Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
Publicat la 24 iulie 2019
Vânzările de haine pentru bărbaţi au depăşit pragul de 1 miliard de euro pentru prima dată în 2018, avansul pieţei fiind de 10,5%, mai mare ca în cazul pieţei pentru femei, scrie Ziarul Financiar.
Piaţa e cu circa 30% mai mică decât cea pentru femei, unde numărul de magazine şi de retaileri dedicaţi este mai mare. Conform unei analize a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, în contextul în care salariul mediu a crescut şi odată cu el şi puterea de cumpărare, bărbaţii români s-au orientat către produse mai scumpe.
Pe piaţa din România sunt active peste 200 de firme de îmbrăcăminte, încăţăminte şi îngrijire personală. Analiştii şi executivii din domeniu afirmă că în România numărul de retaileri este comparabil cu cel de pe pieţele dezvoltate, pentru că românii sunt pasionaţi de modă şi sunt dispuşi să dea bani pe haine şi pantofi în comparaţie cu vecinii cehi şi polonezi, deşi salariile sunt la jumătate. An de an în România se cheltuie pe haine şi încălţăminte peste 4 miliarde de euro, conform celor mai recente date. „Bărbaţii câştigă mai mult decât femeile, fiind totodată cei care cheltuie mai mult. Nu cumpără mai multe produse, ci mai scumpe, brandul fiind un argument important“, spun analiştii Euromonitor.
Pe fondul unui interes crescut al bărbaţilor pentru haine, există tot mai mulţi retaileri specializaţi care deschid magazine aici. „Diversitatea modelelor şi schimbările rapide de colecţii sunt motoarele de vânzări pentru retailerii fast-fashion. Zara (parte din grupul Inditex) şi H&M sunt locul unu şi respectiv doi în piaţa de modă pentru bărbaţi după valoarea vânzărilor“, potrivit Euromonitor. Ambele magazine au o segmentare clară între departamentele de femei şi bărbaţi, dar oferă cuplurilor şi familiilor cu copii (având şi haine pentru cei mici) posibilitatea să facă simultan cumpărături.
Piaţa îşi va continua trendul ascendent, însă ritmul va încetini chiar şi sub 1% în următorii patru ani, conform estimărilor, semn că se apropie de maturitate.
nu este nici un comentariu
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-26 citeste mai multCu o experiență de peste 20 de ani în conducerea echipelor din industria de retail, Constantin Brutaru a ales să se alature echipei DO Security, operator privat, specializat în domeniul de securitate și pază, în funcția de director comercial și dezvoltare.
2024-04-26 citeste mai multViteza trenurilor pe tronsonul Braşov – Sighişoara abia dacă atinge pe unele porţiuni circa 60 km/oră, în vreme ce pe tronsonul deja modernizat, Sighişoara – Simeria, aceasta[...]
2024-04-26 citeste mai multCompania românească Romarg, specializată în furnizarea serviciilor de găzduire web şi înregistrare domenii din România, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri[...]
2024-04-26 citeste mai multConcernul de firme turceşti care lucrează la construcţia Autostrăzii Sibiu-Făgăraş, parte din cea de-a doua autostradă a Moldovei, A13, a devansat deja graficul fazei de proiectare
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu