Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 23:22

Cu Bechtel era mai ieftin: Autostrada Transilvania a ajuns să coste de două ori mai mult

Autor:

Publicat la 23 sepembrie 2019

Cu Bechtel era mai ieftin: Autostrada Transilvania a ajuns să coste de două ori mai mult

Autostrada Transilvania costă acum 24,85 miliarde de lei (circa 5,3 miliarde de euro), aproape dublu faţă de valoarea contractului cu Bechtel, de 2,8 miliarde de euro, scrie Economica.net.
Valoarea totală a investiţiei în Autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea se ridică la 29,54 miliarde de lei, din care lucrările de construcţie reprezintă 24,85 miliarde de lei, potrivit noilor indicatori tehnico - economici ai proiectului ce urmează să fie aprobaţi în Guvern. Construcţia autostrăzii de la Braşov la Oradea, cunoscută ca Autostrada Transilvania, costa în contractul cu americanii de la Bechtel 2,8 miliarde de euro, potrivit CV-ului actualului şef al Companiei de Autostrăzi, Sorin Scarlat.
Pe lângă faptul că indicatorii iniţiali erau vechi de 16 ani, creşterea costului construcţiei autostrăzii se poate explica şi prin modificările aduse proiectului de-a lungul timpului. Printre acestea se numără şi Tunelul Meseş, care va fi cel mai lung tunel de autostradă din România şi a cărui construcţie nu era prevăzută în studiul de fezabilitate din 2003.
Printre factorii care au mai dus la dublarea costului de construcţie se numără creşterea preţului la materiale, cu mâna de lucru şi logistica, au explicat pentru sursa citată reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Ei adaugă că şi scumpirea carburanţilor a angrentat la rândul său costuri suplimentare, inclusiv cu relocarea reţelelor de utilităţi.
Din cei 416 kilometri ai proiectului gigant au fost daţi în trafic până acum 75 de kilometri.
 

+0 -7

Comentarii

Gazza

2019-09-21 08:37:06


jmecheria romaneasca...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie