Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 12:02

Coada de la Buletine se mută în mediul virtual

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 01 martie 2017

De astăzi, braşovenii se pot programa online la ghişeele SPCLEP

Coada de la Buletine se mută în mediul virtual

Braşovenii care vor să îşi facă buletin nou, să îl schimbe pe cel expirat sau persoanele care vor să îşi înregistreze reşedinţa la o adresă din Braşov nu vor mai trebui să meargă cu noaptea în cap la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Braşov (SPCLEP) pentru a obţine „bonurile de ordine”, ci îşi pot face online o „programare la funcţionar”. Serviciul de programări online este funcţional începând cu data de 1 martie, pe site-ul Primăriei Braşov, www.brasovcity.ro, fiind creat un câmp special, „Programare online depunere cerere eliberare acte de identitate”, care permite completarea formularelor.

Ce trebuie făcut pentru programările online
Potrivit şefului Serviciului Evidenţa Persoanelor din cadrul SPCLEP Braşov, Carmen Şchiopu, înainte de a se apuca de treabă, solicitantul este atenţionat că trebuie să citească Regulamentul de programare online, după care poate completa câmpurile, respectiv data şi ora programării, numele şi prenumele, CNP-ul, numărul de telefon şi adresa de email.
După completarea acestor câmpuri şi acceptarea condiţiilor de utilizare a aplicaţiei se apasă butonul „Confirma programarea”, moment în care aplicaţia returnează un mesaj de confirmare, ce conţine detaliile programării, opţiunile de printare rezervării sau a cererii tip pentru eliberarea actului de identitate, precum şi un cod de acces pe baza căruia se poate reaminti/modifica sau anula programarea. De asemenea, pe respectiva pagină există şi secţiunea „Informaţii utile”, de unde se pot obţine date şi formulare utile.

Un sfat pentru a evita tensiunile cu cei care iau bonuri de ordine de la „automat”
Potrivit şefului Serviciului Evidenţa Persoanelor, Carmen Şchiopu, programările realizate online sunt procesate şi de aparatul care eliberează bonuri de ordine în incinta SPCLEP, astfel încât acesta să nu emită tichete pentru ziua şi ora ocupată de o programare online. Reprezentanţii SPCLEP au afirmat că persoanele programate online nu vor primi bon de ordine „clasic”, iar numărul tichetelor disponibile la „automatul” de la sediul serviciului va scădea în funcţie programările online.
În fiecare zi, la intrarea pentru public de la SPLT, va fi afişată o listă a programărilor online din ziua respectivă. De asemenea, când îi vine rândul unui „programat online”, acesta va fi anunţat prin sistemul audio că trebuie să se prezinte la ghişeu, iar dacă nu aude sau nu este în sală când se transmite mesajul, „pierde rândul”.
Celor programaţi online, reprezentanţii SPCLEP le recomandă să recomandă să printeze mailul confirmare a „rezervării”, iar dacă nu au această posibilitate, să îl aibă deschis pe telefonul mobil, pentru a se evita eventualele tensiuni cu cei care au în mână bonurile de ordine luate de la „automat”.
„Acest sistem este deocamdată experimental. Pe viitor, dacă va fi nevoie, vom achiziţiona aparatură mai complexă, care să permită eliberarea de bonuri de ordine şi pentru persoanele programate online”, a declarat Carmen Şchiopu. Totodată, ea a precizat că vor exista timpi de aşteptare şi pentru persoanele programate online, pentru că nu se poate estima cu exactitate cât timp durează verificarea unui dosar.

Februarie, una dintre lunile de „de vârf” pentru SPCLEP
Potrivit datelor SPCLEP, serviciul procesează zilnic, în medie, aproximativ 140-150 de solicitări legate de evidenţa persoanelor (cărţi de identitate, cărţi de identitate provizorii, vize de reşedinţă etc). Într-o lună normală, se procesează aproximativ 2.500 de dosare lunar, însă există şi perioade mult mai aglomerate. De exemplu, vara, numărul dosarelor depăşeşte 3.300 lunar, din cauza solicitărilor venite din partea cetăţenilor care lucrează în străinătate. Luni foarte aglomerate, din cauza solicitărilor de viză de reşedinţă, sunt şi lunile februarie şi octombrie. De altfel, luna trecută, pentru a-şi putea înscrie copii la o anumită şcoală, părinţii din Braşov au început să „se mute” la o adresă arondată unităţii de învăţământ dorite.



 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie