Curs BNR

1 EUR = 4.9754 RON

1 USD = 4.6739 RON

1 GBP = 5.8294 RON

1 XAU = 359.4100 RON

1 AED = 1.2727 RON

1 AUD = 3.0029 RON

1 BGN = 2.5439 RON

1 BRL = 0.8841 RON

1 CAD = 3.3857 RON

1 CHF = 5.1301 RON

1 CNY = 0.6459 RON

1 CZK = 0.1973 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0958 RON

1 HUF = 1.2669 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0239 RON

1 KRW = 0.3381 RON

1 MDL = 0.2628 RON

1 MXN = 0.2760 RON

1 NOK = 0.4260 RON

1 NZD = 2.7610 RON

1 PLN = 1.1462 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1437 RON

1 UAH = 0.1182 RON

1 XDR = 6.1501 RON

1 ZAR = 0.2467 RON

Editia 8166 - 19 apr 09:09

Europa dă 190 de milioane de euro Regiunii Centru pentru mai multe trotuare şi piste de biciclete

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 februarie 2016

Banii nu pot fi folosiţi decât de municipiile reşedinţă de judeţ.

Europa dă 190 de milioane de euro Regiunii Centru pentru mai multe trotuare şi piste de biciclete
Diminuarea traficului auto, mărirea spaţiilor verzi, mai multe trotuare şi piste de biciclete mai mari pentru plăcerea de a te plimba sau a petrece timpul în zonele atrăgătoare oferite de oraş, nu doar în week-end, ci şi în cursul săptămânii, reprezintă viitorul oraşelor din Regiunea Centru. Acesta este scopul obiectivelor europene urmărite de ADR Centru, dar şi o condiţie pentru accesarea fondurilor POR 2014-2020 în vederea dezvoltării integrate şi a creşterii mobilităţii urbane. 
Oraşe vii în care oamenii trăiesc cu plăcere, cu facilităţi atractive pentru fiecare zi din săptămână, în care cetăţenii să-şi dorească să se plimbe pe jos sau cu bicicleta prin oraş şi nu să îl străbată cu maşinile personale fiecare, acesta este scopul pe termen lung al autorităţilor publice locale din municipiile reşedinţă de judeţ ale Regiunii Centru. 
Această abordare ar încuraja locuitorii să circule cât mai mult pe jos sau cu bicicleta şi cât mai puţin cu autoturismul personal, iar oraşele se vor adapta oamenilor, nu maşinilor. „Oraşele trebuie să fie cât mai prietenoase cu oamenii, acest lucru incluzând centre de relaxare, zone verzi, trotuare şi cât mai multe piste pentru biciclişti. Pentru realizarea acestui deziderat sunt necesare proiecte de reorganizare a sistemului de transport urban pe bază de soluţii ecologice inovative, care să ofere o alternativă la automobile pentru locuitorii oraşului şi cei ai localităţilor adiacente, dar în acelaşi timp să protejeze şi mediul. Strategiile integrate de dezvoltare şi planurile de mobilitate urbană, care sunt obligatorii prin program, trebuie să aibă o viziune pe termen lung şi să propună soluţii aplicabile care să îmbunătăţească condiţiile de convieţuire ale cetăţenilor, iar mix-ul de transport trebuie să fluidizeze circulaţia”, a declarat Simion Creţu director general ADR Centru.
Având la dispoziţie un buget de peste 190 milioane de euro fonduri nerambursabile prin POR 2014-2020, Axa 4, primăriile din cele 6 municipii reşedinţă de judeţ din Regiunea Centru, respectiv din Alba Iulia, Braşov, Târgu Mureş, Miercurea Ciuc, Sfântu Gheorghe şi Sibiu vor investi bugetul disponibil, până în 2023, în proiecte de mobilitate şi revitalizare urbană, de regenerare a comunităţilor defavorizate şi în infrastructura educaţională. Pentru a putea accesa fondurile, autorităţile locale trebuie să dezvolte strategii integrate de dezvoltare urbană şi Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă, care să rezolve problemele economice, sociale, de mediu, climatice şi demografice din oraşe. 
Pentru a obţine fonduri nerambursabile, primăriile municipiilor reşedinţă de judeţ vor dezvolta şi implementa strategii integrate de dezvoltare urbană, ce vor duce la creşterea calităţii vieţii cetăţenilor şi vor transforma oraşele în zone atrăgătoare şi plăcut locuibile, cu un trafic echilibrat între pietoni, biciclete şi maşini. Iar soluţie pentru un trafic fluid, pentru reducerea noxelor şi pentru economii la bugetul tuturor este un Plan de mobilitate urbană. 
+2 -0

Comentarii

cityZen

2016-02-24 13:28:17


Umblu mult cu masina. In ultima vreme am zis sa mai merg si pe jos. Un calvar. Trotuare denivelate, ba cu ridicaturi, ba cu coborasuri, guri de canal denivelate, santuri acoperite in bataie de joc. De multe ori trotuarele se ingusteaza de abia incape un om si deseori in mijlocul acelui trotuar plantat ditamai stalpul. Stau si ma uit cum o iau oamenii pe carosabil, practic sarind in fata masinilor. Inchipuiti-va cand vine o mamica cu caruciorul cu copil pe acel trotuar. In multe locuri trotuarele sunt inclinate exagerat chipurile sa se scurga apa dar la intersectii nu exista zebra fara o baltoca mare in fata ( probabil sa se adape zebra) pietonii fiind nevoiti iara sa o ia pe langa. De piste de biciclete ce sa mai vorbim: luat din latimea unei benzi auto, tras o linie cu vopsea si gata sharingul auto-biciclist. Se strecoara care cum poate ( vezi str. Buzesti, etc).

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie