Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 01:38

IAR Ghimbav dă de lucru industriei aeronautice din contractul de 70 de milioane de euro obţinut anul trecut

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 februarie 2017

IAR Ghimbav dă de lucru industriei aeronautice din contractul de 70 de milioane de euro obţinut anul trecut

Compania IAR Ghimbav a anunţat că a decis ca, în cadrul contractului de 313,147 milioane de lei (aproximativ 69,5 milioane de euro) încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale la finele anului trecut, să implice şi alţi agenţi economici din România în modernizarea unor elicoptere IAR 330 L PUMA (foto) din dotarea Statului Major al Fortelor Aeriene. „Menţionăm (...) faptul că acest program (de modernizare a elicopterelor – n. red.) se face cu implicarea şi a altor agenţi economici din industria românească de aviaţie, cum ar fi Turbomecanica SA Bucureşti – pentru repararea capitală a motoarelor şi a ansamblelor mecanice, Aerostar SA Bacău – pentru repararea capitală a trenurilor de aterizare şi a altor echipamente hidraulice, Aeroteh SA Bucureşti – pentru repararea capitală a blocului hidraulic pilot automat şi a altor servo-mecanisme, Aerofina SA Bucureşti – pentru furnizarea sistemului de înregistrare a parametrilor de zbor ai elicopterelor, etc”, arată conducerea companiei braşovene într-un comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.
„IAR SA este agentul economic care a fabricat şi a asigurat mentenanţa şi modernizarea întregii flote de elicoptere militare IAR 316 B şi IAR 330 PUMA deţinute de instituţiile din cadrul Forţelor Sistemului Naţional de Apărare (FSNA), în conformitate cu drepturile prevăzute în contractele de licenţă aferente, IAR SA având drepturi exclusive în România de a fabrica/repara/moderniza aceste modele de elicoptere”, se mai arată în document.
Reprezentanţii companiei braşovene susşin că acest contract ar permite nu doar menţinerea sau înfiinţarea de noi locuri de muncă în industria românească de profil, ci şi returnarea către bugetul consolidat al statului a unei părţi importante din valoarea sa.

Soluţia modernizării, aplicată şi în ţări mai bogate
Statul român a fost criticat pentru faptul că, în loc să cumpere elicoptere noi, preferă să îşi modernizeze flota existentă. Totuşi, souţia este aplicată în ţări mai bogate decât România – Emiratele Arabe Unite a modenizat 25 elicoptere PUMA transformându-le în varianta PUMA SM la IAR SA, Marea Britanie a modernizat, prin programul LEP, 24 elicoptere PUMA cu implicarea Airbus Helicopters România (fosta Eurocopter România SA). De asemenea, deţinătorii actuali ai unor elicoptere PUMA parcurg în prezent programe de mentenanţă de nivel D (reparaţie capitală), care au menirea de a prelungi cu 12-15 ani durata de operare a acestora – Franţa, Marea Britanie, Maroc, Chile, Pakistan, Liban, etc.
În general, modernizările aparatelor de zbor duc la prelungirea ciclului de viaţă al acestora.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie