Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8171 - 26 apr 03:03

Germanii, spaniolii şi chinezii vor să ne vândă trenuri de un miliard de euro. Acestea vor avea o viteză maximă de 160 km/h

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 23 iulie 2019

Germanii, spaniolii şi chinezii vor să ne vândă trenuri de un miliard de euro. Acestea vor avea o viteză maximă de 160 km/h

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a primit trei oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de trenuri noi, destinate inclusiv CFR Călători. Iniţial, 17 operatori erau interesaţi de mega-contractul scos la bătaie de statul român, cu o valoare estimată la aproape un miliard de euro, în varianta dublării comenzii la 80 de rame.
Cele trei oferte au fost depuse de Alstom Ferroviara Spa, CRRC Qingdao Sifang (foto) şi Siemens Mobility. Pe lista celor 17 companii interesate de licitaţia ARF se număra şi Astra Vagoane Călători, Patentes Talgo, Skoda, Stadler. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de trenuri de călători. Valoarea maximă estimată a contractului este de 4,56 miliarde de lei (957 milioane de euro), adică circa 12 milioane de euro/bucata, inclusiv servicii de mentenanţă.
Licitaţia pentru achiziţia de material rulant nou vizează iniţial 40 de trenuri electriceregionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.
Valoarea estimată (la momentul actual) se regăseşte în intervalul 1.707.125.000 lei (fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanţă) - 4.557.130.000 lei (fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanţă). Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Operatorul economic care ofertează trebuie să facă dovada că în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, a furnizat minim 40 produse similare şi a asigurat servicii de mentenanţă ale ramelor electrice în valoare de minim 114.288.000 lei, fără TVA, echivalentul a 24.000.000 EUR fără TVA.
Finanţarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM , iar cofinanţarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate - preţ, în care componenta financiară are o pondere de 80%.

+1 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie