Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 19:50

DN 1A - eviţi aglomeraţia, dar circuli tot mai nesigur

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 24 martie 2016

Pe ruta Săcele – Cheia – Ploieşti, şoferii de camioane şi TIR-uri găsesc parapete lipsă şi denivelări pe mai multe porţiuni de drum.

DN 1A - eviţi aglomeraţia, dar circuli tot mai nesigur

DN 1A este o rută des utilizată de şoferii care doresc să evite traficul aglomerat de pe DN 1, iar cei care preferă traseul Braşov – Săcele – Cheia – Ploieşti sunt în special şoferii de TIR-uri şi camioane. Şoseaua oricum destul de îngustă pentru „giganţii” care o traversează zilnic a devenit însă nesigură pentru aceştia. Pe porţiuni foarte mari, parapetele lipsesc sau sunt distruse, iar în anumite locuri şoseaua a cedat sub greutatea camioanelor şi au apărut alunecări de teren. „În momentul când circuli şi vezi aşa, prăpastia, ţi-e şi frică să te uiţi, să treci. Circul de cel puţin 15 ani pe drumul acesta însă nimic nu s-a făcut în a îmbunătăţi starea lui, ca şi siguranţă mă refer”, spune un şofer pentru postul TV Digi 24.
Costurile înlocuirii parapetelor pe DN 1A ar ajunge la 1.195.000 de lei, iar reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) spun că în 2015 a fost demarată procedura de aprovizionare şi că Direcţia Regională de Drumuri Braşov va înlocui parapetele în funcţie de banii alocaţi.
„În ce priveşte parapetul de beton de tip New Jersey, la nivelul CNADNR SA s-a demarat procedura de încheiere a unui contract de achiziţionare, urmând ca parapetul deteriorat să fie înlocuit în momentul cel mai scurt de la aprovizionare”, precizează cei de la CNADNR. În afară de această problemă, sub greutatea maşinilor şi a traficului intens, pe anumite porţiuni, au apărut alunecări de teren şi denivelări care creează mari probleme şoferilor ce tranzitează zona.
Ultima asfaltare integrală pe DN 1A a fost făcută în anul 2006, iar de atunci, doar anul trecut, s-au făcut câteva lucrări de reparaţii parţiale şi plombări, mai precizează sursa citată.

+0 -3

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie