un vot sau la o decizie să se poată exprima. Sunt proceduri legale care impun acest lucru, iar Primăria Braşov nu a făcut altceva decât să aplice prevederile legale”.
De asemenea, Scripcaru le-a spus colegilor că „nu aţi vrea să ştiţi ce presiuni avem după ce arhitectul-şef al Braşovului a propus neprelungirea PUZ-ului aferent proiectului de pe Drumul Poienii şi a fost luată decizia actualizării PUG-ului”.

Certificate de urbanism online, avizul unic de la reţelişti - un proiect eşuat
Nu în ultimul rând, o veste bună pentru cei care au nevoie de certificate de urbanism sau certificate fiscală este că în cel mai scurt timp, acestea vor putea fi eliberate şi online. „Suntem în curs de finalizare a acestui sistem pentru a veni în întâmpinarea solicitanţilor. De asemenea, am avut un proiect pentru a crea şi acel aviz unic de la reţelişti, care trebuie obţinut de cei care dezvoltă proiecte urbanistice. Din păcate, de fiecare dată când ne-am întâlnit cu reţeliştii, ei au venit să ne spună cum nu se poate face acest lucru. În aceste comisii, fiecare deţinător de reţele are un reprezentant şi dacă în termen de o lună, nu înţeleg că este nevoie să facem schimb de date pentru a putea aviza un proiect, şi punem oamenii pe drumuri să ia avize de la ei contracost, şi apoi constatăm că de fapt nu există reţele. Dacă respectivele reţele nu apar în GIS (Sistem Informaţional Geografic – n.r.), înseamnă că nu există”, a declarat ieri primarul George Scripcaru. Totodată, acesta a mai subliniat faptul, că în vederea simplificării procedurilor, Comisia de Urbanism ar urma să aibă şedinţe comune cu Comisia de Ciruclaţie în ceea ce priveşte autorizarea unor proiecte imobilire, iar Comisia de Ciruclaţie să aibă şedinţe separate exclusiv pe partea de sistematizare rutieră. „Odată cu dezbaterea proeictelor imobiliare de către Comisia de Urbanism, trebuie să se discute şi detaliile legate de circulaţie, ca să nu existe 2 avize ce se contrazic”, a precizat primarul. (I.D.)

+0 -7

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie