Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:10

„Dar ce să-mi ia… boii de la căruţă?!”

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 iunie 2017

Căruţaşii îşi fac propria lege pe drumurile europene şi naţionale din Braşov, contribuind la riscul producerii de accidente rutiere. Autorităţile ce fac?

„Dar ce să-mi ia… boii de la căruţă?!”

DN 13, adică Drumul European 60, este unul dintre cele mai intens circulate care traversează judeţul nostru. Tocmai din cauza traficului intens, dar şi ţinând cont că este un drum plin de serpetine au loc şi numeroase accidente grave, de aceea a mai fost numit şi „drumul morţii”. Pe lângă aceste pericole, la creştere riscului de producere a accidentelor, dar şi la îngreunarea traficului contribuie şi căruţaşii care circulă în voi pe această şosea în special pe zona Măeiruş – Pădurea Bogăţii.
Cei care tranzitează acest drum cu siguranţă că au avut de trecut şi proba de obstacole cu căruţe, a căror proprietari se duc în voie spre pădure pentru a se „aproviziona” cu lemne sau cu alte „delicatese” sau chiar se duc să se cinstească la hanurile din această zonă. Pe un drum european, dar şi pe cele naţionale, circulaţia căruţelor este strict interzisă, însă, cum nu există alte variante de ocolire, căruţaşii se scuză că nu au pe unde trece, deşi de multe ori, chiar din cauza lor se produc astfel de accidente.
De exemplu, duminică seara, când traficul deja se intensificase ca urmare a formării de coloane în spatele unor maşini de mare tonaj, pe sensul de mers spre Braşov s-a înscris şi o căruţă plină ochi de „pasageri”, care tocmai se cinstiseră după ce „măsuraseră laptele” la unul dintre restaurantele de dinainte de Pădurea Bogăţii. Probabil aburii alcoolului expiraţi de pasageri au ajuns şi în nările calului, care a decis la un moment dată să intre şi el în „depăşirea” coloanei sărind direct în faţa maşinilor pe contrasens. Nu puţin a lipsit să se producă un carambol, noroc că atât primul şofer care s-a trezit cu căruţa în faţă au reuşit să frâneze şi să evite impactul intrând pe celălalt sens de mers care era liber. Căruţaşul vizbil „agesmuit” şi-a mânat calul mai departe, chiar dacă probabil îi era cam greu să mai nimerească marginea drumului.
Frică de Poliţie? „Dar ce să-mi ia… boii de la căruţă?!”, căruţă care oricum nu avea nici un număr de înregistrare la o Primărie, aşa cum ar fi trebuit. Poate dacă echipajele Poliţiei Rutiere, care ieşiseră din tură la acea oră, ar fi mai vigilente şi i-ar sancţiona mai des pe căruţaşi, care chiar dacă se scuză că nu au venituri şi oricum nu plătesc amenda, ar putea rămâne totuşi fără atelaj, am circulaa şi noi pe drumuri mai sigure şi cu adevărat europene, dacă au totuşi acest indicativ!
Autorităţile se pierd din păcate în amănuntele legislative, ţinând cont că şi autorităţile ar trebui să amenajeze durmuri speciale pentru căruţe, însă pe acest tronson nu prea se justifică având în vedere că poseseorii căruţelor merg în zona pădurii cu scopuri vădit ilicite.

Cum reglementează Codul Rutier problema căruţelor
Astfel, Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG) nr. 195/2002, modificată prin OUG nr. 63/2006 (Codul Rutier), obligă autorităţile publice locale în nu mai puţin de trei articole să amenajeze drumuri pentru căruţe. Primul este art. 53, prin care autorităţile publice locale, cu autorizaţia administratorului drumului public şi cu avizul poliţiei rutiere, sunt obligate să ia măsuri pentru realizarea de amenajări rutiere destinate circulaţiei vehiculelor cu tracţiune animală.
Articolul 71 interzice accesul căruţelor pe drumurile naţionale şi în municipii, iar la alin. 2 aminteşte autorităţilor locale că au obligaţia să amenajeze, cu  acordul administratorului drumului public şi avizul poliţiei rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum şi locuri de traversare a drumurilor publice destinate circulaţiei animalelor şi căruţelor.
De asemenea, art. 128  prevede obligativitatea luării unor măsuri pentru amenajarea de trotuare şi drumuri laterale pentru circulaţia vehiculelor cu tracţiune animală şi pentru asigurarea spaţiului şi depozitării vehiculelor cu tracţiune animală, depistate circulând pe drumurile publice pe care le este interzis accesul. Astfel, circulaţia acestui tip de vehicule pe drumurile publice este o responsabilitate comună a autorităţilor – poliţie, autorităţi locale, instituţii publice, dar şi cetăţenilor – şoferi sau căruţaşi care trebuie să adopte un comportament preventiv în trafic şi să respecte cu stricteţe legislaţia rutieră. Dacă autorităţile nu vor da curs unor astfel de probleme, nu vom reuşi niciodată să putem circula în siguranţă pe şoselele din ţară.

+0 -3

Comentarii

Ciprian

2017-06-13 07:01:42


Cum vreti ca politia (cu p, ca nu merita P) sa ii opreasca pe carutasi? Ei stau la panda sa ii prinda pe vitezomanii care depasesc limita de viteza impusa (limita absurda pe Padurea Bogatii), sa isi faca planul de amenzi. Pentru ei asta este important, sa dea aenzi care sunt platite, nu sa asigure fluiditatea traficului.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie