Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 03:24

Cum a scăpat Brașovul de limitatoarele de viteză

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 20 iunie 2017

În 2016 erau 231, anul acesta vor fi 36

Cum a scăpat Brașovul de limitatoarele de viteză

Administratorul public al Brașovului, Miklos Gantz, a prezentat luni, într-o conferință de presă, stadiul lucrărilor semnalizarea rutieră din oraș, în special în ceea ce privește trecerile de pietoni. Astfel, pentru a se evita accidentele, pentru acest an, la cererea Poliției Rutiere, este prevăzută montarea a 36 de limitatoare de viteză la trecerile de pietoni, printre punctele vizate de realizarea acestor lucrări fiind breteaua Calea București – Carpaților (lângă statuia lui Mihai Eminescu din fața Spitalului Județean Brașov), Bulevardul Saturn (la sensul giratoriu de la Gemenii), strada Zizinului, (la Tipografie și la fostul Colegiu de Turism și Alimentație Publică). Până acum, au fost montate în jur de 20 de limitatoare. „În 2016, în oraș erau 231 de limitatoare la trecerile de pietoni, acestea fiind montate după valul de accidente de la începutul anului, la recomandarea Poliţiei Rutiere. De atunci s-au realizat alte sisteme de semnalizare verticală și orizontală, context în care numărul de limitatoare s-a redus semnificativ”, a precizat Gantz.
Tot în ceea ce privește trecerile de pietoni, reprezentantul municipalității a reamintit că în Brașov sunt 26 de treceri cu dispozitive acustice, iar anul acesta se vor instala astfel de echipamente la încă 46 de „zebre”. De asemenea, se lucrează la noua trecere de pietoni semaforizată de pe Bulevardul Griviței nr. 50 B (în dreptul gangurilor), iar după finalizarea acesteia, cele două treceri de pietoni de la intersecțiile acestui bulevard cu străzile Mircea cel Bătrân și cu Emil Racoviță vor fi desființate. „Sunt în faza de obținere a autorizației trecerile de pe strada Zizinului (la Profi), Calea București (la intersecția cu strada L.C. Babeș) și strada De Mijloc, la Școala Gimnazială nr. 12”, a mai spus Gantz.

Lămpi intermitente „nelegale” la sensurile giratorii
În ceea ce privește marcajele rutiere, administratorul public al Braşovului a afirmat că acestea sunt realizate în proporție de 75% și mai trebuie realizate pe arterele rutiere care sunt acum în reparații, respectiv str. Zizinului (tronson Gemenii – ocolitoare), str. Al. I. Cuza, str. Avram Iancu, str. Uranus, str. Zorilor, Bulevardul Victoriei. Totodată, marcajele mai trebuie realizate la sensurile giratorii de la Făget, Gara Brașov, Independenţei - 13 Decembrie şi în zona parcării multietajate din Poiana Brașov.
Gantz a mai afirmat că în momentul de față, în Brașov sunt  220 de dispozitive optice cu lumină galben intermitent, dar 20 dintre ele, instalate la sensurile giratorii, trebuie schimbate, având în vedere că nu au diametrul stabilit la începutul acestui an printr-o lege.
 

+5 -1

Comentarii

Zgoncea

2017-06-20 15:37:44


Primarie, apuca-te de reparat drumurile! Asfaltul e pe duca, puneti d'ala cu polimeri!

Gigi Iancu

2017-06-20 13:09:22


De ce nu face nimeni nimic pentru iluminatul public noaptea cu leduri albe (cum e pe undeva prin centru si pe la coresi in parcare). S-ar vedea mult mai bine noapte si pe timp de ploaie nu mai zic. Daca si asa avem doar o parte de carosabil luminata, de ce nu se pun leduri daca se vrea economie, dar sa se si vada ceva ca asa cu becurile astea chioare pe partea neiluminata orice se poate intampla. Iar pe timp de ploaie e groaznic. Nea Miklos nu citeste aici?

Radu Ene

2017-06-20 10:01:25


Am tot trecut pe la trecerea inteligentă ca pieton și șofer și am impreia că acele lumini au aceeași frecvență tot timpul, probabil trecerea a fost atât de inteligentă încât și-a dat seama singură că sistemul e inutil.

Ionescu A.

2017-06-20 06:39:06


Incet, incet, autoritatile si "managerii" orasului descopera apa calda. Adica faptul ca solutia pentru un trafic civilizat si mai sigur o reprezinta semafoarele. Nu giratorii, nu giratorii cu semafor, nu limitatoare de viteza pe strazile principale, nu autostrazi cu 6 benzi prin centrul orasului (inclusiv prin centrul vechi!), nu parcari pe toate trotuarele, nu trotuare de jumatate de metru latime.

rammstein

2017-06-19 16:15:49


da omul are dreptate >....de la montarea unui politai mort nu lua mai nimic !!!..decat de la sistemele sofisticate (cu efect zero)....montate aiurea ...de ce nu spune omul cat costa un sistem optic si un politai mort??....sa vezi atunci parai mita, pardon comision....pai cu sistemele astea destepte intr-o sapatamana au murit sau ranit c-am tot atatia cati au murit pe podul de la londra !!!...asta da realizare...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie