Curs BNR
1 EUR = 4.9461 RON
1 USD = 4.7286 RON
1 GBP = 5.7088 RON
1 XAU = 273.0029 RON
1 AED = 1.2874 RON
1 AUD = 3.2198 RON
1 BGN = 2.5289 RON
1 BRL = 0.9000 RON
1 CAD = 3.6612 RON
1 CHF = 4.9311 RON
1 CNY = 0.7059 RON
1 CZK = 0.1999 RON
1 DKK = 0.6650 RON
1 EGP = 0.2515 RON
1 HUF = 1.2398 RON
1 INR = 0.0598 RON
1 JPY = 3.4869 RON
1 KRW = 0.3647 RON
1 MDL = 0.2489 RON
1 MXN = 0.2340 RON
1 NOK = 0.4769 RON
1 NZD = 2.9206 RON
1 PLN = 1.0485 RON
1 RSD = 0.0421 RON
1 RUB = 0.0868 RON
1 SEK = 0.4595 RON
1 TRY = 0.2824 RON
1 UAH = 0.1600 RON
1 XDR = 6.2911 RON
1 ZAR = 0.2893 RON
Publicat la 02 iulie 2014
După ce de la începutul anului s-au lansat public mai multe termene în vederea deschiderii şantierului la această şosea de mare viteză, acum autorităţile spun despre demararea lucrărilor, în cel mai bun caz, „anul acesta”, iar Compania de Drumuri se fereşte să lanseze vreo dată certă
california
2014-07-02 14:18:11
e ceva de genul povestii "prostia omeneasca"; lucrarea va costa bugetul nu 1,8 miliarde ci aproximativ 4-5 miliarde Euro, atat va trebui platit anteprenorului pe durata celor aprx. 30 ani, aici intrand dobanzile bancare la creditul luat de constructor; de ce trebuia musai parteneriat public - privat, cand autostrada se putea face cu banii din fondul de dezvoltare regionala, la un cost de 3 ori mai mic, lasand parteneriatele pt. lucrari de mai mica anvergura; stiu ca banii europeni sunt limitati, dar de ce nu se face intai tot ce se poate face pana la consumarea fondurilor europene alocate si apoi sa vorbim de alte solutii; adica ingrop comarnic - brasov, ca sa pastrez banii pt. bacau - brasov, bani care probabil in final se vor pierde; ponta vrea sa faca atatea autostrazi deodata, incat nu-i mai ramane timp sa faca nici macar una de samanta ! datorita proatei gandiri, guvernul (vezi ex-ministrul sova), insista cu autostrada sibiu - brasov in detrimentul autostrazii sibiu - pitesti, intentia fiind de a directiona tot traficul pe brasov - comarnic, pt. ca prin plata taxei de autostrada, sa diminueze din costurile exorbitante pt. constructia acesteia din urma; au fost si sunt atatea povesti cu sibiu - pitesti, dar daca exista o gandire logica si nu grija satisfacerii orgoliilor unor baroni locali (vezi dragnea sau oprisan), se putea cel putin incepe cu portiuni din aceasta autostrada ( de exp. sibiu - boita de aprox. 18 km), traseu care nu e mai dificil decat cel dintre sibiu si sebes; stim ca toate zonele tarii au nevoie de autostrazi, dar trebuie sa existe totusi niste prioritati, functie de rolul si importanta autostrazilor respective si de banii de care dispunem; in final un alt exemplu de gandire ciudata: daca se face autostrada pitesti - craiova, dealtfel necesara, in continuarea lui bucuresti - pitesti, ce rost mai are o alta autostrada paralela bucuresti - craiova (prin alexandria)? are guvernul prea multi bani si nu stie ce sa mai faca cu ei?
comsa nicolae
2014-07-27 10:35:39
Lipsa totala de seriozitate din partea guvernantilor oricare ar fi ei, fara fermitate si un plan serios si bine stabilit tehnic si financiar nu vom avea in curand o autostrada care sa lege doua capete!!!!!Daca Comarnic- Brasov nu este o prioritate atunci care este??? , sa mearga ,,miticii' pe litoral s-au facut autostrada si trenuri de viteza,restul nu conteaza???!