Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 00:16

Hobanatul de la Gara Braşov intră în faza obţinerii avizelor de la Transporturi şi Mediu

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 26 martie 2019

Deocamdată, consultantul contractat de Primăria Braşov pregăteşte documentaţia ce va fi transmisă către cele două instituţii

Hobanatul de la Gara Braşov intră în faza obţinerii avizelor de la Transporturi şi Mediu

Începută de consultant anul trecut, documentaţia tehnică aferentă proiectului pasajului hobanat de la Gară este acum în faza de obţinere a unor avize. Mai exact, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, mai este necesară obţinerea avizelor de la Ministerul Transporturilor, ţinând cont că pasajul va traversa 15 linii de cale ferată, dar şi de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Braşov. „În prezent se pregăteşte documentaţia pentru obţinerea celor două avize. După obţinerea acestor avize, vom putea trece la următoarea etapă, respectiv achiziţia proiectării şi a lucrărilor. Vom decide dacă lucrările propriu-zise vor fi scoase la pachet cu proiectarea sau separat”, a explicat Toarcea.
Despre pasajul hobanat de la Gară de se vorbeşte de mult timp, însă contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a celorlalte documentaţii tehnice, cu o valoare de 644.452 lei, cu TVA, a fost semnat abia în primăvara anului trecut cu firma SC Prinfo SRL Braşov, după o procedură care s-a întins pe mai multe luni, din cauza contestaţiilor.
Hobanatul de la Gară va avea o lungime  totală de 761 de metri, iar 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendată, diferenţa fiind lungimea rampelor de acces. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, respectiv peste linii, unde deschiderea va fi de 160 de metri. Înălţimea pilonului principal, care va susţine cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri. 
Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens şi piste pentru biciclişti. Dintre cele două piste pentru biciclişti una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va fi normală, însă nu va urma traseul auto spre pasaj, ci este proiectată prin spatele Sălii Sporturilor după care pasajul propriu-zis. Pe partea dinspre Gară, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuţă, iar coborârea va avea sens doar spre Vlahuţă cu continuarea drumului spre Centru pe strada Hărmanului.
Proiectul mai prevede şi trecerea în subteran a unei porţiuni din Bulevardul Gării.
Conform unei estimări a specialiştilor Băncii Mondiale, pentru realizarea acestui pasaj ar fi nevoie de 9,31 milioane euro.

+2 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie