Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:00

De la 1 ianuarie, transportul public de călători va fi asigurat de Reţeaua Auto de Transport Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 01 noiembrie 2016

Începând cu data de 1 ianuarie 2017, transportul public de călători va fi preluat de nou înfiinţata societate comercială „RATBV SA” (Reţeaua Auto de Transport Braşov)  rezultată ca urmare a reorganizării, prin transformare, a Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov. Potrivit unei hotărâri de Consiliu Local ce a fost aprobată în şedinţa de plen de ieri, atribuirea serviciilor de transport public de călători pe raza municipiului Braşov, prin gestiune delegată, se face fără licitaţie, în conformitate cu legislaţia în vigoare.  
Decizia vine după ce contractul încheiat cu încheiat între Municipiul Braşov şi Regia Autonomă de Transport Braşov expiră la data de 31 decembrie 2016.
Pentru alegerea modalităţii de atribuire a gestiunii serviciului de transport public local în municipiul Braşov, a fost elaborat Studiul de oportunitate realizat de către Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov. Studiul cuprinde motivele de ordin economic şi financiar care justifică atribuirea serviciilor de transport public local de persoane prin curse regulate pe raza administrativ-teritorială a municipiului Braşov în mod direct, fără licitaţie, începând cu data de 1 ianuarie 2017, societăţii comerciale „RATBV SA”.

Ce argumente au fost aduse în favoarea gestiunii delegate
„Gestiunea delegată permite organizarea transportului pe principiile de funcţionare ale unei companii private, oferind atât un spaţiu de decizie mai larg decât în cadrul gestiunii directe cât şi posibilitatea stabilirii unor obiective de competitivitate”, se arată în studiul de oportunitate care a stat la baza deciziei privind atribuirea gestiunii transportului în comun.
În ceea ce priveşte motivele de ordin economic, financiar, social şi de mediu care justifică delegarea gestiunii serviciului de transport public local, autorii studiului de oportunitate susţin că trebuie avut în vedere faptul că transportul public urban este al 4-lea factor ca importanţă al incluziunii sociale. Repartizarea activităţilor economice şi gestionarea mobilităţii rezidenţiale în oraşe condiţionează deplasările care au loc de două ori pe zi. Factori ca locul de muncă, locuinţa, egalitatea de şanse şi transportul au un rol esenţial în incluziunea socială.
„La orele de vârf, când apar cele mai mari probleme de trafic în zonele urbane, transportul în comun este de 10 ori mai eficient din punct de vedere energetic şi cu emisii mai reduse de gaze de efect de seră decât transportul cu autoturismul (1 autobuz = 70 autoturisme care ocupă în trafic 1 km de arteră urbană, la o viteză de deplasare de 50 km/oră)”, se mai arată în studiul de oportunitate.

Vor trebui respectate câteva condiţii
Pe de altă parte, în studiul de oportunitate se arată că delegarea gestiunii serviciului de transport se va realiza cu respectarea câtorva condiţii de bază. Astfel, o primă cerinţă este dezvoltarea actualului stadiu de dezvoltare al sistemului de transport public local din municipiul Braşov. O altă condiţie este ca serviciile să se organizeze şi să se gestioneaze de către autorităţile administrativ – teritoriale în raport cu infrastructura tehnico – edilitară existentă.  Nu în ultimul rând, în studiu de oportunitate se arată că serviciile de utilităţi publice sunt supuse regimului juridic al serviciilor publice de interes general, fiindu-le aplicabile obligaţiile de serviciu public definite potrivit exigenţei/cerinţei fundamentale: continuitate din punct de vedere calitativ şi cantitativ, în condiţii contractuale reglementate”.
 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie