Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 08:59

Două companii din Braşov, în topul partenerilor exportatori ai Lidl România

Autor:

Publicat la 09 mai 2016

Două companii din Braşov, în topul partenerilor exportatori ai Lidl România

Retailerul german Lidl, prezent pe piaţa locală cu o reţea de aproape 200 de magazine de tip discount, a fost anul trecut al zecelea cel mai mare importator din România, aducând de pe alte pieţe produse cu o valoare de aproape jumătate de miliard de euro. Nemţii au şi exportat bunuri româneşti în valoare de 26 milioane de euro, realizate în parteneriat cu companii locale.
Printre cei mai importanţi producători de produse sub brandurile Lidl se numără şi două companii braşovene – Rompaper, clasat pe locul trei într-un top realizat de retailerul german,  şi Fabrica de Lapte din Hălchiu, deţinută de grecii de la Olympus, clasată pe locul nouă.
Reprezentanţii grupului german spun că modelul de business al companiei este diferit de al altor retaileri care lucrează fie direct, fie prin distribuitori parteneri. „Încă de la intrarea noastră pe piaţă, colaborarea cu furnizorii locali a fost o prioritate pentru noi. Am crescut anual numărul de acorduri încheiate cu aceştia. Modelul nostru de business ne-a permis ca, pe lângă includerea unor produse fabricate în România în oferta noastră, să contribuim şi la dezvoltarea furnizorilor noştri ca exportatori în alte ţări în care Lidl este prezent. În anul financiar 2015, am exportat prin intermediul câtorva zeci de parteneri produse româneşti în valoare de aproape 26,5 milioane de euro“. Produsele exportate, ca de altfel tot ce produce Lidl pe continentul european, sunt destinate tot pieţelor de pe bătrânul continent. Produsele care au plecat din România au mers către ţări precum Bulgaria, Grecia, Ungaria, Cehia sau Slovacia.

„În acest moment, avem zeci de furnizori alături de care am dezvoltat o colaborare de încredere şi împreună cu care am putut să aducem o mulţime de produse româneşti pe rafturile magazinelor Lidl din alte ţări. Şi în 2016, dezvoltarea relaţiilor cu furnizorii locali rămâne o prioritate pentru noi şi vom continua să creştem numărul de exporturi”.
Nemţii de la Lidl au intrat pe piaţa locală oficial în 2011 prin preluarea lanţului de magazine de tip discount Plus, cu 107 magazine la acel moment. Ulterior, nemţii
s-au extins cu magazine construite de la zero, ducând reţeaua la aproape 200 de unităţi.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie