Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 21:05

Cu fundă albă pe traseu: Sindicaliştii de la RATBV „pregătesc terenul” pentru majorările salariale şi ameninţă cu declanşarea grevei

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iulie 2017

Cu fundă albă pe traseu: Sindicaliştii de la RATBV „pregătesc terenul” pentru majorările salariale şi ameninţă cu declanşarea grevei

Foto: S-A CIRCULAT NORMAL. Deşi nu a fost perturbat orarul de circulaţie al maşinilor, şoferii au vrut să transmită starea lor de nemulţumire şi au atârnat banderole albe la oglinzile maşinilor.

Autobuzele RATBV au circulat miercuri cu banderole albe şi cu inscripiţia „Protest” afişată în interior, în locuri vizibile. De asemenea, în mijloacele de transport în comun sunt disponibile şi pliante tipărite de Sindicatul Liber 2015 RAT Braşov în care se explică motivul acestei acţiuni: „Suntem puşi în situaţia de a protesta datorită faptului că în prezent 441 de angajaţi din 841 ai societăţii au salariul minim pe economie sau salariul mediu de încadrare de 1.580 de lei. Astfel, aproximativ 85% dintre angajaţi au cu maxim 100 lei mai mult decât salariul minim pe economie, deşi sunt persoane calificate”. Totodată, sindicaliştii avertizează că, în situaţia în care vor eşua negocierile salariale pe anul 2017, se va ajunge la declanşarea conflictului de muncă, dar au ţinut să îşi ceară scuze pentru disconfortul care s-ar putea crea în urma acestei situaţii. „Vă mulţumim anticipat şi vă cerem să fiţi solidari cu noi”, se mai arată în mesajul către călători.


Acţiunea salariaţilor, a declarat purtătorul de cuvânt al RATBV, Silviu Ștefan, este „o manifestare neanunţată, fără a fi afectat programul de circulaţie al mijloacelor de transport în comun. Este o încercare de a pune presiune asupra factorilor decidenţi. Avem un Contract Colectiv de Muncă încheiat în anul 2016 şi valabil până în luna mai a anului 2018, documentul fiind semnat şi de liderii sindicali. Din luna februarie a acestui an au început negocierile cu liderii privind viitorul contract, revendicările sindicaliştilor fiind în analiza conducerii societăţii. Împreună cu liderii sindicali a fost convenit un grafic, conform căruia până la sfârşitul acestei luni urmează să li se prezinte răspunsuri la solicitarea lor privind majorarea salariilor”. Acesta a mai spus că anul acesta au fost acordate majorări salariale la nivelul maxim permis de situaţia economică a societăţii şi a precizat că anul trecut operatorul local a înregistrat o pierdere de 3,5 milioane de lei, iar în prezent, societatea nu dispune de resursele necesare la nivelul maxim solicitat de sindicalişti.


 

Călătorii le dau dreptate
Persoanele care au circulat ieri cu mijloacele de transport în comun au găsit pe scaune fluturaşi care explică, în câteva rânduri, situaţia în care se găsesc angajaţii RATBV SA.
„Dacă îşi urmăresc dreptul... Ei sunt foarte corecţi, avem autobuze la timp, programul e program şi e păcat că nu sunt plătiţi cum trebuie”, a declarat o doamnă.
„Normal aşa ar fi, dacă e cum am citit aici. Că 80% are cu 100 de lei peste salariul minim pe economie înseamnă că ar merita. E foarte greu, că lucrează în schimburi. Nu poţi să stai nici duminica acasă, nici noaptea, e foarte greu”, consideră un călător.


 

Drumul străinătăţii
„Avem o salarizare mult sub media pe ţară a colegilor din transporturi”, susţin şoferii de la Braşov. Mai mult, cu un deficit de aproape 70 de şoferi, cei care au rămas au ajuns să depăşească cu mult norma de lucru, arată liderii de sindicat. „Media orelor per şofer, per întreprindere, este undeva la 240 de ore, este destul de mult şi destul de obositor. Nu ştiu în ritmul acesta unde o să ajungem. Doar Dumnezeu ne-a ferit de accidente şi de alte probleme", a declarat pentru RTT Braşov Ioan Drăghici (foto stânga), preşedintele Sindicatului Liber 2015 RAT Braşov.
Marius Şchiopu (foto dreapta) este şofer profesionist categoria D. Lucrează la societatea de transport din 2001 şi spune că s-a săturat de promisiuni. Este decis să ia şi el calea străinătăţii, aşa cum au făcut-o în ultimii ani zeci de colegi de-ai săi. „Salariul meu de încadrare este de 1.650. Nu mai are rost. Puteţi să întrebaţi la conducere, să vedeţi câţi soferi au plecat şi câţi au venit. Au rămas cei vechi, mai în vârstă, care mai au puţin până la pensie", a declarat acesta pntru sursa citată.

 

+3 -0

Comentarii

CityZen

2017-07-05 09:13:09


de aia forteaza verdele trecand pe rosu? de aia nu incetinesc cand trec pietonii pe zebra fortandu-i pe acestia din urma sa o ia la fuga sau sunt calcati? de aia trec razant pe langa cate o masina oprita langa bordura sa urce sau sa coboare cineva? de aia iti inchid usa in nas cand sa urci iar pe moldovenii lor ii iau chiar si dintre statii si ii lasa tot intre statii daca vor? de aia controlorii ii lasa pe tigani sa umble fara bilet ca cica sunt "saraci", (probabil le aduc aminte de rudele de acasa) iar pe restul te amendeaza ca tu ai de unde?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie