leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7050 - 18 sep 17:22

Cum arată prototipul de maşină fabricat din 44 de piese „made in Braşov”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 23 mai 2019

Cum arată prototipul de maşină fabricat din 44 de piese „made in Braşov”

fwdBV.ro, BizBrasov.ro

Fabricile din Braşov produc anual piese de miliarde de euro care ajung să fie montate pe autoturisme cunoscute în toată lumea, iar un antreprenor a avut iniţiativa să pună cap la cap aceste componente şi să creeze un prototip prin intermediul căruia să promoveze judeţul în întreaga lume.
Un element inovativ prin care Braşovul se promovează în ţară, dar şi peste hotare, este maşina „made in Braşov”. Chiar dacă mulţi nu ştiu, sau nu vor să creadă, în fabricile braşovene sunt produse o serie de componente din structura unui autovehicul. Pornind de la această realitate, Werner Braun, preşedintele Clubului Economic German, a luat decizia să construiască acest hibrid, acum mai bine de patru ani, prototipul fiind prezentat prima oară în cadrul târgului „Made in Braşov”, astfel că maşina a primit numele evenimentului. Cu un design oarecum desprins din filmele science-fiction maşina a atras privirile vizitatorilor la toate evenimentele unde a fost prezentată apoi.

Braşovul, judeţ al înaltei tehnologii
„Deocamdată nu este funcţională, dar numărul de componente fabricate la Braşov a crescut în ultimii ani. Acum, sunt peste 40 de piese care se fabrică la noi. Nu avem, deocamdată, roţi care să se fabrice la noi sau un motor, dar, dacă vom face o maşină «made in Transilvania» cu siguranţă aceasta va fi şi funcţională. Scopul nostru a fost însă să arătăm ce se face la ora actuală la Braşov, iar prin intermediul acestui prototip să promovăm Braşovul drept un judeţ al înaltei tehnologii, dar şi să atragem tinerii spre tehnologie”, ne-a spus Werner Braun.  
Braşovul are o industrie foarte puternică în domeniul interiorului auto şi, practic, interiorul unei maşini se poate face aici. Maşina Braşovului a ajuns acum la 44 de componente, are două locuri, volan de Audi, tapiţerie de Mercedes şi vitezometre de Maserati. Fabricile din Braşov produc anual piese de miliarde de euro care ajung să fie montate pe autoturisme cunoscute în toată lumea.

14 companii producătoare de componente auto
În total, 14 companii au contribuit la crearea acestui autovehicul. Astfel, Autoliv produce patru piese necesare la o maşină: ornamentul de volant, centurile de siguranţă, închizătoarele şi chingile centurilor de siguranţă. Schaeffler a contribuit cu alte cinci componente, magnetul central şi supapa de comandă poziţie cu came produse pentru VW şi Audi, supapele de comandă poziţie arbore cu came pentru Fiat şi Alfa Romeo, rulmenţii cu came pentru Porche şi Renault, galeţii sferici pentru planetare BMW şi Ford, şi defazorul arbore cu came pentru transmisia pe lanţ de  Ferarri.
În schimb, compania Caditec s-a ocupat de proiectarea a şapte piese ce intră în componenţa unui autovehicul: scaunul auto, şina de curent, cutia de siguranţă, protecţia pentru contactul cablu, head-up dispay-ul, închizătorul pentru centura scaunului de copil, dar şi cadrul auto, care este şi confecţionat şi montat de către societate. Continental produce la Braşov trei elemente esenţiale pentru funcţionarea unui automobil, respectiv unitatea de alimentare cu combustibil, pompa de alimentare cu carburant şi unitatea de transfer fluide AdBlue. Draxelmaier şi-a adus aportul la acest proiect cu panoul pentru protiere şi bordul, iar Schulte & Schmidt cu carcasele pentru alternator şi demaror. Horzon Global produce cârlige de remorci, iar radiatorul a fost furnizat de către Romradiatoare, una dintre întreprinderile de pe vremuri, care a reuşit să supravieţuiască.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional