Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:01

CFR vrea să crească anul acesta viteza trenurilor dintre Braşov şi Bucureşti

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 19 martie 2018

Reabilitarea a 84 km dintre Braşov şi Sighişoara, un alt proiect lansat în 2018

CFR vrea să crească anul acesta viteza trenurilor dintre Braşov şi Bucureşti

CFR SA lansează mai multe proiecte de dezvoltare a infrastructurii, câteva dintre acestea având legătură şi cu Braşovul.
Din cele nouă proiecte avute în vedere anul acesta, şapte au ca sursă de finanţare POIM 2014-2020, iar doua sunt finanţate prin CEF 2014-2020. Printre proiecte se număra linia Bucureşti-Giurgiu, electrificarea liniei Cluj-Oradea şi reabilitarea a 84 km dintre Braşov şi Sighişoara.
„Avem în desfăşurare o serie de proiecte, iar anul acesta vom lansa noi proceduri de achiziţii privind elaborarea studiilor de fezabilitate, dar şi de realizare a lucrărilor pentru modernizarea infrastructurii feroviare", a declarat Victor Alexandru, director general adjunct Investiţii al CFR SA.
În vederea asigurării vitezei sporite şi creşterii calităţii serviciilor, CFR SA va implementa lucrări de reparaţii şi modernizări ale mai multor linii precum Bucureşti-Braşov, Timişoara-Arad, Bucureşti-Buzău, Bucureşti-Craiova, Paşcani-Iaşi, Bucureşti-Constanţa, Bucureşti-Piteşti. În prezent, documentaţia de atribuire se află în etapa de pregătire.
În POIM 2014-2020, este inclus şi proiectul de implementare a măsurilor necesare funcţionării sistemului ERTMS pe secţiunea Predeal-Bucureşti-Constanţa, valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate fiind de 9,64 milioane de lei. Proiectul se află în faza de elaborare a documentaţiei de atribuire pentru achiziţia serviciului de elaborare a studiului.
Cele două proiecte finanţate prin CEF vizează linia Braşov-Predeal şi infrastructura feroviară din Portul Constanţa. Contractul de elaborare a studiului de fezabilitate pentru modernizarea secţiunii Predeal-Braşov este de 20,5 milioane de lei, iar în prezent se elaborează caietul de sarcini pentru achiziţia serviciilor de elaborare a studiului. Al doilea proiect are o valoare de 13 milioane de lei şi vizează elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, CFR SA fiind în faza de întocmire a documentaţiei de achiziţie.
Proiectele noi aflate în faza de achiziţii şi finanţate prin Fondul de Coeziune şi CEF au o valoare totala de 6,1 miliarde de lei. La acest capitol este inclusă reabilitarea liniei Braşov-Simeria, componentă a Coridorului Rin-Dunăre, secţiunea Braşov-Sighişoara, subsecţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara. Pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime de 84,36 km, valoarea contractului se ridică la 3,19 miliarde de lei (fără TVA). Acest proiect se află în procedură de evaluare a ofertelor şi ar urma să fie finalizată la sfârşitul lui martie 2018.
De asemenea, realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei Braşov-Simeria, secţiunea de cale ferată Braşov – Sighişoara, subsecţiunea Apaţa – Caţa implică secţiunea de 28,2 km. Procedura de achiziţie în derulare a fost reluată în decembrie 2017. În prezent se răspunde la clarificarea posibililor ofertanţi la procedura de achiziţie, termenul de depunere a ofertelor fiind 20 martie 2018.

+3 -0

Comentarii

sasu

2018-03-19 18:28:33


auzi cfr sa te duci in mata cu tot neamul. esti un mincinos la fel ca dierctorii si libidinosii care te conduc.

Lazar

2018-03-19 08:15:59


CFR-ul vrea dar nu face nimic,tipic propaganda pesedista.

Cristian

2018-03-19 05:49:15


Proiecte si iar proiecte,CFR-ul nu va reusi in urmatori ani sa se apropie macar de viteza medie pe care o aveau trenurile de calatori inainte de revolutie.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie