Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 22:14

Două scenarii pentru viitorul pasaj de la Gară

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 11 octombrie 2017

Municipalitatea braşoveană ia în calcul fie un pasaj hobanat, cu două benzi pe sens, fie unul clasic, cu trei benzi pe sens. Noul pasaj va porni de lângă Sala Sporturilor şi va supratraversa calea ferată, până în Tractorul

Două scenarii 
pentru viitorul pasaj de la Gară

Odată cu dezvoltarea zonei Tractorul - Coresi, au apărut au apărut şi problemele cu traficul rutier, strada 13 Decembrie fiind sufocată la orele de vârf. Pentru a rezolva problema, municipalitatea braşoveană a luat în calcul construirea unui  pasaj peste liniile de cale ferată de la gară, proiectul fiind inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Braşovului, capitolul „Infrastructură” astfel încât să se poată depune o cerere de finanţare în ciclul bugetar european 2014 – 2020.
Totuşi, până la începerea lucrărilor va mai trece ceva vreme, având în vedere că, în momentul de faţă, proiectul este într-o fază incipientă. Mai exact, ieri, Primăria Braşov a postat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) anunţul licitaţiei în vederea elaborării studiului de fezabilitate pentru construirea pasajului, valoarea estimată a contractului fiind de 1.154.840 lei, fără TVA. Conform anunţului licitaţiei, termenul limită de depunere a ofertelor de către firmele interesate să elaboreze studiul este 13 noiembrie, iar documentaţia care face obiectul contractului trebuie finalizată în termen de 3 luni de la data emiterii ordinului de începere a serviciilor.
Dacă iniţial, ca punct de plecare era luată în calcul terenul de lângă Bazinul Olimpic, acum, reprezentanţii Primăriei Braşov au stabilit că noul pasaj ar urma să aibă ca punct de zona Sălii Sporturilor, unde sunt acum terenuri de tenis. Pasajul va trece peste liniile de cale ferată, iar ca punct final este prevăzută zona Corpului J al Universităţii „Transilvania”.
Administratorul public al Braşovului, Miklos Gantz, a precizat că firma de specialitate care va realiza studiul de fezabilitate va trebui să prezinte două variante: „Una este construirea unui pasaj hobanat (asemănător pasajului Basarab din Bucureşti – n.r.), cu două benzi pe sens, piste de biciclete şi trotuare. Celălalt scenariu presupune construirea unui pasaj clasic cu trei benzi pe sens, din care una destinată exclusiv mijloacelor de transport în comun”. Indiferent de soluţia aleasă pentru realizarea lucrărilor, Gantz a precizat că municipalitatea are în vedere obţinerea unei finanţări europene, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.
Un alt proiect prin care se are în vedere descongestionarea traficului în zona Tractorul este lărgirea străzii 13 Decembrie, pe tronsonul cuprins între pasajul CFR de la Făget şi strada Henri Coandă, în această perioadă fiind în derulare lucrările de demolare a fostei tribune a stadionului Tractorul şi a unor spaţii anexe.

+2 -1

Comentarii

Adi

2017-10-11 14:19:41


Dar de zona Bartolomeu nu se vorbește nimic? Calea ferată, Avanrgarden, Stupini, toți trec pe acolo...

Vali

2017-10-11 12:27:40


Mi se pare o solutie penibila. Banuiesc ca acest pod va da intr-un sens giratoriu la ambele capete ceea ce va crea alte probleme. Dl. Miklos ce ziceti de un pasaj subteran pe sub gara, in prelungirea str Calea Victoriei? Nu vi se pare mai fluid, mai de viitor?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie