Curs BNR

1 EUR = 4.9575 RON

1 USD = 4.6194 RON

1 GBP = 5.7071 RON

1 XAU = 290.0889 RON

1 AED = 1.2580 RON

1 AUD = 3.0134 RON

1 BGN = 2.5348 RON

1 BRL = 0.9172 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.1137 RON

1 CNY = 0.6542 RON

1 CZK = 0.2096 RON

1 DKK = 0.6655 RON

1 EGP = 0.1495 RON

1 HUF = 1.3316 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.3068 RON

1 KRW = 0.3478 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2601 RON

1 NOK = 0.4193 RON

1 NZD = 2.8081 RON

1 PLN = 1.0939 RON

1 RSD = 0.0423 RON

1 RUB = 0.0577 RON

1 SEK = 0.4288 RON

1 TRY = 0.2307 RON

1 UAH = 0.1251 RON

1 XDR = 6.1493 RON

1 ZAR = 0.2350 RON

Editia 7947 - 26 mai 21:32

„Epoca de Aur” vs „Mandatul Coliban”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 martie 2023

Cum voiau comuniştii să sistematizeze intersecţia Calea Făgăraşului - strada Lungă din Braşov: anul 1988 - pasaj subteran pe strada Lungă. Planul din 2023 - pasaj subteran pe Calea Făgăraşului şi strada Stadionului

„Epoca de Aur” vs „Mandatul Coliban”

Intersecţia strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului este de multe zeci de ani una cu probleme pentru traficul din municipiul Braşov. De altfel, planuri de sistematizare a acestei intersecţii au fost pregătite încă din „Epoca de Aur”, adică din perioada comunistă.
Astfel, marţi, 21 martie, în timpul consultării publice a proiectului turbogiraţiei din Bartolomeu, fostul director tehnic al Primăriei Braşov, Attila Radnoti, a spus că pregătirea proiectului pentru intersecţia strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului a fost a început în anul 1984.
„În anul 1988, o echipă coordonată de inginera Preduşcă a finalizat un proiect care problema acestui nod rutier. De altfel, au şi început lucrările. Astfel, o porţiune a străzii Pictor Andreescu – arteră perpendiculară pe Calea Făgăraşului, înainte de intersecţia cu strada Lungă – a fost dublată de la două la patru benzi, pe o lungime de aproximativ 150 m. Pentru continuarea lucrărilor era nevoie de demolarea a două case. Această stradă lărgită ajungea pe strada Lungă, de unde intra direct în pasajul subteran ce ar fi trecut şi pe sub calea ferată”, a spus Radnoti.
Pe de altă parte, reprezentantul firmei care a realizat Studiul de fezabilitate pentru turbogiraţia din cartierul Bartolomeu (din capătul străzii Institutului, la intersecţia cu strada Făgăraşului) a spus că în anii 1970 se discuta chiar de mutarea căii ferate Braşov – Sibiu, însă proiectul a fost abandonat.

Pasajul subteran, „reorientat” în epoca modernă
Pe de altă parte, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că, în acest moment, un pasaj pe strada Lungă ar fi greu de realizat, în condiţiile în care în zonă sunt monumente istorice. În schimb, a continuat edilul, în urma mai multor discuţii cu specialişti, aceştia au recomandat un alt pasaj subteran. „Opiniile au fost că ar fi necesară o subtraversare a intersecţiei pe direcţia cea mai facilă, dinspre Făgăraş spre Stadionul Tineretului. Un astfel de proiect nu ar afecta calea ferată”, a declarat primarul.
Practic, prin realizarea unui astfel de pasaj, traficul rutier dinspre Cristian şi Sibiu ar fi trecut în subteran. În schimb, maşinile care vin dinspre cartierul Bartolomeu vor sta, în continuare, la bariera de la trecerea la nivel cu calea ferată. În schimb, a argumentat primarul, ei nu vor mai avea de aşteptat până când se eliberează strada Stadionului.
O altă variantă de fluidizare a traficului discutată de-a lungul anilor a fost prezentată de Arhitectul-Şef al Braşovului, Dragoş Oprea: „S-a discutat despre o eventuală subtraversare a căii ferate dinspre Bartolomeu spre Stadionul Tineretului, cu o direcţionare a traficului pe Bulevardul Griviţei”.

Arhiva din şură
Totodată, primarul Braşovului a declarat că următoarea prioritate a municipalităţii braşovene va fi rezolvarea problemei intersecţiei strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului. „Nu ştim dacă vom mai putea recupera documentaţia realizată în anii 1980, care este acum depozitată într-o şură, sau dacă va trebui să o luăm de la zero. Oricum, ce a fost aprobat înainte de 1989 trebuie adaptat acestei perioade”.

Veniţi la dezbatere pentru a reclama blocajele de la intersecţia Calea Făgăraşului – strada Lungă  
Prezentarea planurilor privind sistematizarea intersecţiei Calea Făgăraşului – strada Lungă – strada Stadionului a fost făcută în contextul în care, în timpul consultării publice din 21 martie, de la Centrul de afaceri din Bartolomeu, mai mulţi locuitori ai cartierului Bartolomeu au spus că aceasta este principala problemă a zonei. „Marile blocaje apar la intersecţia Căii Făgăraşului cu strada Lungă şi nu se vor rezolva prin amenajarea acestui giratoriu”, a declarat unul dintre braşoveni, opinie ce a fost susţinută şi de alţi participanţi. Practic, mulţi dintre ei au venit tocmai pentru a prezenta această problemă, nu pentru a afla detalii referitoare la turbogiraţia Institutului – Calea Făgăraşului, care era tema dezbaterii. 

+4 -2

Comentarii

'A.S.'

2023-03-23 07:39:17


' Important este, sa fie util si rentabil...!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional