Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 01:55

În sfârşit… se modernizează DN 73, capătul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 21 iunie 2017

Pe tronsoanele Moieciu - Fundata, Râşnov - Tohanu Nou şi Braşov - Cristian se realizează săpăturile pentru consolidarea acostamentului şi realizarea casetei de lărgire

În sfârşit… se modernizează DN 73, capătul Braşov

După mulţi ani de aşteptări în care s-au făcut doar reparaţii curente pentru a se mai acoperi gropile din DN 73 (Braşov - Piteşti), s-au trimis nenumărate adrese de către primării (cea mai activă din acest punct de vedere fiind cea a oraşului Râşnov), s-au semnat petiţii sau au fost plantate floricele în cratere, artera se pare că a intrat, în sfârşit, în reparaţii şi în modernizare şi în judeţul nostru. Astfel, după ce în urmă cu mai multe săptămâni, între Braşov şi Cristian, au fost realizate în suprafaţa carosabilă mai multe şanţuri pentru casetele de lărgire, recent au început şi lucrările mai ample, fiind efectuate săpături pentru consolidarea acostamentului şi realizarea casetei de lărgire a drumului. Lucrările se efectuează pe tronsoane.
Astfel, săptămâna trecută, au început lucrările la segmentul cuprins între Moieciu şi Fundata, cu o întrerupere în zona cunoscută sub numele de Drumul Carului. De asemenea, după ce în 18 iunie au fost montate balizele, luni, 19 iunie, a fost deschis şi şantierul de pe tronsonul cuprins între Braşov şi Cristian, de la platforma industrială INA până la intrarea în comună.
Un al treilea segment pe care se efectuează astfel de lucrări este cuprins între Râşnov şi Tohanu Nou, unde se fac săpături pe două porţiuni de drum.



Variantă ocolitoare doar pentru Braşov - Cristian
Odată cu deschiderea şantierului au apărut şi problemele, traficul desfăşurându-se îngreunat din cauza coloanelor care se formează la semafoare. Singura variantă pentru a scăpa de aglomeraţia dintre Braşov şi Cristian este aceea de a ocoli prin Ghimbav, pe DN 73 B. În schimb, pentru a evita celelalte tronsoane pe care sunt deschise şantiere, nu există variante ocolitoare.

Capătul Argeş, început în 2014
Proiectul de modernizare a drumului este finanţat din fonduri europene, şi a demarat încă din anul 2014, însă din cauza problemelor birocratice şi a apariţiei unor lucrări neprevăzute, lucrările au avansat destul de puţin, la sfârşitul anului 2016 fiind înregistrat un stadiu de execuţie de 27 %, respectiv aproximativ 20 de km din judeţul Argeş, din lungimea totală de 103,25 km. Potrivit ultimului raport privind stadiul investiţiilor în derulare disponibil pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere România (CNAIR), luna trecută, lucrările erau realizate în proporţie de 35%, iar termenul de finalizare a investiţiei  este luna decembrie 2018. Lucrările sunt executate de către Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, iar valoarea totală a contractului pentru modernizarea acestui drum naţional semnată cu asocierea de firme este de 275,86 milioane de lei. Acum, proiectul este continuat acum cu fonduri prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).
Pentru a obţine mai multe detalii referitoare la lucrările din judeţul Braşov de pe DN 73, am solicitat pe mail un răspuns scris din partea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov, însă, până la închiderea ediţiei nu ne-au fost transmise informaţiile solicitate.

+6 -0

Comentarii

CNADNR = 0

2017-06-22 08:28:19


Tipic romanesc.Pana nu se intind nervii contribuabililor la maxim,nu se poate spune ca este "Made in Romania".Orice nimic se transforma intr-o MARE balega.La cat de aglomerata este aceasta ruta,trebuia de mult sa fie sosea cu 2 benzi pe sens intre Brasov si Cristian,Cristian si Rasnov, Rasnov si Bran.Toata ziua isi sterg mucii valahii din Mizeria Europei,pe la Bran si Moeciu,in masini de lux luate din bani furati,dar soseaua s-o faca altcineva.Cu siguranta CJ Brasov o facea demult,dar din pacate,CNAIR sau CNADNR (numai denumirile sunt de ei) nu te lasa nici sa mori,nici sa traiesti.Cand l-am auzit pe Joianis spunand ca "voi stati bine,sa vedeti prin alte zone din tara cum e",mi s-a suit sangele la cap.Cat de redus poti fi,sa debitezi o asemenea ineptie ? Cu o astfel de gandire,NICIODATA nu vom avea o "tara ca afara".Ah,eram sa uit: cheltuielile soferilor prin service-uri,datorate santului lor tehnic,cine le deconteaza ? Nu ar trebui cumva CNADNR-ul ? Jarteaua mamii lor !

Cristian

2017-06-21 14:25:01


Ce sa raspunda sunt in afara problemelor habar nu au de situatia drumurilor din judet.numai cind te uiti la parapeti metalici deteriorati din accidente si neinlocuiti de ani de zile iti dai seama de neglijenta DRDP Brasov acest patapeti se puteau schimba pa asiguratea masinilor vinovate de accident.Drumul Rasnov -Poiana Brasov se surpa si de 6ani nu au reusit sa-l repere poate se surpa de tot si atunci vor fi nevoit la reparati asa ca noi cu drag muncim si la servici dormim.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie