Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 04:00

Două firme din Braşov au preluat lucrările pentru „pasajul cu ghinion”, pasajul vechi de la Fartec

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 sepembrie 2018

Contractul pentru finalizarea reparaţiilor a fost semnat în 25 septembrie. Două luni va dura proiectarea, iar 12 luni lucrările

Două firme din Braşov au preluat lucrările pentru „pasajul cu ghinion”, pasajul vechi de la Fartec

După trei ani de la începerea lucrărilor şi la peste un an de la suspendarea lucrărilor, Primăria Braşov a anunţat reluarea reparaţiilor capitale la pasajul vechi de la Fartec. Asta după ce în 25 septembrie a fost semnat contractul pentru proiectarea şi finalizarea lucrărilor la acest obiectiv de investiţii.
Contractul, în valoare de 9.193.514,51 de lei, fără TVA, respectiv 10.940.281 lei cu tot cu TVA, a fost semnat cu Asocierea SC Recon SA - SC Prinfo SRL, ambele firme din Braşov, care vor trebui să finalizeze reparaţiile în termen de 14 luni (2 luni va dura proiectarea şi 12 luni lucrările propriu-zise).
Pin acest contract, printre altele, la infrastructură, se vor executa lucrări de consolidare la fundaţia unuia dintre piloni, vor fi realizate blocuri antideraiere, iar alţi piloni vor fi cămăşuiţi. De asemenea, se vor realiza lucrări la dispozitivele antiseismice.
La suprastructura pasajului, printre altele, se vor finaliza lucrările de demolare a plăcii de suprabetonare şi vor fi reparate cele 98 de grinzi. În contract mai sunt prevăzute lucrări la tablier şi alte intervenţii. După terminarea reparaţiilor, pasajul va trece prin teste speciale.
Proiectul a fost unul „cu ghinion” pentru municipalitatea braşoveană, pentru că, după puţini timp de la începerea reparaţiilor au fost descoperite probleme mai grave la infrastructura pasajului. Au fost căutate soluţii tehnice cu firma care a obţinut iniţial contractul, iar într-un final, la în ultima parte a anului trecut contractul a fost reziliat. Anul acesta, a mai fost efectuată o expertiză tehnică obiectivului, iar în vară a fost lansată şi licitaţia de lucrări.
„Acum, după ce avem şi noile soluţii de consolidare, urmează ca cele două firme din cadrul asocierii care a câştigat licitaţia să demareze cât mai repede proiectarea şi execuţia, astfel încât să se reia circulaţia cât mai repede pe acest pasaj. Chiar dacă durata lucrărilor s-a prelungit mai mult decât era estimat, această soluţie de consolidare a rămas cea mai bună variantă, inclusiv ca timp, pentru reluarea circulaţiei pe pasaj”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, după semnarea contractului.
Lungimea totală a pasajului este de 249.25 m, iar lăţimea totală de 12.20 m, din care 7.80 m parte carosabilă.

+3 -0

Comentarii

rammstein

2018-09-28 07:29:42


exacat de alegeri....tara de rahat...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie