leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7071 - 17 oct 18:07

Cu un singur vot împotrivă. CJ Braşov a validat înlocuirea transportului privat cu transportul „de stat” în 4 localităţi

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 iunie 2019

Deocamdată doar Cristian, Ghimbav, Sânpetru şi Bod. Urmează altele din 2 decembrie

Cu un singur vot împotrivă. CJ Braşov a validat înlocuirea transportului privat cu transportul „de stat” în 4 localităţi

Consilierii judeţeni braşoveni au aprobat ieri actualizarea Programului judeţean de transport public de persoane prin curse regulate 2014 – 2019, demers ce era necesar pentru că actualul contract de delegare a gestiunii pentru acest serviciu expiră la data de 30 iunie 2019.
Din noul program de transport au fost scoase traseele care sunt acoperite de RATBV-ul metropolitan, respectiv cele deservite de liniile Braşov – Cristian (linia 110), Braşov – Ghimbav (linia 210) şi Braşov – Sânpetru – Bod (linia 420). În rest, potrivit actului normativ aprobat de Consiliul Judeţean Braşov, pentru toate celelalte rute, actualii operatori au primit dreptul de a mai asigura serviciul de transport până la data de 2 decembrie 2019.
Altfel spus, scoaterea din programul judeţean de transport înseamnă că autoritatea judeţeană nu va mai avea atribute de licenţiere (delegare de gestiune) prin licitaţie a unor operatori privaţi pe traseele de transport pentru localităţile respective. Transportul public urmează să fie operat de un operator public de transport, în cazul de faţă primăriile, prin Agenţia de Transport Metropolitană, respectiv prin RATBV SA. Până acum așa a funcţionat transportul public pe raza municipiului Brașov. De acum în acest regim intră Cristian, Ghimbav, Sânpetru şi Bod, dar mai urmează alte 11 localităţi în care consiliile locale au început demersurile, blocate temporar până în 2 decembrie de schimbarea legislaţiei.
Înainte ca proiectul de hotărâre să fie supus aprobării, secretarul judeţean Braşov, Mariana Dumbrăveanu, a prezentat temeiul legal care a stat la baza elaborării actului normativ şi le-a comunicat aleşilor judeţeni că „acest contract (cel valabil pentru perioada 2014 – 2019, n.r.) expiră la data de 30 iunie 2019, motiv pentru care este benefică aprobarea actualei hotărâri (ce prevede prelungirea, n.r.), având în vedere că este vorba de un serviciu de mare importanţă pentru locuitorii Braşovului”.
Totodată ea le-a explicat aleşilor judeţeni că „în condiţiile în care prin Legea nr. 328 din luna decembrie a anului 2018 a fost modificată legea nr. 92/2007 prin care se reglementează transportul public de persoane la nivel judeţean, aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean Braşov a avut mai multe întâlniri cu Agenţia de Transport Metropolitană, care este organizată sub forma unei Agenţii de Dezvoltare Intercomunitară (ADI, n.r.), care cuprinde localităţile din zona Braşovului. Am primit toate hotărârile unităţilor administrativ teritoriale care au decis să îşi reorganizeze transportul de călători prin ADI. Am avut în vedere deciziile ADI, hotărârile Consiliilor Locale Bod, Sânpetru şi Ghimbav, contractul de delegare de gestiune pe transport pe zona metropolitană, încheiat în 20 de decembrie 2018 precum şi faptul că Legea nr. 328 / 2018 prevede că se prelungesc, până la data de 2 decembrie 2019, licenţele şi trasele, cu excepţia zonelor în care sunt încheiate contracte cu agenţiile de dezvoltare intercomunitară. Am scos din programul aprobat de consilierii judeţeni în anul 2014 traseele Bod - Sânpetru, Bod - Sat, Braşov - Stupini - Bod Colonie, Braşov - Sânpetru şi Ghimbav - Braşov (traseele pe care circulă liniile RATBV 110, 210, 420), pentru care unităţile administrativ-teritoriale în cauză au dovedit a avea un contract cu transportatorul organizat operatorul agreat de ADI. De asemenea, am propus prelungirea valabilităţii şi a traseelor de transport, până la data de 2 decembrie 2019”.

„Nu putem să lăsăm pe drumuri nişte oameni”
Singurul care le-a ţinut ieri partea operatorilor privaţi de transportul a fost consilierul judeţean Paul Enache (PSD). „Nu putem să lăsăm pe drumuri nişte oameni care au servit judeţul timp de 30 de ani. Sigur, RATBV are maşini mai bune. În judeţ sunt multe localităţi care nu au transport de călători. Mă refer la zona Rupea - Făgăraş sau Rupea-Braşov, unde sunt numai maşini de bişniţari. De exemplu, din Rupea la Viscri, un traseu de 15 km, iau câte un milion de lei de persoană. Pentru patru persoane transportate încasează patru milioane de lei, fără a plăti nici un leu impozit”, a declarat acesta.
Răspunsul l-a primit de la președintele CJ, Adrian Veștea: decizia nu e la CJ, administraţia judeţeană doar aprobă dacă e legal, hotărârea a venit din comunităţile locale.

„Acele UAT-uri, respectiv, Sânpetru, Bod, Ghimbav, Cristian au luat nişte decizii”
Șeful Executivului judeţean a afirmat că au fost făcute toate verificările privind legalitatea acestui act normativ. De asemenea, el a precizat că „noi suntem reprezentanţii cetăţenilor. Înţeleg că acele UAT-uri, respectiv, Sânpetru, Bod, Ghimbav, Cristian au luat nişte decizii. Este voinţa lor, a autorităţilor locale, care şi-au dorit un lucru”.
Acest proiect nu a fost votat de Vasile Ungureanu, pe motiv de incompatibilitate. Paul Enache a votat împotrivă, iar „pentru” au votat 27 de consilieri prezenţi în sală.

Comentarii

Miliardu

2019-06-21 10:59:54


Consilierul judeţean Paul Enache (PSD - bineînțeles...)..."din Rupea la Viscri, iau câte un milion de lei de persoană" Un milion de ce ? De euro ? De lei ? De franci ? De 15 ani s-a facut denominarea si consilierul vorbeste de milioane ! Cam ăsta e nivelul de educație...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional