Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 25 ianuarie 2019
Lucrările vor dura 4 ani. Constructorul va trebui să devieze actualul traseu şi să sape trei tuneluri, cel mai lung cu o lungime de aproape 7 km.
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat câştigătoare oferta depusă de Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. pentru procedura de licitaţie publică privind modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin - Dunăre.
Conform conducerii CFR SA, oferta financiară a Asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş este de 2.850.163.157 RON, fără TVA (peste 600 milioane euro), contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.
Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.
Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Dispar „buclele” din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş
Conform proiectului, actualul traseu de cale ferată Apaţa-Caţa va fi deviat, pentru că se va elimina ocolul din zona Apaţa – Ormeniş – Augustin – Racoş. Pe noul traseu se vor săpa trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă. Este vorba despre – Tunel Homord – 5 km, Tunel Mureni – 700 metri şi Tunel Ormeniş – 6,9 km.
Astfel, pentru se „corecta” traseul, după staţia Apaţa, traseul căii ferate va merge spre vest prin tunelul Ormeniş, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după staţia Racoş, nu va mai face un „ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Pe lângă aceste lucrări contractul prevede intervenţii la infrastructură şi suprastructura feroviară, respectiv terasamente, linii, consolidări de poduri, podeţe, construcţii de viaducte, pasaje superioare, lucrări de electrificare şi energoalimentare, telecomunicaţii, semnalizare, fibră optică, instalaţii electrice etc.
Lucrările de reabilitare ale acestui sector de cale ferată din judeţul Braşov ar urma să fie executate în 4 ani (48 de luni), la care se adaugă încă 60 de luni pentru notificarea eventualelor defecţiuni.
Pe lângă segmentul amintit, tot cu bani europeni vor fi modernizate şi tronsoanele Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, valoarea estimată a lucrărilor la aceste sectoare fiind de aproximativ 3,2 miliarde de lei. Licitaţia pentru modernizarea acestor tronsoane a fost lansată în anul 2016, CFR a stabilit un câştigător, însă firma clasată pe locul al doilea a contestat procedura de atribuire în instanţă.
ildy
2019-01-23 23:17:34
Si o sa mai vedeti contracte acordate turcilor. Este vorba de niste intelegeri intre guverne purtate de serviciile secrete. Romania obtine ceva (putini stiu despre ce este vorba) iar Romania plateste in contracte. Din ce am inteles din punct de vedere financiar noi pierdem mai mult. Nu o sa vedeti pe nimeni din mediul privat sa cumpere de la turci aceste produse si atunci se baga pe achizitii publice. Trucarea liciitatiilor este f simpla. Mult mai simpla decat cred majoritatea romanilor.
Costea Ion
2019-01-23 13:54:38
Iară turci???? Nu mai scăpăm odată de miticii ăștia și spiritul lor de vasali turcești?
rammstein
2019-01-23 13:23:31
dupa incubatoarele otokar ,acum dam si cfr-ul pe mana otomanilor....traiasca prietenia rumano-turca!!!!...in frunte cu tatucul de la bosfor... nu de la poarta venea lumina?...unde esti stefane ?...unde esti tepes doamne??..
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Willy
2019-01-24 11:28:47
@ ildy, du-te tu...