Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 20:26

Cele mai valoroase branduri de bere din România se produc la fosta fabrică Aurora din Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 20 august 2019

Cele mai valoroase branduri de bere din România se produc la fosta fabrică Aurora din Braşov

Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt evaluate la 665 milioane de euro, în urcare cu 20% faţă de 2018, arată cel mai recent raport al Brand Finance, firmă independentă globală de evaluare de brand.
„Cele mai valoroase 10 portofolii de branduri sunt evaluate pentru acele companii care exploatează mai mult de un brand pe piaţă. Aceste 10 portofolii prezentate cuprind peste 40 de branduri locale cunoscute, dintre care cele mai valoroase sunt deja incluse în clasamentul individual”, potrivit analiştilor Brand Finance.
Evaluat la 176 milioane euro, grupul Ursus Breweries, activ în industria berii şi controlat de japonezii de la Asahi, continuă să conducă topul portofoliilor, cu trei branduri prezente şi în clasamentul individual, incluzând berea Ursus (42 milioane euro) şi Timişoreana (70 milioane euro). Acesta din urmă este cel mai vechi şi mai valoros brand de bere local. Cele două branduri se produc şi la fosta fabrică Aurora din Braşov a celor de la Ursus, preluați de japonezii de la Asahi.
„Cele 10 portofolii, valorând împreună 664 milioane euro, sunt aceleaşi ca şi în clasamentul precedent, şi toate au înregistrat creşteri ale valorii – cu o medie remarcabilă de plus 20% faţă de anul trecut.”
Analiza Brand Finance arată că nouă dintre cele zece companii sunt evaluate în creştere, singura excepţie fiind producătorul de cosmetice Farmec al cărui portofoliu valorează 33 milioane de euro, în stagnare.
Celelalte companii au portofolii a căror valoare creşte cu rate cuprinse între 1,8% (Heineken) şi 48,5% (Cris-Tim). Companiile sunt majoritar din industria bunurilor de larg consum, mai exact producţie de bere, ape minerale, lactate sau cosmetice. Singura excepţie e retailerul electroIT Altex ce deţine brandul cu acelaşi nume şi marca Media Galaxy. Piaţa de electroIT este dominată de branduri româneşti, fiind singurul segment al pieţei de retail unde nu şi-au făcut loc străinii. Prin comparaţie, în modă există predominant mărci internaţionale, la fel şi în comerţul cu dominantă alimentară unde giganţii veniţi au impus propriile branduri chiar şi atunci când au preluat companii româneşti.
În FMCG pe de altă parte, brandurile locale au fost păstrate chiar dacă firma a fost cumpărată. Cel mai concludent exemplu este cel din industria berii unde mărcile locale sunt printre cele mai vechi din piaţă. Aici companiile străine au adus şi doar au completat portofoliile proprii cu nume internaţionale, însă cele locale au rămas la fel de puternice.
Astfel, cele mai multe branduri din top 50 individual, mai exact 11, provin din retail, următorul domeniu fiind berea cu 8 mărci locale. Top 50 cele mai valoroase nume „made in Romania“ sunt evaluate la aproape 5 mld. euro.
Dacia e lider cu 1,3 mld. euro, eMAG (comerţ online) şi Dedeman (bricolaj) completează podiumul condus de producătorul auto de la Mioveni.

„Tabloul celor mai valoroase branduri româneşti este impresionant, dar rezervorul de valoare este mult mai extins; dincolo de top 50, peisajul brandurilor este tot mai dinamic, iar multe branduri cresc rapid în valoare”, spune Mihai Bogdan, managing director al Brand Finance România.
Companiile cu cele mai valoroase portofolii de branduri româneşti sunt deţinute în mod egal de antreprenori locali şi giganţi străini, semn că oamenii de afaceri au reuşit să păstreze şi să dezvolte în cele trei decenii de capitalism afaceri prospere. Prezenţa străinilor în top arată că mărcile „made in RO” sunt bine construite şi cu priză la public, motiv pentru care au fost păstrate.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie