Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 18:24

„Hop on the future” la RATBV

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 26 martie 2018

Operatorul local de transport va organiza mai multe dezbateri publice, pentru a vedea cum văd braşovenii dezvoltarea acestui serviciu

„Hop on the future” la RATBV

Conducerea RATBV SA a anunţat că, în 30 martie, de la orele 17.00, la sediul societăţii, de pe strada Hărmanului nr. 49, va organiza o dezbatere publică referitoare la viitorul transportului în comun în municipiul Braşov şi Zona metropolitană Braşov. „Prin această întâlnire dăm startul unei serii de dezbateri publice, sub sloganul «Hop on the future», care vine să contureze mai bine noua strategie de transparentizare a deciziilor conducerii societăţii”, au precizat reprezentanţii operatorului de transport.
La dezbaterea din 30 martie sunt invitaţi să ia parte la dezbatere reprezentanţii organizaţiilor non-guvernamentale, ai instituţiilor publice locale şi centrale, reprezentanţii presei şi, în general, orice persoană interesată de temele abordate. Dezbaterea se va desfăşura între orele 17.00 şi 20.00, în sala de şedinţe de la sediul societăţii. „Deoarece estimăm că putem găzdui aproximativ 60 de invitaţi, îi rugăm pe doritori să se înscrie la dezbatere accesând link-ul: https://ratbv.ro/dezbatere-publica/”, a anunţat conducerea RATBV.

Troleibuze sau autobuze?
De asemenea, RATBV a anunţat şi tematica ce va fi abordată la dezbaterea din 30 martie. În primul rând se va discuta de oportunităţile de dezvoltare a transportului public din fonduri europene (Programul Operaţional Regional - Axa 4.1). Prin această axă se pot finanţa proiecte de îmbunătăţire şi dezvoltare a transportului public (achiziţie vehicule, sisteme inteligente de transport, staţii, infrastructura transport public) şi a altor moduri de transport nemotorizate (piste şi parcări pentru biciclete, programe de tip „bike-sharing”, pasaje pietonale). În schimb, prin această linie de finanţare nu se pot finanţa măsuri care urmăresc direct fluidizarea traficului autoturismelor şi îmbunătăţirea condiţiilor pentru utilizarea transportului cu autoturismele.
O altă temă ce va fi dezbătută se referă la modelele de trafic posibile în municipiul Braşov (autoturisme, transport public, moduri nemotorizate). „Măsurile care îmbunătăţesc condiţiile de circulaţie cu autoturismele vor conduce la o creştere tot mai mare a traficului şi a emisiilor de noxe în oraş. Transportul public trebuie să devină o alternativă atractivă pentru deplasările urbane (să înlocuiască deplasările cu autoturismul), iar locuitorii oraşului trebuie să conştientizeze necesitatea schimbării preferinţelor privind modul de deplasare în interiorul oraşului pentru menţinerea sănătăţii şi îmbunătăţirea calităţii vieţii”, susţine conducerea RATBV.
În cadrul acestei dezbateri se va discuta şi despre oportunitatea tehnologică a achiziţiei de vehicule ecologice, mai exact a troleibuzelor şi altor mijloace de transport nepoluante. Totuşi, referitor la transportul public cu troleibuzele, RATBV consideră că acesta „trebuie extins pentru a deveni eficient. Se pot achiziţiona troleibuze noi, care pot circula şi pe porţiuni de traseu unde nu există reţea de contact aeriană”. Alte tipuri de vehicule ecologice eligibile prin POR – Axa 4.1 sunt autobuzele diesel-hibrid, autobuze full-electric.
Nu în ultimul rând, vor fi luate în discuţie şi alte măsuri eligibile prin programele cu finanţare europeană, respectiv amenajarea unor benzi dedicate pentru autobuze/troleibuze sau realizarea de staţii.

Un alt subiect: Benzi dedicate transportului public
Reprezentanţii RATBV au precizat că benzile dedicate transportului public conduc la diminuarea timpilor de călătorie (în acelaşi timp se descurajează utilizarea autoturismelor prin reducerea numărului de benzi). Un beneficiu al implementării unei astfel de măsuri ar fi posibilitatea dezvoltării unor axe de transport rapid, de mare capacitate şi intervale reduse de succedare între vehicule.
„Alte măsuri pentru care se pot solicita finanţări europene sunt înlocuirea adăposturilor de călători cu construcţii moderne, care să asigure condiţii mai bune de aşteptare, vizibilitate, informare a călătorilor; măsuri pentru îmbunătăţirea condiţiilor de îmbarcare/debarcare în staţii sau amenajarea unui terminal de transport la Gara Braşov orientat către facilitarea intermodalităţii. Nu în ultimul rând, ar fi oportună şi resistematizarea terminalului din Livada Poştei”, susţin reprezentanţii RATBV.

+6 -0

Comentarii

Apica

2018-03-26 20:59:13


Dl "Antonov" , PUNE-TE IN LOCUL CONDUCATORULUI AUTO si judeca daca e posibila aplicarea ideilor (aberante)pe care le scrii ! Actiunile conducerii RATBv sunt demne de lauda, dar am si o intrebare: Cand se lungeste (cum a fost ) traseul liniei 50 pana la Pietrele lui Solomon? Puneti bete-n roate pensionarilor care socializeaza, mergand dupa doua sticle de apa !

Antonov

2018-03-26 08:22:04


Introducerea benzilor de circulatie dedicate transportului in comun,o masura foarte buna din acest program.Se va incuraja transportul in comun intr un oras istoric si asa sufocat de autoturisme cu un grad de poluare dintre cele mai mari din tara. Cu privire la îmbunătăţirea condiţiilor de îmbarcare/debarcare din mijloacele de transport in comun,aceasta sa se faca numai prin partea din fata a mijlocului de transport,unde soferul sa supravegheze validarea biletului sau cardului la aparatele montate in fata. Cresterea gradului de responsabilitate al soferilor(nu numai de "fatada cu drept de control") Este o masura care in tari din UE ,UK are succes .

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie