Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 01:52

FOTO. Conceptul Primăriei Brașov pentru modernizarea Gării CFR. Planul a fost inspirat de la gara din Cracovia

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 18 noiembrie 2019

FOTO. Conceptul Primăriei Brașov pentru modernizarea Gării CFR. Planul a fost inspirat de la gara din Cracovia
Primarul Brașovului, George Scripcaru, a anunțat vineri, în timpul ședinței de plen a Consiliului Local Brașov, că a avut mai multe discuții cu specialiștii, privind reamenajarea Gării Brașov. Edilul a precizat că a discutat acest subiect cu reprezentanții Regionalei CFR Brașov și, în urmă cu mai bine de o lună, cu fostul manager al CFR SA (CFR Infrastructură, care are în administrare obiectivul), Constantin Axinia.
Conform conceptului prezentat în timpul ședinței de plen a Consiliului Local, interiorul Gării Brașov ar urma să se schimbe radical. Astfel, casele de bilete ar urma să se mute la etaj, într-o zonă care acum nu este folosită, iar la parter sunt proiectate spații comerciale. De altfel, și la primul etaj sunt propuse unități de alimentație publică, iar o parte a peronului 1 ar urma să fie ocupat de terase.
Pentru persoanele cu mobilitate redusă este proiectat un lift, dar și scări rulante.
În ceea ce privește fluxul de călători, aceștia ar urma să ajungă la peroane fără a mai folosi porțiunea din tunelul subteran cu ieșire de la salonul principal, ci ar putea coborî în pe la peronul 1.
Primarul Brașovului a precizat că acest concept, inclusiv în ceea ce privește fluxurile de călători, este inspirat din modelul gării din localitatea poloneză Cracovia.
„Am discutat și cu șeful regionalei CFR Brașov, Ioan Pintea. Ne-am corelat planurile de dezvoltare a zonei, pentru că și noi vom reamenaja platoul amenaja terminalul de transport public de călători. De asemenea, vom realiza pasajul pietonal subteran de la intersecția de la gară, dar și benzile dedicate mijloacelor de transport în comun. Sper ca noua structură guvernamentală să aibă o deschidere mai mare în ceea ce privește descentralizarea în ceea ce privește problemele patrimoniale”, a mai precizat Scripcaru.
Potrivit edilului, modernizarea spațiilor din Gara Brașov nu s-ar putea realiza prin proiectul cu finanțare europeană, care vizează linia ferată și dotările aferente traficului feroviar. „Există soluții în acest sens. Condiția este să existe disponibilitate. Va trebui ca împreună, Primăria Brașov, Consiliul Județean, Prefectura sau alte instituții, alături de Regionala CFR Brașov să susține acest proiect la nivel ministerial. Cred că trebuie realizată această modernizare, sub orice formă: parteneriat, asociere, concesiune, toate cu respectarea legislației în vigoare”, a mai spus primarul.  
 
Ideea „gării mini-mall” a fost lansată în anul 2017
 De altfel, ca și idee, planul prezentat în ședința de plen a Consiliului Local este o dezvoltare a unei idei anunțate încă de la finalul anului 2017 de directorul Regionalei CFR Brașov, Ioan Pintea. Acesta a anunțat la momentul respectiv că Gara Mare din Braşov va deveni un mini-mall, administrat de un investitor privat, care va realiza lucrări de modernizare a imobilului, dar şi de întreţinere a spaţiilor pentru călători din incintă. La momentul respectiv, directorului regionalei anunța, printre altele,că în incinta gării se va renunţa la una dintre scările fixe, aceasta urmând a fi transformată într-una rulantă. Totodată, pentru a asigura accesul persoanelor cu dizabilităţi, va fi amenajat un lift special. Soluția prezentată atunci de reprezentantul CFR era „închiriere globală, după modelul aplicat în cazul aerogării Aeroportului Internaţional «Henri Coandă» din Bucureşti, care presupune darea în administrare a clădirii unui investitor”.
 
 
 
 
 

Comentarii

IOHAMIS

2019-11-24 18:28:24


ALO.??? DARAMATA TOATA SCAPATII DE TOATE DURERILE DE CAP DE TOATE APOSTRFALIRE PA NET. DARSTE SI BARTOLOMEU RESPECTIV BOD POT PRELUA TOT TRAFICU.CU O GANDIRE MINIMA. TERMINALU DE MARFA TRIAJ MARFA SI FELDIOARA POT AJUTA ENORM DOAR GANDITI PUTIN. O LINIE USOARA DE METROU LA SUPRAFATA DARSTE BARTOLOMEU EVENTUAL IN INEL ? SE POATE REALIZA FOARTE USOR?

Victor-Brasoveanul

2019-11-19 09:24:02


Hai sa ne mai gandim putin la gara Brasov. Daca dorim un oras de invidiat si adevarat modern, propun un studiu care sa analizeze mutarea garii int-un spatiu in zona metrololitana din afara municipiupui, la 4-5 km. Hai sa ne imaginam putin cat teren s-ar elibera prin eliminarea sptiilor ocupate in prezent de calea ferata si zonele limitrofe caii ferate. Prin aceasta se va obtine spatii foarte mari pentru bulevarde si strazi largi, spatii pentru construirea de scoli, gradinite, parcari, zone verzi si de distractii etc. Sa ne gandim la cateva zone: Gara de marfuri (craiter-triaj), terasamentul caii ferate care desparte str. Crinului de cartierul Craiter, spatiul din zona actualei gari destinat tranzitului si manevrarilor de vagoane, terasamentul caii ferate dintre cartierul Tractoru si str.C.Cosminului, zona garii Bartolomeu si multe, multe alte spatii. Toate acestea pe fonduri europene si in diferite faze. Hai Romania, Hai Brasov.

DanaBv

2019-11-18 15:51:53


SPER ca nu ne vom mai cara bagajele in mana pe scari ca pe vremea lui Pazvante si ca macar un plan inclinat vor avea scarile de acces la peroane, daca nu vor fi scari rulante! Ca astept de 60 de ani sa pot merge civilizat pe scarile alea. Si mai sper ca n-o sa astept asta inca alti 60 de ani.

robi

2019-11-18 08:35:24


Nu-mi place conceptul din poze dar bineinteles ca e mai bine decat ce avem acum. Important e sa se faca o schimbare

Silviu

2019-11-17 10:29:43


Se vede ca primarul nu merge cu trenul.Este aberant sa pui casele de bilete la etaj, ca sa te chinui cu bagajele pe scari, fie ele si rulante.Sunt destule mall uri in Brasov, nu mai e nevoie de inca unul in gara.Prioritatea nr 1 trebuie sa fie confortul calatorilor, dle primar afacerist!

Elema arisanu

2019-11-16 21:49:32


Ce activ a devenit domnul primar, in ultimul an de mandat!!

Lucia

2019-11-16 18:11:49


De fapt toată modernizarea ar consta in spatii comerciale,si aranjarea interioară a gării in așa fel încât aceste spații sa aduca profit cat mai mare.Pentru cine?

Johansen

2019-11-16 06:14:14


Aceasi vrajeala de campanie.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie