Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 21:00

Codreanu pledează „nevinovat”. Transbus va contesta amenzile Protecţiei Consumatorilor

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 11 octombrie 2019

„Au fost prezentate autobuze casate şi alte aspecte ireale pentru a fi înşelată opinia publică”

Codreanu pledează „nevinovat”. Transbus va contesta amenzile Protecţiei Consumatorilor

Comisarii Protecţiei Consumatorilor au derulat în ultimele săptămâni mai multe controale la operatorul Transbus SA, care asigură transportul public pe mai multe trasee la nivelul judeţului Braşov, aplicând şi sancţiuni contravenţionale de zeci de mii de lei.
Reprezentanţii companiei de transport sunt de părere că există alte interese la mijloc, ţinând cont că au fost prezentate o serie de aspecte neconforme cu realitatea, de la autobuze casate, la aşa-zise activităţi de reparaţii, care nu se derulau de fapt, tocmai pentru a fi înşelată percepţia opiniei publice. Astfel, firma de transport a decis să conteste în instanţă cele două amenzi aplicate de CRCP şi să demonstreze contrariul celor prezentate public de către organul de control. „Au fost prezentate o serie de aspecte neconforme cu realitatea. De exemplu, la ultimul control efectuat la Moieciu nu era vorba de o reparaţie, fusese demontată o piesă defectă de la un autobuz, care nu mai circula. În cazul service-ului pe care îl avem în Braşov, acesta este autorizat RAR, însă au fost fotografiate şi filmate autobuze care nu mai sunt în circulaţie şi sunt propuse spre casare sau casate deja, sub pretextul că erau maşini care circulă pe drumuri publice şi pun în pericol siguranţa călătorilor. Pentru toate autobuzele pe care le avem în trafic avem Inspecţia Tehnică autorizată RAR valabilă, iar aceasta se efectuează la un interval de şase luni, fiindcă nu putem pune în circulaţie maşini cu probleme. Avem de altfel şi maşini omologate pentru transportul călătorilor şi în picioare, care este permis conform legislaţiei pe anumite distanţe mai scurte. Opinia publică a fost înşelată prin prezentarea acestor fapte ireale”, a precizat Constantin Codreanu, reprezentantul societăţii Transbus SA.
Acesta a mai adăugat faptul că Protecţia Consumatorilor şi-a depăşit atribuţiile în controalele efectuate ţinând cont că în conformitate cu Ordonanţa Guvernamentală 82/2000 „privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz”, conformitatea activităţilor derulate este verificată „prin inspecţie cu dispozitive, echipamente şi tehnologii specifice, care să garanteze că vehiculul supus acestor activităţi corespunde condiţiilor şi reglementărilor legale privind admiterea şi menţinerea în circulaţie a vehiculelor rutiere”, lucru ce nu s-a întâmplat.

Problema actelor de vandalism, fără rezolvare
Acesta a mai precizat că anul acesta au fost cumpărate 70 autobuze noi, tocmai pentru a fi reînnoit parcul auto, lucru ce poate fi demonstrat cu facturile de achiziţie. Ca şi în cazul altor operatori, parte din maşini sunt vandalizate de către călători, astfel că apar unele deficienţe la acest capitol. „Am avut şi cazuri de autobuze noi care au ajuns la garaj cu scaunele tăiate, fiindcă şoferul i-a mustrat pe anumiţi călători care mâncau seminţe şi făceau mizerie. Transportăm mai multe categorii sociale şi nu putem să refuzăm anumite persoane, fiindcă am fi acuzaţi de discriminare, însă dacă li se face observaţie cu privire la anumite aspecte, sunt persoane care devin recalcitrante şi mai şi distrug prin autobuze, lucru cu care se confruntă şi alţi operatori de transport. Din păcate, autorităţile statului aruncă vina pe operatori pentru lipsa de civilizaţie a unora dintre călători. Tocmai pentru a asigura condiţiile optime de călătorie, avem oameni se serviciu în autogări care igienizează maşinile şi între curse, nu doar la final de program”, a subliniat oficialul companiei.

