Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 23:19

După 22 de ani, „tuneliştii” braşoveni au reuşit să dea de luminiţa de la capătul tunelului spre Galaţi

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 13 decembrie 2018

Lucrările au costat aproape 24 de milioane de lei

După 22 de ani de la demararea reabilitării Tunelului Fileşti din Galaţi, CFR Infrastructură a redeschis vineri circulaţia prin acesta. Refacerea tunelului a început în 1996, dar lucrările s-au desfăşurat cu foarte mari întârzieri, din cauza lipsei finanţării.
CFR a redeschis vineri, 7 decembrie, circulaţia în tunelul Fileşti de pe firul I al liniei CFR Bucureşti – Galaţi. Astfel, în prezent se circulă pe ambele fire de cale ferată
Tunelul feroviar Fileşti de pe firul I al liniei Bucureşti – Galaţi, în lungime de 770 metri, a fost construit şi inaugurat înainte de 1900. În 1967 autorităţile au inaugurat al doilea tunel la Fileşti.
Potrivit presei locale, lucrările de reparaţii capitale la tunelul vechi au demarat în 1996, când costurile iniţiale erau estimate la 39 de milioane de lei. Din cauză că fondurile au fost alocate cu ţârâita, lucrările au stagnat, scrie PresaGalaţi. Dar întreruperile sistematice ale lucrărilor au avut un efect negativ şi în ceea ce priveşte construcţiile de pe terenurile aflate deasupra tunelului şi au dus la refacerea proiectului, lucru care s-a şi întâmplat prin 2012. Valoarea devizului lucrărilor însă s-a dublat, la 94,14 milioane de lei, potrivit sursei citate.
Atunci, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a alocat suma necesară pentru finalizarea lucrărilor la firul 1. CFR SA a încheiat cu societatea specializată în astfel de lucrări, SC Tunele SA Braşov, contractul nr. 24/30.10.2012, în valoare de 23.936.358 lei fără TVA, pentru lucrările de „refacere Tunel Fileşti fir I dreapta, linia CF Bucureşti – Galaţi, km 255+475 – km 256+247″.
„După vreo 6 ani de la începerea lucrărilor s-a terminat, în sfârşit, consolidarea galeriei firului 1 a tunelului Fileşti, dintre Galaţi şi Fileşti Hm. Momentan se circulă cu ordin de circulaţie şi viteză redusă. Trenul inaugural a fost IR 15071, operat de Transferoviar Călători, pe 7.12.2018”, spune unul dintre pasionaţii de infrastructură feroviară care a surprins într-un filmuleţ momentul trecerii primului tren prin acest tunel.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie