Curs BNR

1 EUR = 4.9696 RON

1 USD = 4.6562 RON

1 GBP = 5.7565 RON

1 XAU = 293.0418 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0176 RON

1 BGN = 2.5409 RON

1 BRL = 0.9245 RON

1 CAD = 3.4138 RON

1 CHF = 5.1125 RON

1 CNY = 0.6551 RON

1 CZK = 0.2095 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.1507 RON

1 HUF = 1.3383 RON

1 INR = 0.0563 RON

1 JPY = 3.3289 RON

1 KRW = 0.3513 RON

1 MDL = 0.2603 RON

1 MXN = 0.2639 RON

1 NOK = 0.4134 RON

1 NZD = 2.7959 RON

1 PLN = 1.0939 RON

1 RSD = 0.0424 RON

1 RUB = 0.0574 RON

1 SEK = 0.4255 RON

1 TRY = 0.2251 RON

1 UAH = 0.1261 RON

1 XDR = 6.1830 RON

1 ZAR = 0.2349 RON

Editia 7949 - 31 mai 19:06

Doar 113 camere din Braşov sunt afiliate unui lanţ hotelier internaţional

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 22 martie 2014

În prezent există doar câteva oraşe din ţară în care sunt hoteluri active sub un brand internaţional, Bucureştiul fiind cel mai bine reprezentat

Doar 113 camere din Braşov sunt afiliate unui lanţ hotelier internaţional
La Braşov un singur hotel este afiliat unui lanţ internaţional – Ramada – acesta având 113 camere de patru stele. Asta deşi în ultimii ani s-a vorbit de interesul unor lanţuri hoteliere internaţionale care şi-ar fi dorit să intre pe piaţa Braşovului. În România, gradul de afiliere la un lanţ internaţional este de doar 7,8% faţă de 22% media europeană. 
Aproape 6.400 de camere din hotelurile din România operează sub un brand internaţional, 56% fiind în unităţi din Capitală, iar restul în marile oraşe din ţară. Mai mult de jumătate din aceste camere (53%) sunt clasificate la patru stele, 28% la cinci stele în hoteluri din Bucureşti, Sibiu şi Oradea, iar restul sunt de trei stele.
Lanţurile hoteliere internaţionale cu cele mai multe unităţi afiliate în România sunt Wyndham Worldwide (Ramada) cu 1.647 de camere în zece hoteluri din ţară, Accor Hotels cu 1.221 de camere în şase hoteluri, Hilton cu 731 de camere în cinci hoteluri, Best Western cu 626 de camere în zece hoteluri. 
Lanţul Golden Tulip are  457 de camere în cinci hoteluri afiliate, InterContinental are 421 de camere în două hoteluri din Capitală, Rezidor are 424 de camere într-un complex hotelier din Capitală, iar Marriott International  402 camere într-un hotel şi unu în curs de construcţie (Courtyard by Marriott, deţinut de Gică Popescu).
Lanţurile cu cele mai puţine camere pe piaţa locală sunt Vienna International Group cu 177 de camere într-un hotel din Capitală (Angelo Airport Hotel),  NH Hotels cu 161 de camere în două hoteluri şi  K plus K cu 67 de camere într-un hotel din Bucureşti.
„Trebuie să ne construim ca destinaţie turistică, de un sfert de secol tot încercăm acest lucru. Prezenţa brandurilor hoteliere internaţionale contribuie la acest proces, la ţinuta unei destinaţii turistice. Sunt touroperatori străini care evaluează o destinaţie după posibilitatea de-a aduce turişti în hoteluri branduite, pentru a avea certitudinea că serviciile vor atinge standardele dorite de clienţi”, a spus Paul Mărăşoiu, consultant în turism şi reprezentantul lanţului hotelier Golden Tulip în România.
Mărăşoiu adaugă că un hotel afiliat răspunde unor standarde clar definite, fiind  vorba de proceduri de lucru, raportarea la valori internaţionale, ceea ce dă o altă ţinută serviciului.
„Ca furnizori de servicii le oferim clienţilor companii atât oferta hotelurilor branduri locale, cât şi a celorlalte hoteluri sub branduri internaţionale. Clientul alege oferta convenabilă din punctul de vedere al raportului calitate/preţ”, spune Aurel Pavel, proprietarul agenţiei de turism J’Info Tours, care îşi asigură peste jumătate din venituri din contracte cu persoane juridice, cărora le furnizează servicii de cazare, bilete de avion şi organizare de evenimente. El mai precizează că este important ca România să aibă branduri hoteliere internaţionale  pentru că astfel creşte standardul pe piaţa hotelieră şi îi obligă şi pe ceilalţi să le ridice, ceea ce duce la îmbunătăţirea serviciilor hoteliere.
 
Investiţie de 20 de milioane de euro la Braşov
Hotelul Ramada din Braşov a devenit operaţional în 2008 în urma unei investiţii de tip greenfield care s-a ridicat la aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit Agerpres. Hotelul a fost construit de compania HP Tower. 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional