Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 12:04

Hobanat sau clasic? Pasajul de la Sala Sporturilor, o „emblemă” a Braşovului

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 15 noiembrie 2017

Cinci firme interesate să pregătescă studiul de fezabilitate pentru acest proiect. Vor fi analizate două variante: un pasaj hobanat şi unul clasic

Hobanat sau clasic? Pasajul de la Sala Sporturilor, o „emblemă” a Braşovului

Primăria Braşov a început să analizeze ofertele depuse de firmele interesate de contractul de servicii privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru pasajul peste calea ferată de la Sala Sporturilor (zona terenurilor de tenis) către strada Turnului (Corpul J al Universității),  care ar urma să facă legătura între Bulevardul Gării şi noile zone rezidenţiale şi comerciale din Tractorul - Coresi . Potrivit viceprimarului Braşovului, Laszlo Barabas, la licitaţie s-au înscris cinci firme, din oraşele Braşov, Bucureşti şi Iaşi.
„După încheierea contractului, termenul de finalizare al SF-ului este de trei luni. Prin acest studiu se vor analiza, în detaliu, două variante”, a precizat viceprimarul.
O primă variantă este traversarea liniilor de cale ferată printr-un pasaj superior hobanat („pe cabluri”, asemănător pasajului Basarab din Bucureşti - vezi foto). Conform estimărilor Primăriei Braşov, podul efectiv va avea o lungime de 490 m şi va avea „un aspect arhitectural adecvat, urmând sa devină o emblemă a municipiului”. Rampele de acces vor fi adaptate la specificul traficului, respectiv perpendicular pe direcţia pasajului din Bulevardul Gării şi preponderent pe direcţia pasajului la capătul opus, respectiv în zona Tractorul Coresi. „Bulevardul Gării, are o secţiune generoasă de 6 benzi, câte 3 pe fiecare sens, nu dispune de o mare rezervă de capacitate a circulaţiei, ceea ce impune o nouă cerinţă, respectiv ca noile amenajări ale rampelor de acces la pasaj, ce se dezvoltă în lungul bulevardului, să nu diminueze capacitatea de circulaţie pe acest bulevard (Gării). Soluţionarea acestei cerinţe, sporeşte complexitatea de ansamblu a lucrării”, a explicat viceprimarul.
Cea de-a doua variantă, este un pasaj suprateran clasic, cu o soluţie tehnică asemănătoare precedentei. „În această variantă, structura pasajului va fi concepută pe criterii preponderent economice”, a precizat Barabaş. 
Valoarea estimată a contractului de servicii pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 1.154.840 lei, fără TVA, însă, având în vedere că s-a organizat o licitaţie, cel mai probabil, suma plătită de Primărie va fi mai mică.

Patru benzi auto şi câte două pentru pietoni şi biciclişti
Indiferent de soluţia aleasă, pasajul ar urma să aibă o lungime de 490 de metri şi câte două benzi auto pe sens, fiecare cu o lăţime de 3,7 metri (lăţime totală de 14,80 m). De asemenea, pe ambele sensuri, sunt prevăzute piste pentru biciclişti, fiecare dintre ele cu lăţimea de 1,5 m, precum şi trotuare cu lăţimea de 2 metri. De asemenea, se vor monta dispozitive de iluminat rutier pe ambele sensuri, panouri fono-absorbante, dar şi sisteme de evacuare a apelor meteorice. Spaţiile de sub pasaj vor fi amenajate pentru locuri de parcare.
Proiectul este inclus în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Braşovului, capitolul „Infrastructură”, iar pentru finanţarea lucrărilor municipalitatea are în plan obţinerea unor fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

+5 -5

Comentarii

wili

2017-11-15 09:34:14


Sa nu uite primaria sa faca zeci de curbe savante ca in Bartolomeu spre Cristian, ca la intrarea spre DN 1 Ghimbav din centura si ca la intersectia DN 11 cu centura spre Harman.

Lazar

2017-11-15 06:20:25


Cam tarziu s-a trezit Primaria cu acest proiect.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie