Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 06:10

Decizia de azi de la CJ: Aeroportul Braşov, concesionat unui operator privat

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 30 octombrie 2018

După ce va prelua aeroportul, concesionarul va trebui să investească în dezvoltarea acestuia, se arată în proiect

Decizia de azi de la CJ: Aeroportul Braşov, concesionat unui operator privat

Administraţia judeţeană va începe procedurile pentru concesionarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG) către o entitate privată, după ce acesta devine funcţional. O hotărâre de Consiliu Judeţean în acest sens va fi dezbătută astăzi de consilierii judeţeni braşoveni, propunerea venind din partea Compartimentului de Monitorizare a Proiectului AIBG.
Concesionarea aeroportului către o entitate privată a fost luată în calcul încă din luna ianuarie, când a fost aprobată hotărârea de Consiliu Judeţean privind finanţarea din fonduri publice sau alte surse atrase a lucrărilor la aeroport, prin acelaşi act normativ fiind stabilit că într-o etapă ulterioară se va lua o decizie privind operarea viitorului aeroport.  
Ulterior, în urma analizelor la nivelul administraţiei judeţene, dar şi a discuţiilor cu Consiliul Concurenţei şi cu specialiştii DG Competition, s-a ajuns la concluzia că cea mai bună soluţie este concesionarea, aceasta fiind şi varianta agreată de Comisia Europeană. „Această variantă este cea mai avantajoasă pentru Consiliul Judeţean, deoarece se poate selecta un operator cu experienţă, care să aducă proiectul la maturitate într-o perioadă foarte scurtă, cu posibilitatea recuperării costurilor investiţiei efectuate de administraţia judeţeană. Astfel, nu va mai fi necesară susţinerea financiară a activităţii curente din fonduri publice, evitând problema ajutorului de stat. Din punct de vedere al reglementărilor europene aplicabile aeroporturilor noi, varianta concesionării este cea care respectă regulile ajutorului de stat şi aduce beneficii imediate Consiliului Judeţean Braşov, atât din punct de vedere financiar cât şi al atragerii de operatori aerieni”, se arată în documentaţia aferentă proiectului de hotărâre.
Concesionarea se va face conform scenariului 4.3 din Studiul de fundamentare în vederea concesionării/Parteneriatului Public Privat pentru AIBG, care prevede că, pe lângă operare, concesionarul va realiza şi investiţii în dezvoltarea aeroportului. Printre altele, în viitor, concesionarul ar urma să investească în extinderea platformei pentru aeronave sau a infrastructurii de acces.

+9 -3

Comentarii

soares

2018-11-07 13:46:11


toate glumele de orase baga sume asemanatoare in stadioane - la noi se chinuie astia sa gaseasca bani pentru un obiectiv important. De peste zece ani!!!!! Si nimic nu se construieste in paralel, nu care cumva sa termine intr-un an.

Lapusanu

2018-11-01 11:22:55


Turcii într-un an au facut cel mai mare aeroport din Europa la Istambul în valoare de 4 miliarde de euro , noi cei din Braşov ne chinuim de 15 ani să facem un rahat de aeroport de 57 de milioane de euro şi ne pun toţi tălpi de zici că am vrea să facem un al doilea zid chinezesc. Dacă se va face să fie concesionat cu clauze de investiţii este OK . Pot să pun pariu că în 3 ani va devenii cel mai profitabil aeroport din Transilvania şi poate din ţată. Cred că de aia le este frică multora.

rammstein

2018-10-30 16:43:57


asta da treaba sa dai la cheie o afacere facuta cu banii prostilor...din taxe si impozite...si datoria facuta pentru copiii si nepotii nostri...bine ca avem crese ,gradinite,scoli,infrastructura,spitale,!!!!....vorba lui bula aeroport ne mai lipsea....cu 3 trei curse pe zi!!!...mai e unul in sacele care la fel a dat o afecere la chie la un escoroc.....

kenneth pointon

2018-10-30 12:15:38


ryan air will be the best.

Lazar

2018-10-30 07:21:08


Daca s-ar putea concesiona catre primele 3-5 companii aviatice din lume ar fi foarte bine.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie