Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 04:05

CJ vrea să obţină autorizaţia de mediu pentru următoarele lucrări de la Aeroportul Braşov

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 09 octombrie 2017

Consiliul Judeţean Braşov încearcă să obţină astăzi autorizaţia de mediu pentru demararea lucrărilor pentru realizarea căii de rulare alfa, a platformei de îmbarcare-debarcare şi extinderea căilor de canalizare şi drenaj aferente pistei de decolare-aterizare a Aeroportului Braşov - Ghimbav.
Valoarea investiţiei totale în aeroport se ridică la 57,505 milioane de euro (TVA inclus).
Proiectul tehnic complet pentru calea de rulare Alfa, apron şi canalizările aferente a fost predat la finele lunii trecute. „După avizarea proiectului în Comisia Tehnico-Economică a CJ Braşov, proiectul va fi supus avizării Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR) după care putem demara procedurile de achiziţie publică în vederea construcţiilor. După cum am spus, nu am stat degeaba şi să aşteptăm finalizarea acestui proiect tehnic, iar în paralel am definitivat procedura de achiziţie publică în vederea desemnării firmei care va proceda la revizuirea Planului Urbanistic Zonal aferent Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, care va reglementa toate construcţiile din jurul aeroportului. Contractul a fost semnat în luna septembrie şi are termen de execuţie 4 luni calendaristice”, a explicat Adrian Veştea, preşedintele CJ Braşov.
În conformitate cu simulările specialiştilor de la IPTANA, costul de operare şi întreţinere al aeroportului ar fi în 2019 de 2.332.663 de euro şi ar ajunge în 2042 la 3.604.740 de euro, cei mai mulţi bani ducându-se pe salariile personalului.
Aeroportul braşovean ar urma să pornească în scenariul prezentat în studiul de fezabilitate cu 539.345 de pasageri, în primul an de operare, şi venituri de 4.626.382 de euro, din care beneficiile să fie de 2.567.092 de euro. În această analiză economică s-au cuantificat însă o serie de beneficii economice, cum ar fi: beneficiile sociale, din generarea de noi locuri de muncă; beneficiile economice din reducerea costurilor de transport şi beneficiile din reducerea impactului negativ asupra mediului.
Conform estimărilor celor de la IPTANA, în 2042, aeroportul de la Ghimbav ar urma să ajungă la 912.415 pasageri şi venituri de 7.826.490 de euro. Astfel, autorii studiului au concluzionat că investiţia este rentabilă din punct de vedere financiar, veniturile generate pe perioada de perspectivă (cei 25 de ani de simulare din analiza cost-beneficiu) acoperind costurile de investiţie şi costurile cu întreţinerea şi operarea.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie