Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 23:03

Germanii de la Volkswagen au testat anul acesta posibilitatea construirii unei fabrici la Braşov. Deocamdată am rămas în cărţi

Autor:

Publicat la 29 noiembrie 2018

Germanii de la Volkswagen au testat anul acesta posibilitatea construirii unei fabrici la Braşov. Deocamdată am rămas în cărţi

Sindicatul brandului VW din Germania se luptă cu Skoda pentru controlul asupra fabricii pe care grupul mamă Volkswagen AG intenţionează să o deschidă în Europa de Est, printre posibilele locaţii fiind România, Bulgaria şi Turcia, informează publicaţia Automobilwoche, citată de BizBrasov.ro.
Pe 18 noiembrie, şeful grupului Volkswagen AG, Herbert Diess, declara că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producţie ar urma să înceapă după 2022. La noua unitate din Europa de Est, care ar urma să aibă între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny.
Surse din industria automotive din Braşov susţin că la începutul acestei veri mai mulţi reprezentanţi ai grupului Volkswagen au venit în Braşov pentru a testa diferite posibilităţi de a investi. De altfel, germanii au mai venit în Braşov cu aceeaşi idee în anii de dinainte de criză, dar atunci s-au îndreptat către Ungaria, motivaţia fiind atât lipsa infrastructurii, cât şi faptul că li s-a recomandat din zona politică să se îndrepte spre un anumit teren unde să dezvolte investiţia, teren care aparţinea unui potent om de afaceri al timpului.

Vizite şi de la BMW
Potrivit aceloraşi surse, şi cei de la BMW au testat piaţa braşoveană anul acesta, dar aceştia au negat că ar fi interesaţi de construcţia unei fabrici, susţinând că sunt în căutare de noi furnizori.

Experienţa Jaguar
Braşovul a pierdut în urmă cu trei ani o investiţie într-o fabrică Jaguar, după ce indienii de la Tata s-au reorientat către Slovenia, motivul fiind lipsa infrastructurii rutiere în ţara noastră.

Noua fabrică, forţată de investiţiile în producţia de automobile cu emisii zero
Necesitatea unei astfel de unităţi a crescut după ce Volkswagen AG a confirmat că va transfera producţia modelului Passat din Germania la fabrica Skoda din Kvasiny (Cehia), în condiţiile în care cel mai mare producător auto global îşi accelerează investiţiile în maşini cu emisii zero. Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) ar urma să fie transformate pentru producţia de vehicule electrice până în 2022.
Consiliul angajaţilor brandului VW a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de maşini de pasageri a VW. Preşedintele Consiliului de Supervizare al VW, Hans Dieter Poetsch, a afirmat că grupul nu a luat încă o decizie referitoare la brandul care va conduce fabrica. „Skoda este una din opţiuni”, a declarat, Poetsch pentru Automobilwoche.

În Cehia, deja salariile sunt prea mari
O investiţie în Cehia, sediul Skoda, nu este luată în calcul din cauza costurilor ridicate cu salariile, au declarat surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
O altă opţiune ar fi transformarea fabricilor de motoare în unităţi unde se produc maşini. Potenţialele candidate sunt unităţile în care VW fabrică motoare: Polkowice (Polonia) şi Gyor (Ungaria), adaugă sursele.
Volkswagen a anunţat investiţii de peste 34 de miliarde de euro (38,4 miliarde de dolari) în dezvoltarea serviciilor de mobilitate, a vehiculelor electrice şi a maşinilor fără şofer până în 2022.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

+2 -2

Comentarii

Costea Ion

2018-11-29 11:17:22


Dacă am fi avut infrastructură.... Dar ce ne trebuie nouă? Noi avem biserici, pensii „speciale”, o armată uriașă de asistați bugetari, cele mai multe servicii și acoperiți.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie