Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:14

Înapoi la Diesel. Liniile electrificate pe magistrala CFR Braşov - Bucureşti, retezate de o pasarelă ruginită

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 februarie 2018

Reacţia ministrului de la Transporturi: „Să-i mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic”

Înapoi la Diesel. Liniile electrificate pe magistrala CFR Braşov - Bucureşti, retezate de o pasarelă ruginită

Circulaţia feroviară pe magistrala de cale ferată Braşov - Bucureşti a fost complet blocată miercuri, timp de mai bine de cinci ore, după ce o pasarelă metalică s-a prăbuşit la primele ore ale dimineţii peste liniile ferate din Gara Ploieşti-Vest.  Grinda metalică a retezat în cădere cablurile de înaltă tensiune prin care trec 27.000 de volţi şi care alimentează locomotivele electrice ale trenurilor care fac legătura capitalei cu Transilvania. În aceste condiţii, au rămas blocate toate trenurile de pe traseul Braşov – Ploieşti, 6 garnituri la acea oră. Noroc că niciun tren nu trecea atunci pe sub grinda care s-a prăbuşit, dintr-o dată, peste toate cele cinci linii CFR.
Zona a fost rapid împânzită de echipaje de urgenţă de la poliţie, pompieri, ambulanţă, CFR şi societatea de termoficare, având în vedere că pasarela era una de susţinere a conductelor de agent termic, care, din fericire, nu au fost secţionate.

De la autocar la motorină
După circa 3 ore de la producerea incidentului, mai exact la ora 10.30,  conducerea CFR SA a anunţat că „în vederea asigurării continuităţii în circulaţia trenurilor afectate de prăbuşirea pasarelei reprezentanţii companiilor feroviare au decis transbordarea auto între staţiile Ploieşti Sud-Buda cu autocare puse la dispoziţie de CFR SA”. De asemenea, la aceeaşi oră se lucra eliberarea liniilor de cale ferată.
Ulterior, la ora 12.50, traficul feroviar a fost reluat, însă numai pentru locomotivele Diesel. Până la închiderea ediţiei, CFR nu a mai revenit cu niciun comunicat prin care să anunţe măcar o dată estimată pentru refacerea circuitelor electrificate.

Pasarela nimănui…  
Pasarela avea o greutate de patru tone, lungimea  15 metri şi o lăţime de 3 metri şi susţinea conducte termice ale operatorului local de termoficare, Veolia Energie Prahova. Conducerea operatorului, citată de Mediafax, a anunţat că pasarela nu îi aparţine: „În calitate de concesionar al sistemului de termoficare ce alimentează oraşul Ploieşti, operăm întreaga reţea şi infrastructura aferentă acestuia. Chiar dacă acest obiect suport nu apare explicit în lista bunurilor concesionate, asumăm responsabilitatea exploatării sistemului în integralitatea sa”.
Pe de altă parte, după producerea incidentului, şeful Poliţiei Transport Feroviar Prahova, Mădălin Stroe, a anunţat că deschide dosar penal pentru distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a liniei de cale ferată, faptă care se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani. „Presupunem că de câteva zeci de ani nu s-a mai lucrat la respectiva pasarelă”, a declarat reprezentantul Poliţiei TF Ploieşti, pentru presa locală.  

Mintea cea de pe urmă
Pasarela era veche de 50 de ani şi, pe de altă parte, şi cei de la CFR trebuiau să inspecteze starea acesteia, având în vedere că pe sub ea trec zilnic zeci de trenuri.
De reacţionat a reacţionat ieri şi ministrul Transporturilor, Lucian Şova. „Să-i mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic”, a fost prima lui reacţie. Ulterior, oficialul a anunţat că  „va solicita un inventar asupra punctelor de risc, punctelor negre pe care cei de la calea ferată să le identifice în raport cu alţi deţinători de infrastructuri, dacă putem să spune infrastructură şi la acea conductă, care singur că din perspectivă preventivă ar fi fost util”.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie