Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 23:17

De la o investiţie de 5.000 de euro la vânzări de 1,2 milioane de euro pe an

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 26 octombrie 2016

De la o investiţie de 5.000 de euro la vânzări de 1,2 milioane de euro pe an
În urmă cu cinci ani doi tineri au pariat 5.000 de euro pe un site de comercializare a produselor naturiste, în ciuda reticenţei producătorilor locali. Afacerea lor a înregistrat anul trecut 1,2 milioane de euro, cu o creştere a vânzărilor de 43% faţă de anul precedent, iar pe 2016 estimează o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro.  
„La început puţini ne dădeau şanse de supravieţuire. Producătorii locali nu au crezut că le putem vinde produsele online, chiar şi acum unii dintre ei sunt reticenţi”, spune Mihai Bucuroiu (foto), fondator şi director de dezvoltare al Vegis.ro. „Am pornit de la zero, nu aveam nici măcar un pix. (...) Anul trecut am vândut produse în valoare de peste 1,2 milioane de euro”.
Investiţia iniţială a însemnat un spaţiu de chirie de 80 de metri pătraţi, două calculatoare şi un stoc de 1.000 de produse, însă au continuat cu o finanţare permanentă în primul an, care a ajuns la 25.000 de euro. Ulterior, din al treilea an de funcţionare, afacerea a început să se sunţină de la sine. „Asta pentru că am investit constant şi încă o facem, e parte din filozofia noastră”, spune Bucuroiu.
„Chiar şi după aproape cinci ani, în 2016 sunt încă puţini producători care înţeleg că trebuie să acorde o atenţie magazinelor online, care aloca bugete importante de marketing pentru a le face cunoscute produsele”, subliniază antreprenorul. Pe de altă parte, fondatorul Vegis.ro consideră că piaţa online de produse naturiste are un mare potenţial şi se aşteaptă la o creştere rapidă şi organică a afacerii. Valoarea medie a unei comenzi pe Vegis.ro este de 155 lei, „cu aproape 30% în plus faţă de valoarea medie a pieţei, estimată la 90-120 de lei”, spune Mihai Bucuroiu.
Conform fondatorului, Vegis.ro livrează din stoc toate produsele, având un depozit în Braşov, care le permite „o livrare de maxim 48 de ore”. De asemenea, anul acesta au investit într-un call center cu 10 linii, „pentru a facilita comunicarea cu clienţii noştri”, adaugă acesta. 
Iar din luna septembrie, Vegis.ro a adăugat şi serviciul de livrare internaţională, în contextul cererii de produse naturiste româneşti de către compatrioţii plecaţi în străinătate. 
+1 -0

Comentarii

CityZen

2016-10-26 09:21:11


Poti sa investesi si un milion de euro intr-un magazin on-line ca tot la mana firmelor de curierat ajungi. Cum se misca aia asa ai si magazinul. Mie mi-au adus marfa de cateva mii de lei la un transport care nu era asigurat in duba impotriva loviturilor si tot de-a dura au venit toate, e clar ca l-am refuzat. Ghici cine a pierdut niste bani? Indiciu: nu eu :). Mi-am luat din alta parte m-am dus personal si m-a costat motorina mult mai putin decat taxa de curierat si rambursul banilor plus ca am facut si probe. Si am economisit si timp. Asa ca nu e chiar necesar sa stai agatat de un site on-line ca sa vinzi sau sa cumperi ceva (apropo de afirmatia unuia dintre antreprenori ca nu inteleg unii sa acorde atentie magazinelor on-line). Un site on-line e o afacere dar cu pierderi serioase care ar putea fi evitate. Extrapoland putem da si exemplul restaurantelor si al barurilor. Sunt locatii in care se investesc zeci de mii de euro, la unele si sute de mii de euro sa fie totul ok si in final esti la mana ospatarului care e un necalificat (sau caraus de farfurii si sticle mai exact) care vine la munca sa mai ciuguleasca un ban intre doua joburi si care orice stie numai sa faca o servire de baza nu (ca de calitate nu poate fi vorba). Pai atunci cu ce carte de vizita te prezinti ca oras turistic la capitolul asta? Unde sa iei o masa de afaceri fara sa te faci de ras? Unde sa duci o femeie sa sarbatoresti ceva si sa se simta bine? Mai tineti minte ospatarii de acum 26 de ani de la ONT?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie