leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7218 RON

1 USD = 4.2434 RON

1 GBP = 5.2941 RON

1 XAU = 194.6143 RON

1 AED = 1.1552 RON

1 AUD = 2.9577 RON

1 BGN = 2.4142 RON

1 BRL = 1.1247 RON

1 CAD = 3.2319 RON

1 CHF = 4.2986 RON

1 CNY = 0.6172 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6325 RON

1 EGP = 0.2556 RON

1 HUF = 1.4518 RON

1 INR = 0.0615 RON

1 JPY = 3.9255 RON

1 KRW = 0.3591 RON

1 MDL = 0.2415 RON

1 MXN = 0.2225 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8374 RON

1 PLN = 1.1104 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0673 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.7418 RON

1 UAH = 0.1664 RON

1 XDR = 5.8479 RON

1 ZAR = 0.3042 RON

Editia 7030 - 21 aug 20:54

La a treia carieră. Mihai Sturzu a renunţat la muzică şi la politică şi s-a făcut pilot

Autor:

Publicat la 18 iulie 2019

La a treia carieră. Mihai Sturzu a renunţat la muzică şi la politică şi s-a făcut pilot

A fondat trupa Hi-Q, care a rezistat în plan muzical timp de exact 18 ani, apoi a intrat în politică şi a fost parlamentar PSD şi de două ori candidat la Primăria Braşovului. Mihai Sturzu a decis însă acum patru ani să îşi schimbe total cariera şi îşi urmeze visul din copilărie, acela de a deveni pilot. De un an şi jumătate este pilot la Wizz Air, are deja peste 1.000 de ore de zbor şi zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus.
Mihai Sturzu a vorbit într-un interviu pentru News.ro despre cum a decis să îşi schimbe radical meseria şi ce planuri de viitor are. El a declarat că vrea să devină comandant de aeronavă în câţiva ani, când va îndeplini condiţiile necesare, şi vorbeşte şi despre destinaţiile sale preferate. În ceea ce priveşte obiectivele sale din politică, acestea au rămas în plan secundar. „Să fie sănătoşi toţi mafioţii, toţi securiştii, toţi interlopii din politică. Recunosc, nu pot să le fac faţă!”, spune el. Acum este simplu membru Pro România, după ce i s-a dat şi i s-a luat filiala de la Braşov.
„Ştiu că sună ca un clişeu, dar este fix visul copilăriei mele. Eu sunt născut în 1979, am trăit 10 ani în comunism. În vremea aceea, nu aveai voie să ai paşaport, nu puteai să te plimbi în afara ţării. Astăzi este mult mai uşor să pleci în străinătate. Dacă vrei, de exemplu să mergi săptămâna viitoare la Paris, mergi la Paris. Copil fiind, văzând acele «dâre» pe cer, urmele lăsate de avioanele cu reacţie, mă întrebam «Oare cum e să fiu şi eu în acel avion?», pe care nici nu visam să îl pilotez. Şi oarecum, a rămas treaba asta, în adâncul conştiinţei mele. Şi, când aveam 32 de ani, mi-am dat seama că, deşi duceam o viaţă liniştită, eu totuşi nu îmi trăisem visul din copilărie. Aşa că m-am făcut pilot. M-am dus la Ghimbav, acasă la mine la Braşov, am luat o licenţă PPL (Private Pilot Licence), cu care ai voie să pilotezi avioane de dimensiuni mici şi astfel am început să zbor cu orice avion găseam, mă rugam de prieteni să îmi împrumute sau mai închiriam cu prietenii avioane. Şi am tot zburat şi mi-a plăcut foarte mult”, a declarat Mihai Sturzu, pentru News.ro.
La un moment dat, în 2015, împreună cu nişte prieteni, a urmat cursuri pentru cea mai înaltă licenţă în aviaţie, ATPL (airline transport pilot licence), cu care ai voie să zbori orice tip de avion. „A durat vreo doi ani şi jumătate, nu aveam toţi banii de la început, pe mine m-a costat circa 20.000 euro. În perioada aceea eram parlamentar. Am trimis apoi CV-ul la Wizz Air, m-au chemat la interviu, am luat interviul şi am fost foarte fericit. Acum zbor! E foarte, foarte frumos! Am semnat contract cu ei în decembrie 2017, iar jumătate de an am avut training-uri”, a mai spus el. Acum are peste 1.000 de ore de zbor, zboară numai pe rute externe pe avioane Airbus A320 şi A321. „Principalul avantaj este că toate avioanele companiei sunt noi”, afirmă Sturzu.

Îşi cunoaşte programul cu un an înainte
„Ştiu exact când zbor şi când nu zbor. Cel mai greu mi-este să mă trezesc la zborurile de dimineaţă, când trebuie să mă trezesc la 03:30, 04:00, când am check-in la 05:00, dar şi zborurile acestea au avantajele lor, că la prânz eşti înapoi acasă şi ai terminat treaba pe ziua respectivă. Deci, ups and downs… Noi avem în principiu cam acelaşi program, decolezi de la Bucureşti, te duci la destinaţie şi te întorci. Ceea ce se numeşte turn-around, adică perioada pe care o petreci la sol acolo, la noi e standard, 35 de minute, în timpul ăsta debarcăm pasagerii care au ajuns acolo, alimentăm, îmbarcăm noii pasageri şi apoi plecăm acasă. E foarte simplu, pregătim zborul de retur şi gata, ceea ce pentru mine e un avantaj. Faptul că nu am lay-overs, adică nu te duci şi rămâi acolo peste noapte, mie îmi convine: să dorm acasă în fiecare zi e perfect”, povesteşte Sturzu.

Zboară timp de cinci zile, iar patru zile este liber
„La fiecare cinci zile zburate, am un weekend de patru zile, pe care le ştiu exact cu un an înainte. Aşa că, dacă mă întrebi acum, în iulie 2019, eu ştiu când am acele zile libere. Lucrurile sunt foarte stricte în aviaţie, şi cel mai important pentru mine este să mă odihnesc, să fiu mereu la curent ce modificări apar legat de diferitele aeroporturi unde zburăm, astea sunt lucrurile importante. Noi la fiecare şase luni avem şi simulatoare, nişte examene de fapt, dar în aviaţie cea mai importantă este standardizarea. Noi avem nişte standarde de la care nimeni nu se abate, toată lumea zboară în concordanţă cu standardele respective, şi toată lumea e fericită. Safety first”, adaugă el.

Spune că este o perioadă bună să fii pilot
„Eu merg la zbor cu drag. Acum văd că sunt foarte mulţi elevi la şcoală. Este o cerere fantastică. Doar dacă te uiţi pe un site în care spune că se caută piloţi, în fiecare săptămână eşti bombardat cu mailuri pentru astfel de joburi în toată lumea. Este o perioadă bună să fii pilot”, subliniază el.

Locurile preferate de vacanţă
„De când zbor comercial si am acest program, am descoperit un nou tip de vacanţă. Eu, pe vremea mea, aveam vacanţă în ianuarie şi am fost cu colegii mei, recunosc, în toată lumea: am fost în America pe ambele părţi, am fost în Mexic, am fost în Africa, am fost în Asia, în Indochina, din Sri Lanka până în Filipine şi Honk Kong, am fost peste tot pe acolo. În Australia nu am fost, vreau să merg, şi în Japonia, poate la anul să merg. Acum însă, am descoperit împreună cu prietena mea – cu care sunt de trei ani şi ceva – vacanţele de patru zile în Europa. Recunosc că am bilete mai ieftine la Wizz Air, e normal… Şi am descoperit o groază de destinaţii absolut geniale în Europa. Mi-a plăcut foarte mult şi având lejeritatea astea, că eu ştiu de acum care sunt alea patru zile libere ale mele, cred că în Europa să vizitezi un oraş şi împrejurimile lui sunt absolut suficiente. De la Barcelona si Madrid, până la Ljubljana sau oraşe mai mici, e foarte frumos peste tot. Patru zile sunt suficiente cât să te deconectezi, să iei o gură de aer, să te întorci la Bucureşti cu o nouă energie, dar nici să te aşa rupi complet de ceea ce faci. E foarte bine”, spune Mihai Sturzu.
„În august am vacanţă trei săptămâni şi voi face împreună cu prietena mea un road-trip în Italia şi un pic pe Riviera franceză, în sensul că zburăm până la Napoli, stăm 2-3 zile pe acolo, după care închiriem o maşină, o luăm către nord, în Umbria, Toscana, ne întoarcem către coastă, pe la Forte dei Marmi, după aceea Portofino, lăsăm maşina la Genoa, iar de aici luăm trenul, mergem la Nisa, că acolo degeaba ai maşina că n-ai unde să o parchezi şi oricum e foarte scump. Stăm patru zile la Nisa, cred că închiriez un scuter şi după aceea ne întoarcem de la Nisa la Bucureşti tot cu Wizz Air. Deci asta e vacanţa de vară”, mai spune el.
Spune că îi plac în egală măsură şi Singapore şi New York, deşi sunt culturi diferite. „Cuba, iarăşi, este superbă. Şi insulele din Asia, mai ştiute şi mai neştiute. Am fost acum aproape 20 de ani pe nişte insule aproape pustii, şi am fost acum doi ani şi a apărut Starbucks pe ele. În Africa mi-a plăcut la fel de mult. Recunosc că am descoperit Europa cu mare plăcere: să călătoreşti e în sine o experienţă frumoasă. Uite, anul trecut am stat o lună şi jumătate în Toulouse, pentru că am făcut pregătirea pentru Airbus, chiar la centrul de pregătire pentru piloţi. Şase săptămâni am stat acolo, atât durează programul ăsta. Mi-a plăcut foarte mult Toulouse-ul. Sunt multe lucruri de făcut, oriunde te duci. Dacă ar fi să ajungă undeva, mesajul meu pentru oameni e să călătorească peste tot. Orice călătorie în sine, orice vacanţă în sine e o experienţă absolut genială. Şi la Braşov pe lângă noi, sunt bisericile fortificate, sunt spectaculoase. Eu sunt braşovean şi le-am revizitat de curând, chiar sunt spectaculoase, e o experienţă frumoasă la doar cativa kilometri de Braşov”, adaugă Sturzu.

Dacă ar fi să le dea câteva sfaturi turiştilor, el le cere să se ducă la aeroport din timp
„E aglomeraţie peste tot. Ştiu că nu e confortabil, ştiu că Otopeniul nu e perfect. De multe ori şi noi, echipajele, ne strecurăm cu greu printre miile de turişti care sunt acolo. Să treci prin aeroport devine o experienţă din ce în ce mai grea. Şi vă spun asta din punct de vedere al pilotului care stă acolo în avion, suntem pregătiţi şi ni se spune ‘stati că mai avem încă cinci pasageri, zece pasageri, stai să vedem pe unde îi găsim’. În rest… să se bucure de vacanţă, să se ducă în vacanţe cu oamenii pe care îi iubesc, să nu se certe în vacanţe, să fie deschişi, să trăiască experienţe noi”, subliniază el.

Planurile de viitor
„Personal, mă concentrez foarte mult pe aviaţie, zbor foarte mult, îmi doresc să ajung comandant, acum sunt, evident, first-officer, ai nevoie de minim 3.500 de ore de zbor ca să fii comandant la noi, şi atunci asta fac, mă concentrez, învăţ, după amiaza asta mai am un examen de dat, online. În mintea mea, planul meu era să avem atât de mare succes cu trupa încât să avem propriul nostru avion şi eu să fiu pilot”, mai spune el.
A absolvit Facultatea de Litere la Braşov, iar ulterior a terminat Facultatea de Jurnalism la Bucureşti. „Fac 40 de ani anul acesta şi am avut şansa fantastică să nu simt că muncesc o zi în viaţă”, concluzionează Mihai Sturzu.

+7 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional