Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 23:11

La Bruxelles s-a discutat ieri despre aeroport

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 17 octombrie 2018

Cu specialiştii Eurocontrol se va identifica cea mai bună soluţie din punct de vedere tehnic şi economic pentru operarea traficului aerian de la Brașov

La Bruxelles s-a discutat ieri despre aeroport

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, şi Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG), sunt în aceste zile la Bruxelles, împreună cu oficiali din cadrul Romatsa, pentru a discuta cu reprezentanţii Eurocontrol pe tema elaborării analizei cost - beneficiu pentru serviciile de navigaţie aeriană pe viitorul aeroport.
Eurocontrol (European Organisation for the Safety of Air Navigation - Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene) este organizaţia internaţională de management al traficului aerian, iar întâlnirea are loc pentru acordarea de asistenţă tehnică în scopul evaluării opţiunilor de dezvoltare şi operare a infrastructurii de navigaţie aeriană terminală ce va deservi viitorul aeroport Braşov - Ghimbav. 



Turn de control clasic sau „remote tower”? Răspunsul va fi aflat în luna martie
Fiind vorba despre primul aeroport care se construieşte în ultimii 50 de ani în România, conducerea administraţiei judeţene, Romatsa şi specialiştii Eurocontrol doresc să identifice cea mai bună soluţie din punct de vedere tehnic şi economic pentru operarea traficului aerian al viitorului aeroport. 
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, pentru operare sunt luate în calcul două scenarii. Primul  prevede că operarea serviciilor aeriene va fi asigurată de un turn de control clasic. A doua variantă luată în calcul este utilizarea unui „remote tower” (dirijarea traficului de la distanţă). Pentru fiecare scenariu au fost setate condiţiile tehnice care trebuie asigurate în cadrul AIBG, precum şi beneficiile utilizării uneia sau alteia dintre soluţii.



În ultimii ani au fost deschise aeroporturi noi doar în Asia şi în Peninsula Arabică
„Am purtat discuţii aplicate cu specialiştii Eurocontrol, care sunt practic cei mai competenţi oameni în domeniu. Ei au la activ numeroase dezvoltări de astfel de soluţii şi au fost implicaţi în rezolvarea problemelor tuturor aeroporturilor din Europa care au trecut de la operarea clasică, la cea asigurată prin «remote tower». Directorul Eurocontrol ştie despre proiectul nostru şi şi-a exprimat bucuria că în sfârşit se construieşte un aeroport în Europa, după ce în ultimii ani au fost deschise aeroporturi noi doar în Asia şi în Peninsula Arabică. Domnia sa le-a solicitat specialiştilor Eurocontrol să pună la dispoziţie toate resursele în vederea identificării celei mai bune soluţii pentru Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav”, a explicat coordonatorul AIBG Alexandru Anghel. El a reiterat ideea că discuţiile de marţi au fost purtate în amănunt, fiecare detaliu din cadrul celor două scenarii fiind analizat sub toate aspectele şi apoi transpus într-un cost. După această etapă, bazându-se pe calcule matematice, specialiştii Eurocontrol vor formula recomandări cu privire la cea mai bună opţiune de operare a traficului aerian la viitorul aeroport de la Ghimbav.



Veștea: „Practic, am trecut de la discuţiile generale, la crearea cadrului detaliat”
„Practic, am trecut de la discuţiile generale, la crearea cadrului detaliat pentru fiecare scenariu în parte, toate detaliile urmând să fie transpuse în costuri. La sfârşitul lunii decembrie vom primi de la Eurocontrol un raport preliminar, după care până cel târziu în martie 2019 vom şti cu certitudine care este scenariul cel mai rentabil pentru dezvoltarea şi operarea infrastructurii de navigaţie aeriană din cadrul Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav”, a menţionat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea.

Discuţii şi despre notificarea ce trebuie trimisă la Comisiei Europene
Deplasarea delegaţiei CJ Braşov mai include o întrevedere la Reprezentanţa Permanentă a României la Uniunea Europeană, cu Ivona Stan, ministru plenipotenţiar. Cu acest prilej se vor discuta aspecte referitoare la susţinerea prenotificării şi notificării la Comisia Europeană, în scopul obţinerii unui ajutor de stat pentru AIBG în conformitate cu prevederile orientărilor Comisiei Europene şi ale legislaţiei naţionale aplicabile.

+8 -0

Comentarii

Lazar

2018-10-17 07:25:54


Aeroportul trebuie sa fie pe agenda zilnica al CJ.D-le Vestea nu va lasati pana nu realizati aceasta mare investitie pentru Brasov.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie