Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:15

CNAIR a solicitat Consiliului Județean Brașov Certificatul de urbanism pentru proiectul Autostrăzii Brașov-Bacău. Administrația județeană așteaptă avize de la primăriile de pe traseu: Braşov, Codlea, Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman, Prejmer

Autor: Radu COȚEA

Publicat la 07 ianuarie 2022

CNAIR a solicitat Consiliului Județean Brașov Certificatul de urbanism pentru proiectul Autostrăzii Brașov-Bacău. Administrația județeană așteaptă avize de la primăriile de pe traseu: Braşov, Codlea, Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman, Prejmer

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Asocierea Search Corporation SRL - Primacons Group SRL care realizează documentaţiile de proiectare, a solicitat Consiliului Judeţean Braşov eliberarea Certificatului de urbanism (CU) pentru proiectul „Elaborare Studiu de fezabilitate şi Proiect tehnic de execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău”. Conform anunțului Consiliului Județean Brașov, solicitarea  cu documentaţia aferentă a fost înregistrată în data de 28 decembrie, iar pentru eliberarea Certificatului de urbanism administaţia judeţeană aşteaptă primirea avizelor din partea autorităţilor publice locale al căror teritoriu administrativ este străbătut de viitoarea şosea de viteză A13. Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.

Conform declarației președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, „construirea autostrăzii Braşov – Bacău este un obiectiv pe care l-am susţinut de la bun început, împreună cu colegii de la Consiliul Judeţean Covasna. Am participat la mai multe întâlniri de lucru cu reprezentanţii CNAIR care împreună cu proiectanţii au prezentat diverse variante de traseu. Toate acestea au fost analizate cu primarii şi specialiştii în urbanism din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale prin care trece autostrada. Varianta de traseu definitivată este cu siguranţă cea mai fezabilă şi cea care integrează toate necesităţile de transport pentru fiecare localitate în parte. Am convingerea că implementarea celor trei proiecte de autostrăzi care străbat judeţul nostru va rezolva descongestionarea traficului din întreaga zonă periurbană a municipiului Braşov, va asigura accesul la obiectivele importante din proximitate, aşa cum este Aeroportul Internaţional Braşov şi va elimina traficul de tranzit din localităţi”.

Autostrada va avea 162,707 km

În data de 10 decembrie 2021, Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat Studiul şi Raportul alternativelor de traseu – Analiza muticriterială de traseu, Etapa 2, în cadrul căruia a fost definitivat traseul autostrăzii A13 (cu roșu pe hartă).

Conform acestui document, traseul autostrăzii Braşov – Bacău începe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevăzută realizarea unui nod rutier care să lege A13 de viitoarele tronsoanele Braşov – Făgăraş şi Ploieşti – Braşov din autostrada A3.

Autostrada va avea o lungime de 162,707 km, iar pe traseu vor fi poduri cu o lungime totală de 25,182  km și tuneluri cu o lungime totală de 12,395 km. De asemenea, vor fi amenajate 5 parcări de scurtă durată, 6 spații de servicii, 3 puncte de sprijin, 14 noduri rutiere și 31,76 km de drumuri de legătură. Costul construcției propriu-zise este estimat la 2,4 miliarde de euro, însă valoarea oficială va fi stabilită prin Studiul de fezabilitate.

Ce a solicitat CNAIR Consiliului Județean Brașov

Planul de situaţie al variantei finale pentru sectorul de drum cuprins între Braşov şi Bacău a fost transmis Consiliului Judeţean Braşov. Conform reprezentanților Consiliului Județean Brașov, conducerea CNAIR a solicitat administraţiei judeţene ca la emiterea certificatelor de urbanism pentru viitoarele proiecte de dezvoltări industriale sau de construcţii în zona adiacentă autostrăzii să ţină cont de traseul aprobat şi totodată să fie solicitat în prealabil avizul sau acordul specific al CNAIR.

De asemenea, specialiştii CNAIR au cerut sprijinul autorităţilor publice din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale străbătute de viitoarea autostradă în ceea ce priveşte accesul în teren pentru realizarea unor investigaţii necesare elaborării studiului de fezabilitate: măsurători topografice, foraje geotehnice, cercetări arheologice.

Studiul de fezabilitate şi Proiectul tehnic de execuţie pentru Autostrada Braşov – Bacău beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Cinci propuneri de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov

În ceea ce privește Autostrada Ploiești – Brașov, reprezentanții Consiliului Județean Brașov au precizat că proiectul este în faza de completare sau revizuire a Studiului de fezabilitate şi elaborare Proiect tehnic, documentații ce sunt realizate de firma Consitrans SRL. În momentul de faţă, Etapa 1 din Analiza multicriterială de traseu este încheiată, fiind propuse cinci posibile variante de traseu pentru segmentul Ploieşti – Braşov. În perioada următoare, acestea vor fi discutate şi analizate cu factorii de decizie din judeţele Prahova şi Braşov şi cu autorităţile şi instituţiile teritoriale implicate în procesul de aprobare şi avizare a proiectului.

Cât despre segmentul Braşov – Făgăraş din autostrada A3, în lungime de 48 de kilometri, administrația județeană a precizat că în urma procedurilor de achiziţie desfăşurate de CNAIR contractul pentru realizarea Studiului de fezabilitate şi a Proiectulului tehnic de detaliu a fost atribuit asocierii Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc).

+8 -6

Comentarii

'Camelia Constantin'

2022-02-10 21:42:08


'Locuitorii din Podu Oltului vor fi afectați de trecerea Autostrăzii prin satul lor. Pe ei nu i-a consultat nimeni și nici informații publice despre traseu nu sunt. Îl invităm pe d-l Adrian Veștea să ne explice rațiunea pentru care o autostradă va face o curbă pentru a trece de-a lungul unui sat, la câțiva zeci de metri de locuințe.'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie