Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 12:53

Grecii de la Olympus investesc încă 20 de milioane de euro în fabrica de la Hălchiu

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 05 iulie 2016

Grupul elen se apropie de investiţii totale de 100 milioane de euro de la intrarea pe piaţa românească.

Grecii de la Olympus investesc încă 20 de milioane de euro în fabrica de la Hălchiu
Grupul elen Olympus se apropie de investiţii totale de 100 milioane de euro de la intrarea pe piaţa românească, în 1999. Ilias Pliatsikas (foto), directorul general al Fabrica de Lapte Braşov, producătorul lactatelor Olympus şi Oly, spune că România are un potenţial foarte mare de creştere, calitatea materiei prime şi a forţei de muncă fiind unele dintre motivele pentru care compania va continua să investească pe piaţa locală în următorii ani.
„Avem în plan să investim încă 15-20 de milioane de euro în următorii doi ani (în fabrica din Braşov n-red.). Este un mediu atractiv prin calitatea materiei prime şi a forţei de muncă, dar şi prin poziţionarea geografică. De altfel, acestea au fost câteva dintre motivele care ne-au şi determinat să deschidem fabrica de la Hălchiu, ca parte a strategiei noastre de dezvoltare pe această piaţă“, a declarat managerul, care conduce cel mai mare exportator de lactate.
 
60% export
Producţia fabricii din Hălchiu se îndreaptă în proportie de 60% către export, iar 40% ajunge pe piaţa internă. Printre ţările în care ajung produsele Olympus făcute în România se numără Spania, Italia, Marea Britanie sau Serbia, conform informaţiilor furnizate anterior de companie.
Grupul elen Olympus este prezent pe piaţa din România încă din 1999 şi anterior deschiderii fabricii din Hălchiu a operat o unitate de producţie în localitatea Baraolt, judeţul Covasna. Unitatea de producţie din Hălchiu a fost deschisă în 2011. Compania a investit peste 70 de milioane de euro în România de la intrarea pe piaţă şi cu investiţiile de 15-20 de milioane de euro anunţate pentru următorii doi ani se apropie cu paşi rapizi de 100 de milioane de euro pariaţi pe producţia locală.
Investiţia de la zero din 2011 a grupului grec a venit într-o perioadă în care multinaţionale precum Lactalis sau Friesland se pregăteau să pună lacătul pe câteva fabrici cu tradiţie în România, acestea adăugându-se la cele 100 de fabrici de procesare a laptelui închise în criză. Olympus a pariat pe un model diferit faţă de competitori, livrând mare parte din produse la export. Odată cu creşterea notorietăţii brandului pe plan local, dar şi a consumului de produse lactate, ponderea exporturilor a coborât la 60% din producţie faţă de 75% cât era de exemplu în 2014.
 
Au sărit de afaceri de 75 de milioane de euro
Anul trecut, Fabrica de Lapte Braşov a avut o cifră de afaceri de 338 de milioane de lei ( 76 milioane de euro), în creştere cu 11% faţă de anul precedent, conform datelor de pe mfinante.ro. „Cu siguranţă, anul 2015 se înscrie pe lista celor de succes pentru Olympus. Anul trecut am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri faţă de anul anterior, am investit în noi linii de productie şi, deşi nu am lansat niciun produs nou pe piaţă, am pregătit terenul pentru 2016, în care urmărim să venim cu noi produse în gamele existente, cât şi în alte categorii“, a afirmat Ilias Pliatsikas. 
Managerul spune că anul acesta compania va continua să îşi majoreze afacerile, acesta fiind al şaptelea an consecutiv de creştere, conform datelor de pe mfinante.ro.
„Ne adaptăm constant la cerinţele consumatorilor noştri şi vom lansa şi o serie de produse noi dedicate unei plaje mai mari de consumatori, asa că pentru anul acesta ne aşteptăm la o creştere de 10%  în volume şi valoare a vânzărilor. Eforturile noastre se îndreaptă în continuare spre consolidarea portofoliului de produse (...), parte din obiectivul financiar din 2016 fiind să continuăm să fim profitabili“, a mai spus managerul, fără să dea detalii despre produsele pe care compania urmează să le lanseze.
Anul trecut, Fabrica de Lapte Braşov a avut un profit net de circa 317.000 lei, în scădere cu 29% faţă de anul precedent. 
Fabrica din Braşov a Olympus realizează produse precum brânzeturi, iaurturi, smântână, lapte sau unt.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie