Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 08:10

Elicopterul „Made in România”

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 27 mai 2016

Airbus anunţă că elicopterul H215 care va fi produs din 2017 la Ghimbav va fi fabricat în totalitate cu piese produse în România. Compania ia în calcul să producă şi alte modele de elicoptere la Braşov

Elicopterul „Made in România”

Construcţia fabricii Airbus Helicopters de la Ghimbav se va finaliza în ultima parte a acestui an, iar lucrul efectiv în noua fabrică va demara abia anul viitor, urmând ca la finele lui 2017 să fie produs primul elicopter H215, ne-a declarat Serge Durand (foto), directorul general al Airbus Helicopters Industries.
Potrivit lui Durand, compania intenţionează ca în cazul în care proiectul H215 se dovedeşte unul de succes să aducă la Braşov şi alte proiecte. „Deocamdată am încheiat un protocol cu companiile aeronautice din România – IAR Ghimbav, Aerostar, Aerotech şi Turbomecanica - pentru a deveni furnizori de piese pentru elicopterul care va fi produs în România, acesta urmând a fi produs în totalitate cu piese produse în România”, a declarat acesta. Durand a mai arătat că la Ghimbav se va produce, în prima fază, variantă civilă a H215, urmând ca cea militară să fie transferată peste câţiva ani de la fabrica din Franţa către cea din Braşov. În plus, în 2019, Durand speră ca peste 30 de ingineri din România să lucreze la designul elicopterelor care vor fi produse la Ghimbav, compania intenţionând să dezvolte aici şi un centru de cercetare-dezvoltare.
Valoarea investiţiei totale în noul proiect Airbus Helicopters de la Ghimbav este de 55,7 milioane de euro, din care ajutorul statului român este de maxim 5,2 milioane de euro. „Vom ajunge până la 350 de angajaţi la fabrica din Ghimbav în 2019, atunci când vom începe să producem câte 15 elicoptere H215 pe an”.

„Mizăm pe educaţie”
Managerul companiei franceze a arătat că recrutează foarte greu tehnicieni, deoarece în România nu se mai „produc” buni meseriaşi. „România era recunoscută pentru gradul ei înalt de pregătire al tehnicienilor din domeniul aviaţiei, dar asta acum 20 de ani. Acum nu ştim unde sunt”, a explicat Durand decizia companiei de a investi în crearea unui centru de pregătire în domeniul aeronautic în Braşov, la Colegiul Tehnic Transilvania. „În toamnă vom avea primii 28 de elevi în acest centru, iar cei care îşi fac probleme de viitor ar trebui să ştie că odată ce intri în domeniul aeronautic acest lucru îl vei face toată viaţa”.

Şcoala Airbus de la Braşov nu va funcţiona ca o şcoală profesională
„Vom selecta elevi de clasa a XI-a, vor urma doi ani cursurile acestei şcoli, iar după aceea vor putea fi angajaţi. În cazul în care vor dori să devină tehnicieni superiori, vom putea să îi şcolim încă doi ani în acest sens în sistem post-liceal”, a explicat sursa citată.
Compania va investi în dotările şcolii, precum şi în cursurile de pregătire ale profesorilor care vor preda la această şcoală. „Sunt şi părţi bune – nu avem probleme în a găsi ingineri, pe care ăi recrutăm din Braşov şi Bucureşti”.
Francezii se grăbesc să scoată prima generaţie de tehnicieni de la şcoala din Braşov deoarece în acest fel îi vor prinde încă în fabrică pe cei care acum se apropie de pensie – „nişte oameni foarte bine pregătiţi care au lucrat în toată lumea” - şi vor putea să „mai fure din meserie” de la aceştia.

„Avem nevoie de aeroport şi autostradă”
Serge Durand a mai arătat că îşi doreşte ca la Braşov să fie construit un aeroport, lucru care le-ar fi foarte util investitorilor străini. „Avem nevoie de infrastructură – atât de aeroport, cât şi de autostradă. Pentru noi e mai uşor, pentru că putem zbura cu elicopterele, dar credem că pentru zonă este foarte util să aibă un aeroport şi o autostradă care să facă legătura cu Bucureştiul şi vom încerca să sprijinim autorităţile cu tot ce putem în acest sens”.
 

+0 -0

Comentarii

geto-daco-romanul

2016-06-14 20:02:00


dorim dog-fight 48 de f16, 24 de f22 sau rafale,mirage precum si mentinerea soimului romanesc 99 de la craiova,precum si bacau,elicoptere navale si de atac super puma sau mk1=h215, fabricate la brasov,o fregata si cateva corvete multirol de preferat americane/ frantuzesti sau israeliene/suedeze stationate la mangalia,,terestru putem si noi sa ne punem mintea la lucru si sa imbunatatim tancurile tr-85 si transportoarele etc,precum si armele cu munitia aferenta de la fabricile romanesti de profil. DECI DORIM ALIATI IN SPECIAL SUA-FRANTA IN MATERIE DE ARMAMENT SI CONLUCRARI /TRANSFER DE TEHNOLOGIE CU/CATRE FABRICILE/SANTIERELE NAVALE DE PROFIL DE LA NOI DIN TARA.DIN TOTDEAUNA ROMANII SAU SIMTIT ATASATI PROFUND DE FRANTA SI SUA,alaturi de spanioli,italieni ,portughezi prin prisma faptului ca suntem de origine latina. Nu suntem degeaba a 7 tara ca marime si potential a EUROPEI. NOI SI TURCIA IMPREUNA CU BULGARIA PUTEM SA OPUNEM REZISTENTA RUSIEI FARA PROBLEME DACA NE COORDONAM EFORTURILE SI BUGETELE. RUSIA IN AFARA DE MULT SI PROST NU MAI REPREZINTA DE MULT O FORTA MONDIALA GEN: SUA CHINA UE INDIA …..FIIND CATALOGATA DOAR O FORTA REGIONALA DATORITA IN PRIMULUI RAND SLABEI SALE ECONOMII PRECUM SI MULTOR ALTOR FACTORI GEOPOLITICI–EX IN EXTREMUL ORIENT AL RUSIEI PE TERITORIUL SAU AU AJUNS IN MULTE LOCURI MINORITARI FIIND INVADATI (CEL MAI ELOCVENT . …DE POPULATII CHINEZESTI FARA CA RUSIA SA POATA FACE CEVA CONCRET-FIIND PRACTIC OCUPATI FARA SA TRAGA VREUN GLONT………S.A.M.D MULTUMESC,

Lazar

2016-05-27 06:22:36


D-le Serge Durand meritati sincere felicitari pentru proiectele pe care le dezvoltati in apropierea Brasovului. Consider ca ar fi bine sa faceti solicitari la Guvern si Parlament pentru aeroport si autostrada asa cum face firma Dacia pentru autostrada. Aveti toate argumentele firmei Dacia pentru dezvoltarea investitiei Airbus Helicopters Industries in Romania. Sa nu aveti nici o retinere deoarece asa se procedeaza in Romania Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie