Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 23:46

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 18 iulie 2018

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Dacă în 2017, la Direcţie Generală Anticorupţie Braşov (structură care se ocupă de combaterea corupției în cadrul Ministerului Afacerilor Interne), s-au înregistrat 7 sesizări de fapte de corupţie, anul acesta, în doar 6 luni s-au întregistrat deja 10 asemenea sesizări. Poliţiţiştii nu exclud ca această creştere să fie cauzată şi de diversificarea metodelor prin care pot fi sesizate asemenea fapte, printre care numărul gratuit 0800 806 806.
Potrivit poliţiştilor din cadrul DGA Braşov, pe primul semestru al anului 2018, din cele 10 sesizări scrise de fapte de corupţie, 8 au fost înaintate structurilor de parchet, iar 2 s-au finalizat cu întocmirea de dosare penale. „Sunt mai multe canale de comunicare aflate la îndemâna cetăţenilor pentru a sesiza fapte de corupţie, iar cel mai facil canal este, fără îndoială, call center-ul anticorupţie, 0800 806 806, apel gratuit din orice reţea de telefonie, mobilă sau fixă. Ar fi, de asemenea, şi site-ul, pe care se află o aplicaţie de petiţii online, şi comunicarea prin email, pe petitii.dga@mai.gov.ro. De asemenea, cetăţenii pot să vină şi în audienţă, pot depune personal petiţii, la unitatea noastră din Braşov”, a explicat Sarmizia Petcu (foto), purtător de cuvânt al DGA.
Sesizarea este gestionată de un operator şi transmisă unităţii de parchet competente care sub coordonarea unui procuror poate organiza un flagrant. Cele care demonstrează fapte reale de dare sau luare de mită se finalizează cu flagrant şi pedepsirea făptuitorului.
Cel mai recent caz care s-a soluţionat şi cu o condamnare definitivă pentru dare de mită a avut loc în judeţul Braşov în noiembrie 2017. Atunci un poliţist a denunţat un şofer care a încercat să-i ofere drept mită 1000 de lei pentru a nu fi sancţionat pentru conducerea autovehiculului fără permis auto. „Poliţistul a procedat corect. Într-o jumătate de oră, la faţa locului s-a deplasat echipa operativă de flagrant, persoana în cauză fiind prinsă în flagrant în timp ce oferea suma de 1.000 de lei. Mai mult, şoferul i-a propus poliţistului să meargă la un bancomat şi să scoată de acolo câţi bani vrea, însă poliţistul a refuzat”, a precizat Cristina Alexandru – ofiţer specialist DGA Braşov. Cel care a încercat să-l mituiască pe poliţist a fost condamnat definitiv în această primăvară la doi ani şi patru luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie