Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6386 RON
1 GBP = 5.8067 RON
1 XAU = 346.8933 RON
1 AED = 1.2629 RON
1 AUD = 3.0283 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.9012 RON
1 CAD = 3.3920 RON
1 CHF = 5.0843 RON
1 CNY = 0.6401 RON
1 CZK = 0.1974 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2671 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9797 RON
1 KRW = 0.3376 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2723 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7650 RON
1 PLN = 1.1532 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1430 RON
1 UAH = 0.1170 RON
1 XDR = 6.1159 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 28 noiembrie 2016
Cele două lucrări ar putea fi realizate în regie proprie de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov. Bucureştiul susţine că astfel vor fi evitaţi constructorii neserioşi
Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a anunţat recent că fiecare direcţie regională de drumuri şi poduri din ţară (adică sucursalele din teritoriu ale companiei) se va ocupa de implementarea a două proiecte pe care să le realizeze în regie proprie.
„Am ales această variantă de realizare sau de finalizare în regie proprie a unor proiecte pentru a scurta timpul de implementare, pentru a evita imprevizibilitatea şi constructorii neserioşi”, a argumentat şeful CNAIR. El menţionat că pentru aceste lucrări există cadrul legal, iar banii nu vor fi o problemă: „Am avut discuţii şi cu Comisia Europeană, astfel încât să nu existe probleme de finanţare. Am primit undă verde”.
DN 73 A, rută alternativă pentru un segment al DN 1
În cazul judeţului Braşov, unul dintre cele două proiecte ce urmează a fi implementate în regie proprie prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri vizează repararea reabilitarea DN 73 A (Predeal – Râşnov – Zărneşti - Şercaia), un drum montan care este folosit de mulţi şoferi ca rută alternativă pentru DN 1. În ultimii ani, la această arteră s-au efectuat doar reparaţii curente sau intervenţii absolut necesare, astfel că starea şoselei nu este tocmai bună. Artera are o lungime 68,30 kilometri, iar în momentul de faţă proiectul este în stadiul de realizare a Studiului de Fezabilitate. Începerea lucrărilor este programată pentru luna septembrie a anului 2017, iar termenul de finalizare este luna ianuarie a anului 2020.
Ocolitoarea Făgăraşului, parte a autostrăzii Braşov - Sibiu
Celălalt proiect pe care Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov îl va realiza în regie proprie este ocolitoarea municipiului Făgăraş. Potrivit CNAIR, artera este parte a viitoarei autostrăzi Braşov – Sibiu şi urmează a scoate traficul greu din Făgăraş, care este traversat de la un capăt la altul de DN 1. Centura a municipiului va avea o lungime de 13,23 de kilometri şi se va desprinde din DN 1 între localităţile Mândra şi Făgăraş, va intersecta drumurile care leagă oraşul de satele Ileni, Râuşor şi Săscior şi se va opri în DC 75 (Beclean – Luţa), urmând ca, cel mai probabil, legătura cu DN 1 să se realizeze pe drumul comunal amintit. Începerea lucrărilor este estimată pentru luna aprilie a anului 2018, iar termenul de finalizare este luna decembrie a anului 2019.
De altfel, aceasta este una dintre cele două posibile centuri rutiere pentru municipiul Făgăraş, pentru că, în ultimii ani s-a luat în discuţie şi transformarea în variantă ocolitoare a unui drum tehnologic, cu o lungime de 5,93 kilometri, construit în 1987 (când a fost regularizat cursul râului Olt) şi preluat de Ministerul Transporturilor în 1998.
Cum vor fi implementate proiectele
Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a menţionat că pentru lucrările efectuate de către direcţiile regionale de drumuri şi poduri, calitatea va fi garantata prin laboratoarele proprii, prin supervizare din partea Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) şi a Inspectoratului de Stat în Construcţii, dar şi de către un diriginte de şantier contractat extern.
Pentru ca proiectele să poată fi implementate, CNAIR va revizui studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice în urma unor licitaţii, va achiziţiona materialele necesare şi, acolo unde va avea nevoie, va închiria utilajele necesare construcţiei.
Gogu
2016-11-28 08:58:16
Brasov - Sibiu si Brasov - Ploiesti in ce mileniu? O fi Brasovul decazut din punct de vedere al civilizatiei din cauza numarului extrem de mare de moldoveni dar totusi ...
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
ion
2016-11-28 20:16:25
DE S-AR BAGA PREFECTU ASTA NOU AN VOI.SI HOGHIZ SERCAIA SO FACUT AN DOUA SAPTAMANI DUPA DOUAZECI DE ANI. LASATI PREDEAL RASNOV AN PACE STIE OMU CE FACE OCUPATIVA DE RASNOV --SIBIU SUNT O SUTA AN LINIE DREAPTA NU MAI BAGATII AUTOSTRADA AN FAGARAS CA NU STRICA 5-10 KM DE LEGATURA SI ASA AI SI NORMAL SA FIE LA DISTANTA DE FAGARAS.FACETII CEVA NOU NU MAI STRICATII DN1.