„Poliţia ne controlează frecvent autobuzele în trafic”
Nu în ultimul rând, Constantin Codreanu este de părere că prin astfel de acţiuni ale organelor de control se urmăreşte discreditare companiei, care operează pe mai multe trasee în judeţ, conform unor licenţe de traseu valabile. „Sunt mai mulţi operatori în judeţ, dar controalele au fost ţintite asupra noastră. Chiar dacă reprezentantul CRPC a vehiculat ideea că nu au mai fost efectuate controale la noi de ani buni, autobuzele noastre sunt frecvent controlate de către organele Poliţiei Rutiere, dar aceste controale nu sunt trecute în Registrul Unic de Control, pe care l-a vehiculat comisarul şef al CRPC. Au existat nereguli constatate de poliţişti şi s-au aplicat sancţiuni”, a punctat Constantin Codreanu.

Două amenzi, de 45.000 de lei
Comisarii Protecţiei Consumatorului au aplicat o nouă amendă companiei Transbus Codreanu după cea aplicată săptămâna trecută. De data aceasta, cuantumul amenzii este de 30.000 de lei şi vizează faptul că transportatorul realiza reparaţii ale autobuzelor din flota proprie într-un service ilegal din Moieciu, arată BizBrasov.ro.
Săptămâna trecută, comisarii aplicaseră o amendă de 15.000 de lei pentru nereguli descoperite în cadrul service-ului companiei din Braşov. Atunci, în urma unui control condus chiar de şeful CRPC Braşov, Sorin Susanu,  au fost descoperite deficienţe extrem de grave care pot pune în pericol sănătatea şi viaţa consumatorilor, cum ar fi: autobuze într-o stare avansată de degradare cu anvelope uzate extrem, mult mai mulţi călători (în special copii care vin la şcoală în municipiul Braşov) decât numărul de scaune existente, oprirea în locuri neamenajate şi neautorizate pentru debarcarea călătorilor, truse medicale expirate unele chiar din anul 2000, lipsă stingătoare, lipsa informări necesare, alimentarea cu combustibil a autobuzelor necorespunzătoare cu ajutorul unei staţii extrem de vechi si degradată, scaune rupte, parbriz spart, dar şi multă rugină. De asemenea, unul dintre şoferi fuma liniştiti în autobuzul aglomerat, existau vizibile scurgeri de combustibil şi ulei din motoarele unora dintre mijloacele de transport, dar şi fum gros negru emanat în aer prin eşapament etc.

+4 -8

Comentarii

Brigitta

2019-10-14 14:15:30


Incredibil (autobuze iau foc , se strica, pornesc la drum cu combustibil foarte putin -de raman pe drum intre doua localitati -) toata lumea stie in ce conditii periculoase suntem nevoiti sa calatorim ,pentru cu pur si simplu nu avem de ales . Nu inteleg cum are curajul sa spuna dl Codreanu ca este nevinovat ? Poate ar fi indicat sa foloseasca transportul in comun , ruta Tarlungeni -Brasov? Sau oricare alta ,ca din pacate situatia este acelasi peste tot .

Gina

2019-10-11 07:16:14


Autobuzele Codreanu spre Rasnov sau Zarnesti, care nici macar nu circula conform graficului, sunt extrem de vechi si poluante, degradate si se defecteaza saptamanal. Soferii nu platesc rovinieta si se anunta intre ei cand e control, ca sa cumpere pe o saptamana. Soferii elibereaza bilete reutilizate. Fac naveta pe aceste rute 5 zile pe saptamana si am tot interesul sa circul cu mijloace de transport corespunzatoare, nu cu vechituri nesigure in trafic. Nemernicul ala trebuie sa faca puscarie!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie