Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 23:24

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iulie 2018

Vor fi verificate drumurile şi căile ferate, inclusiv podurile, podeţele şi viaductele

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Foto: Arhivă, 1 iulie - Prefectul Marian Rasaliu cu ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş, la podul distrus de la Budila.


Prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, a anunţat, miercuri, că în timpul unei şedinţe a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a dispus constituirea unor comisii care să evalueze starea drumurilor şi căilor ferate, pentru a se evita repetarea incidentului de la Budila (când un pod a fost luat de ape), dar şi pentru a se stabili dacă este nevoie de consolidarea unor porţiuni afectate de viiturile din ultima perioadă.
„Am înfiinţat aceste comisii nu pentru a băga sub preş o problemă, ci pentru a verifica tot ce înseamnă infrastructură critică. Calea ferată va fi verificată în totalitate, inclusiv podurile podeţele, viaductele tunelurile, iar evaluarea va fi gestionată de către cei de la CFR SA, verificările vor începe în 5 iulie. De asemenea, va funcţiona o comisie pentru evaluarea infrastructurii rutiere, de la suprafeţele carosabile, la poduri şi podeţe. Vizate de aceste analize sunt drumuri naţionale şi judeţene, pentru acestea urmând a colabora cu administraţia judeţeană”, a explicat Rasaliu. 

Podul de la Budila, construit în 1938, garantat 50 de ani
În ceea ce priveşte podul de la Budila, prefectul a afirmat că acesta a fost construit în anul 1938, avea durata de exploatare de 50 de ani, dar era folosit şi zilele trecute, după 80 de ani.
La momentul construirii, acest pod ar fi trebuit să facă parte dintr-o magistrală de cale ferată care să lege Transilvania de Muntenia, trecând Carpaţii prin Pasul Buzău. Lucrările au început în anul 1907, au fost suspendate de mai multe ori şi ai fost oprite de tot când mai era de realizat un segment de 35 de kilometri, între Întorsura Buzăului – Nehoiaşu. Pe lângă podul de la Budila, pe traseul sectorului Braşov – Întorsura Buzăului este şi cel mai lung tunel feroviar din România, cu o lungime de 4.379 metri. Tunelul a fost proiectat astfel încât să nu stânjenească o eventuală dezvoltare ulterioară, dimensiunile lui permiţând instalarea unei linii ferate electrificate cu două fire de circulaţie.

+0 -0

Comentarii

Petre

2018-07-05 08:25:22


Poate 1928! Linia a fost construita intre 1926 si 1931.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie