Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 08:30

CFR modernizează 47 de gări. Braşovul nu e pe listă

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 10 iunie 2019

CFR modernizează 47 de gări. Braşovul nu e pe listă

CFR SA a demarat proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.
Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop „asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj şi asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc”.
În ceea ce priveşte Gara Braşov, aceasta nu a fost inclusă în acest program, ţinând cont că, teoretic, aceasta figurează ca fiind reabilitată, deşi în ultimi ani s-au făcut doar câteva lucrări la interior pentru a mai schimba din aspectul desuet al clădirii. În ceea ce priveşte peroanele,  acestea urmează să fie reabilitate odată cu implementarea proiectului de reabilitare a tronsonului de cale ferată dintre Predeal şi Braşov, pentru asigurarea unei viteze de 160 km/h. Deocamdată, nu s-a făcut nici măcar partea de proiectare pentru această investiţie.
Nu în ultimul rând, în toamna lui 2017, oficialii CFR vehiculau o variantă „privată” pentru ca poarta feroviară a Braşovului să se schimbe. Gara ar fi urmat să fie scoasă la închiriat, iar apoi să fie încredinţată unui investitor privat care să o transforme într-un… mall, după modelul aplicat în cazul Aeroportului Otopeni. De atunci, nu s-a mai auzit nimic de acest proiect.

+1 -0

Comentarii

Lazar

2019-06-10 06:47:43


Incredibil este incompetenta guvernantilor. Cel mai important nod feroviar al tarii sa nu fie modernizat.Iata cum sprijina pesedistii brasoveni Brasovul.Sper sa nu mai fie votat niciunul la viitoarele alegeri.

Stupid People

2019-06-10 05:48:23


Lăsați că se va ocupa de obținerea de fonduri absolventa SNSPA, pardon, Ștefan Gheorghiu, care vrea sa devină ministru, pesedista Mânzatu și nu mai știu cum....Stați liniștiți, dacă a promis, a promis, va scoate și bani din buzunar, numai să se țină de cuvânt că va face totul (limbă de lemn...) pentru Brașov.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie